Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
broadway schreef:Zo triest voor het paard.....de vorige eigenaresse moet duidelijk weer slaap inhalen nu ze van die last verlost is.....wat komt er van dit paard terecht....
waarom is dit niet te stoppen , zoveel ellende voor mens en dier, maar vooral de dieren ....weven is niet een klein probleempje , ik hoop dat mensen zich er meer van bewust worden en dat er een wet komt die zulke paarden gaan beschermen, zo'n situatie moet toch duidelijk genoeg zijn ???
Een meldpunt....112 voor dieren.....via dierenartsen,dierenbescherming, aid.....maar helaas loop ik al jaren tegen deze muur aan , niet te doorbreken !!!

melaniepk schreef:Jeetje, dit is niet een beetje weven, maar een beetje heel erg
Ik zou dit inderdaad zeker niet pikken, dit is duidelijk een verborgen gebrek en je filmpje is duidelijk bewijs, mocht je hier een zaak van gaan maken, zou ik het heel raar vinden als je dit niet wint.
Ik zou echt heel hard zeggen, of je neemt hem NU terug, OF het gaat jullie heel veel geld kosten.
Suc6 en ik hoop dat er voor het paard een passende oplossing komt
Lante schreef:Daar heb jij geen boodschap aan, dan zoekt hij maar een ander plekje of betaald de stalling maar (ze zoeken het maar uit), maar het belangrijkste is: Ze moeten natuurlijk zo snel mogelijk jouw geld terug storten/brengen.
Ik zou inderdaad de rechtsbijstand erop zetten.
annastasia schreef:Heb je het dier nou via de manege gekocht of via een particulier?
Heb je met de andere mensen van de manege afgesproken dat zij je bi willen staan, mocht het een juridisch getouwtrek gaan worden?
Als zij kunnen verklaren (incl handtekening op papier) dat het dier voor die tijd al weefde, en zij dit hebben verzwegen dan heb je wel een sterk punt.
Wellicht dat je LDRD kunt vragen zij zit in het hippische recht. Vraag in ieder geval of je een kans maakt.
Succes!
Zensation schreef:Mm topic even gevolgd, en inderdaad een ellende.. Maar.... Als ik me niet vergis staat er voor stalgebreken (en dus ook voor weven) een tijdbestek voor terugbrengen binnen 2x 48 uur, dat is dus 4 dagen, volgens mij heb ik een paar blz terug gelezen dat je het paard al 2 weken had voordat hij het ging doen? Daarnaast heb je gekocht van een particulier... Ik hoop echt van harte dat het goed komt met dit probleem, en natuurlijk voor het paard, maar ik heb er een hard hoofd in.. In ieder geval heel veel sterkte!

Zensation schreef:Mm topic even gevolgd, en inderdaad een ellende.. Maar.... Als ik me niet vergis staat er voor stalgebreken (en dus ook voor weven) een tijdbestek voor terugbrengen binnen 2x 48 uur, dat is dus 4 dagen, volgens mij heb ik een paar blz terug gelezen dat je het paard al 2 weken had voordat hij het ging doen? Daarnaast heb je gekocht van een particulier... Ik hoop echt van harte dat het goed komt met dit probleem, en natuurlijk voor het paard, maar ik heb er een hard hoofd in.. In ieder geval heel veel sterkte!