Paard dat weeft

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Paard die weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:48

Rechtsbijstand erachteraan zetten; gewoon nog één keer contact opnemen en zeggen dat ze kunnen kiezen; òf ze halen hem voor *dag + Tijdstip* netjes op zonder gedoe verder, òf je gaat je rechtsbijstand erop zetten.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 20:49

Lante, ik heb haar vanmorgen al een sms je gestuurd dat ze hem dit weekend moet ophalen..
dus ik bel zo,dat ze alleen nog morgen hebben..
ik heb haar nu al anderhalve week de tijd gegeven,en dat is wel netjes dacht ik...
als ze hem morgen niet komen halen is der weer een week voorbij..want doorde weeks willen ze hem al niet halen...
maarja kan hem dan nog altijd brengen
8-)
Laatst bijgewerkt door Frozen op 11-07-09 20:52, in het totaal 2 keer bewerkt

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 20:49

Zo triest voor het paard.....de vorige eigenaresse moet duidelijk weer slaap inhalen nu ze van die last verlost is.....wat komt er van dit paard terecht....
waarom is dit niet te stoppen , zoveel ellende voor mens en dier, maar vooral de dieren ....weven is niet een klein probleempje , ik hoop dat mensen zich er meer van bewust worden en dat er een wet komt die zulke paarden gaan beschermen, zo'n situatie moet toch duidelijk genoeg zijn ???
Een meldpunt....112 voor dieren.....via dierenartsen,dierenbescherming, aid.....maar helaas loop ik al jaren tegen deze muur aan , niet te doorbreken !!!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 21:02

broadway schreef:
Zo triest voor het paard.....de vorige eigenaresse moet duidelijk weer slaap inhalen nu ze van die last verlost is.....wat komt er van dit paard terecht....
waarom is dit niet te stoppen , zoveel ellende voor mens en dier, maar vooral de dieren ....weven is niet een klein probleempje , ik hoop dat mensen zich er meer van bewust worden en dat er een wet komt die zulke paarden gaan beschermen, zo'n situatie moet toch duidelijk genoeg zijn ???
Een meldpunt....112 voor dieren.....via dierenartsen,dierenbescherming, aid.....maar helaas loop ik al jaren tegen deze muur aan , niet te doorbreken !!!

nou ik denk dat je daar niet zo bij stil moet staan, als je al in landen kijkt zoals spanje etc hoe ze daar met honden en katten om gaan:(
en dan die paarden die voor die koetsies staan,graat mager...nee gewoon snel doorlopen en niet te veel bij stil staan..

Al heb ik 15 jr terug wel een hondje mee gesmokkeld naar nederland :+

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:33

Jeetje, dit is niet een beetje weven, maar een beetje heel erg :=
Ik zou dit inderdaad zeker niet pikken, dit is duidelijk een verborgen gebrek en je filmpje is duidelijk bewijs, mocht je hier een zaak van gaan maken, zou ik het heel raar vinden als je dit niet wint.
Ik zou echt heel hard zeggen, of je neemt hem NU terug, OF het gaat jullie heel veel geld kosten.
Suc6 en ik hoop dat er voor het paard een passende oplossing komt :(:)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 21:37

melaniepk schreef:
Jeetje, dit is niet een beetje weven, maar een beetje heel erg :=
Ik zou dit inderdaad zeker niet pikken, dit is duidelijk een verborgen gebrek en je filmpje is duidelijk bewijs, mocht je hier een zaak van gaan maken, zou ik het heel raar vinden als je dit niet wint.
Ik zou echt heel hard zeggen, of je neemt hem NU terug, OF het gaat jullie heel veel geld kosten.
Suc6 en ik hoop dat er voor het paard een passende oplossing komt :(:)

ja dat hoop ik ook,ik heb der vader net weer gesproken ,en ze zou me morgen ochtend terug bellen...nou ben benieuwt :+

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:38

En nu maar hopen dat ze echt belt en dat ze morgen het paard bij jou op komt halen!
SUCCES.

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:51

Ach ja je heb altijd ergerere gevalletjes er tussen zitten..
Het rare vind ik van alles dat ze hem niet op het land willen zetten, maar alleen op de manege. Dat ze denken dat ze nog keus hebben ook.

Mijn pony staat op dezelfde stal als Yommie en ik heb niks met het paard in kwestie, maar de afgelopen tijd heeft hij wel geleerd voor het eerst in zn leven wat het is om een paard te zijn, dwz de hele dag lekker buiten zijn, vrij zijn.
En dat alles met soortgenoten om hem heen.

Ik hoop toch dat hij als hij ooit weer wordt verkocht dat hij weer goed terecht komt want dit paardje zit helemaal in de knoei met zichzelf en is totaal verpest..
Bij iemand die zo'n soort paard zoekt.

Echt zielig en zonde dat dit gebeurd :(

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:06

Inmiddels is dit meer een TAO onderwerp geworden dus ik verplaats dit topic.
OPG-->TAO

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:35

Nee meestal met verlies naar een goed tehuisje :)

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 14:03

Dit is desire toen ze kwam:

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=LMJG6GWX

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=3NRGP78G
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=I33FSDP4

en dit is Desire nu:

http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=4RIYJC83

Laatste update is trouwens dat de vader er zich nu mee gaat bemoeien:) er is geen plek op de manege waar die vandaan komt,dus ik moet maar wachten tot dat er plek is daar...
hij vond het ook maar raar dat hij het " product" maar terug moest nemen...nou toen was ik klaar met die man...en ga morgen me rechtsbijstand bellen....
Laatst bijgewerkt door Revanches op 12-07-09 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Post aangepast wegens een persoonlijke vete. Dit is niet toegestaan.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 14:10

Daar heb jij geen boodschap aan, dan zoekt hij maar een ander plekje of betaald de stalling maar (ze zoeken het maar uit), maar het belangrijkste is: Ze moeten natuurlijk zo snel mogelijk jouw geld terug storten/brengen.

Ik zou inderdaad de rechtsbijstand erop zetten.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 14:19

Lante schreef:
Daar heb jij geen boodschap aan, dan zoekt hij maar een ander plekje of betaald de stalling maar (ze zoeken het maar uit), maar het belangrijkste is: Ze moeten natuurlijk zo snel mogelijk jouw geld terug storten/brengen.

Ik zou inderdaad de rechtsbijstand erop zetten.

er viel niet met die man te praten,hij zei " als je de rechtsbijstand bij haald" wil ik alleen nog contact via mail...en wil ik alles zwart op wit zei hij...nou prima zei ik tegen hem:)

Hij wilden amadeus ook niet ergens in nieuwegein zetten waar ze wonen...nee alleen op die manege tinte...en anders niet.
Toen ik vroeg wanneer dan? zei hij : als er plek is :+

Dus ik was uitgepraat...
8-)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:01

Jeetje vervelend zeg dat het op juridisch gedoe gaat uitdraaien! Heel veel sterkte!

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:09

Ach hij moet uiteindelijk toch terug.. alleen kost het hem een hoop geld.. hij kan ook gewoon hem op komen halen klaar verder geen gezeur..

Hij wilt het moeilijk doen, dan zou ik ook lekker moeilijk gaan doen :D

kaetifeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:52

Pffff al dat afwachten...
Ze hebben je precies waar ze je hebben willen!

In dit geval vind ik sowieso dat TS veel te lang afwacht hoor, neem beslissingen en pak door. Hier wordt t paard ook niet gelukkiger of beter van!

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 16:58

Heb je het dier nou via de manege gekocht of via een particulier?
Heb je met de andere mensen van de manege afgesproken dat zij je bi willen staan, mocht het een juridisch getouwtrek gaan worden?
Als zij kunnen verklaren (incl handtekening op papier) dat het dier voor die tijd al weefde, en zij dit hebben verzwegen dan heb je wel een sterk punt.
Wellicht dat je LDRD kunt vragen zij zit in het hippische recht. Vraag in ieder geval of je een kans maakt.

Succes!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 18:09

annastasia schreef:
Heb je het dier nou via de manege gekocht of via een particulier?
Heb je met de andere mensen van de manege afgesproken dat zij je bi willen staan, mocht het een juridisch getouwtrek gaan worden?
Als zij kunnen verklaren (incl handtekening op papier) dat het dier voor die tijd al weefde, en zij dit hebben verzwegen dan heb je wel een sterk punt.
Wellicht dat je LDRD kunt vragen zij zit in het hippische recht. Vraag in ieder geval of je een kans maakt.

Succes!

ik heb hem gekocht via een particulier,maar zij geeft ook les op die manege waar hij vader hem persee wilt zetten..ik had die manege eigenaar al gebeld ,en die zei dathij hem zag weven als hij eten kreeg...

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 19:24

Wat een ellende zeg!! Hoop dat er snel een oplossing wordt gevonden met de vorige eigenaresse....heel veel sterkte... :(:)

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:19

Mm topic even gevolgd, en inderdaad een ellende.. Maar.... Als ik me niet vergis staat er voor stalgebreken (en dus ook voor weven) een tijdbestek voor terugbrengen binnen 2x 48 uur, dat is dus 4 dagen, volgens mij heb ik een paar blz terug gelezen dat je het paard al 2 weken had voordat hij het ging doen? Daarnaast heb je gekocht van een particulier... Ik hoop echt van harte dat het goed komt met dit probleem, en natuurlijk voor het paard, maar ik heb er een hard hoofd in.. In ieder geval heel veel sterkte!

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:28

nou,ik reageer dan ook maar even in het topic.
ik wil je heel vele suc6 wensen.
wat een rot situatie zeg!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:53

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal reacties verwijderd, ivm persoonlijke aanvallen en geen respectvolle posts. Graag normaal en met respect met elkaar omgaan!

Zwaantje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:19

Zensation schreef:
Mm topic even gevolgd, en inderdaad een ellende.. Maar.... Als ik me niet vergis staat er voor stalgebreken (en dus ook voor weven) een tijdbestek voor terugbrengen binnen 2x 48 uur, dat is dus 4 dagen, volgens mij heb ik een paar blz terug gelezen dat je het paard al 2 weken had voordat hij het ging doen? Daarnaast heb je gekocht van een particulier... Ik hoop echt van harte dat het goed komt met dit probleem, en natuurlijk voor het paard, maar ik heb er een hard hoofd in.. In ieder geval heel veel sterkte!

Weven onstaat niet ineens, maar om het paard eerst te laten wennen aan zn nieuwe omgeving is er ook niet op gereden, en ook niet op het andere paard van yommie, anders staat hij ook zo alleen!
Na een week is er op gereden en dat ging goed maar toen ze een paar dagen daarna met haar andere paard ging rijden samen met ons, en hij stond gewoon in de paddock naast de rijbak dus ziet alle paarden gewoon.. toen begon hij helemaal uit zn dak te gaan echt gigantisch weven niet normaal helemaal een kuil had hij gegraven.. en toen is er meteen contact op genomen met vorige eigenaresse die zij dat het wennen was.. nou het wordt alleen maar erger en erger :(

En dan zegt de vorige eigenaresse dat hij af en toe weefdde als hij eten kreeg.. Dat heeft ze vóór de verkoop niet gezegd!!

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:22

Zensation schreef:

Nou hij deed het meteen al op het land,wat ook meerderen mensen hebben gezien ,zoals anne_ hier op bokt..maar ja dozen dat we zijn zaten alleen elkaar aan te kijken van "is nieuwigheid waait wel over"
niet dus...toen hij het alleen maar erger ging doen na een week ,heb ik haar een bericht gestuurd ,waarop ze zei dat hij alleen weefde als hij op zijn eten moest wachten..

ze had ook niet verteld dat hij voernijd had,en nog een paar dingen...maarja geen enkel paard is perfect dus maakte ik daar geen probleem van...

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 22:08

Ik wou net zeggen, inderdaad hij weefde al op dag 1 toen hij er net stond. Zomaar uit het niks begon ie heen en weer te wiegen.