Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geldt er bij jouw pensionstal een verhoging in de kosten per 1 januari 2009? Zo ja, met welk bedrag wordt dit verhoogd per maand?

1. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 10 -25 euro
155 (31%)
2. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 25 -50 euro
27 (5%)
3. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 50 -75 euro
9 (1%)
4. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 75-100 euro
8 (1%)
5. Nee, er geldt bij ons geen prijsstijging
298 (59%)

Totaal aantal stemmen: 497

opgeheven

Re: Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 09:22

Patriciavt schreef:
465.- Bloos!

Ik dacht dat ik veel betaalde ROFL
Vanaf jan. ga ik er juist op vooruit, omdat ik dan naar een andere stal ga Lachen
De kosten daar betaal ik graag voor wat ik ervoor terugkrijg!!!
Almere (flevoland en omstreken) zijn gewoon niet mega goedkoop

Ik kan me voorstellen dat je niet alles hebt doorgelezen maar mijn berekening was gebasseerd op een misrekening. In werkelijkheid ga ik 8 euro omhoog naar 420 euro. Een reeele prijsverhoging.

@ Pipo, ik weet niet zo goed wat ik met jouw opmerking moet maar ik zal het maar als een losse flodder beschouwen...Ik kies zelf voor deze stal en heb het er om vele redenen erg naar mijn zin, mijn paard ook dus daar zal een prijsstijging niet veel aan veranderen. "Kouwe kak", " dure kantine" zal ik maar opvatten als afgunst?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:34

Ik kan de opmerking van Pipo wel begrijpen. Je gaat ook niet op mijn vraag in wat er nu zo bijzonder is aan jouw accommodatie afgezien van het mooie restaurant.
*edit* en nee, dat is geen afgunst, want wat mij betreft gaat er niets boven paarden aan huis Knipoog

laboum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 09:39

Ja, ik ben het inmiddels ook zat. Vorig jaar ging de prijs omhoog met €21. Nu dit jaar weer met €14. (ik weet het het zijn rare bedragen)

Ik sta op een pensionstal met:
- een 20-40 binnenbak met achterbergbodem;
- een 20-60 buitenbak met eb en vloed;
- een longeercirkel;
- paarden staan de hele dag buiten, worden a/d hand buiten en binnen gebracht;
- we hebben 2 wasplaatsen met warm water;
- we zitten a/d bosrand;
- de paarden staan in volpension;
- oh, er is ook nog een solarium waar je apart voor moet betalen.

Maar goed, dan betaal je volgend jaar €310 all in voor je paard als hij in een groepje van max. 4 staat.
Mocht je paard nu niet in een groep kunnen dan betaal je €320.
Als je paard nu is ziek wordt en op stal moet blijven komen er extra kosten bij, namelijk €1 per dagdeel.
Moet je paard op zaagsel staan om wat voor reden dan ook komen er weer €70 extra kosten bij.
Voor vlas is dit dacht ik €40 extra.
En, mocht je een paard van 1.85 hebben en een grotere stal willen dan kan dat, maar betaal je wel meteen €30 meer.

Nu stond er in de brief die we kregen, wat de verhoging betreft, dat ze een extra longeercirkel gaan maken en een verwarmde kantine met zicht op binnen- en buitenbak.
Ik zit daar helemaal niet op te wachten! Als het druk is met longeren ga ik wel rijden of wat anders doen. En een kantine hoeft van mij ook niet.

Het is dat de sfeer op stal zo gezellig is en dat mijn paard het daar heel goed heeft anders was ik inmiddels vertrokken.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 09:56

Fitzroy schreef:
Ik kan de opmerking van Pipo wel begrijpen. Je gaat ook niet op mijn vraag in wat er nu zo bijzonder is aan jouw accommodatie afgezien van het mooie restaurant.
*edit* en nee, dat is geen afgunst, want wat mij betreft gaat er niets boven paarden aan huis Knipoog

@ Fitzroy, ook ik kan over reacties heenlezen, ik heb nergens verteld dat de lokatie waar mijn paard staat zo bijzonder is en het is zeker niet de enige lokatie in Nederland die bovengem. prijzen rekent. Dat ik het woord afgunst gebruik is omdat het mij stoort dat pipo geen reactie geeft op de poll en het onderwerp van dit topic maar alleen een opmerking plaatst over de stal waar ik sta en vooral dus over de mensen die er zouden staan. Het is erg kort door de bocht en op niets gebasseerd. Het komt op mij over dat het niet gerespecteerd wordt dat dit mijn keuze is. Of je nou de paarden bij je aan huis hebt staan (wat ik persoonlijk niets vindt vanwege meerdere redenen maar ik noem je toch ook niet gelijk een boerin o.i.d.) of je hebt ze op de koninklijke stallen staan, dat moet iedereen voorzich weten..en of je nou 50 euro of 500 euro betaald moet ook geen reden zijn om iemand in een "hokje" te plaatsen. De enige reden die ik dan kan verzinnen waarom iemand een uitlating zoals deze plaatst is o.a. afgunst.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:02

Ja hoor, ik respecteer je keuze wel.
Ik kan alleen niet begrijpen dat je zoveel geld vrijwillig neertelt voor een stal zonder optimale faciliteiten (zoals bv. meerdere binnenbakken en grotere boxen) Ik weet eigenlijk niet hoe het met weidegang gesteld is bij jullie?
Dus vroeg ik me af, waarom jij vindt dat die stal zoveel geld waard is, maar daar heb ik tot op heden nog geen antwoord op gekregen.

Anyway, als jij graag zoveel geld neertelt voor een stal zonder optimale faciliteiten, moet je het vooral doen Haha!
Al zou ik mijn paarden in pension willen hebben, dan kan ik betere locaties hier in de buurt verzinnen voor minder geld.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 11:34

Fitzroy schreef:
Ja hoor, ik respecteer je keuze wel.
Ik kan alleen niet begrijpen dat je zoveel geld vrijwillig neertelt voor een stal zonder optimale faciliteiten (zoals bv. meerdere binnenbakken en grotere boxen) Ik weet eigenlijk niet hoe het met weidegang gesteld is bij jullie?
Dus vroeg ik me af, waarom jij vindt dat die stal zoveel geld waard is, maar daar heb ik tot op heden nog geen antwoord op gekregen.

Anyway, als jij graag zoveel geld neertelt voor een stal zonder optimale faciliteiten, moet je het vooral doen Haha!
Al zou ik mijn paarden in pension willen hebben, dan kan ik betere locaties hier in de buurt verzinnen voor minder geld.

Ik wil er wel op reageren hoor Knipoog Zoals je wellicht weet is er sprake van nieuwbouwplannen waarin de twee binnenrijhallen die jij noemt zullen worden gerealiseerd. Verder is het geen 24/7 weidegang maar mijn paard is dat ook niet gewend en komt iedere dag uit zijn box die overigens goed bedekt is met een laag zaagsel.In de zomer en met mooie dagen zet ik zelf mijn paard buiten en haal hem in de avond weer binnen..

De faciliteiten waar ik blij mee ben zijn de binnenbak, de box met uitzicht op de binnenplaats, de ruimte om je paard te zadelen en af te spuiten (warm en koud water), de ligging, de ligging en de ligging. Met het bos en de heide "om de hoek" is het heerlijk buitenrijden. Verder kom ik in de buurt te wonen van de stal en dat heeft voor mij ook een voordeel.

Verder ervaar ik het als prettig dat de mensen die er staan niet onder een bepaalde leeftijdscategorie vallen, geen jeugd, geen manege. Het restaurant is erg prettig en daar maak ik ook dankbaar gebruik van, een lekker kopje warme chocolademelk na het rijden doet wonderen. Mijn dochter kan zich (lekker warm en een tosti bestellen als ze zin heeft) vermaken met haar nintendo in het restaurant die uitkijkt over de binnenbak, waar een lekker muziekje klinkt als ik met mijn hobby bezig ben. Ook het feit dat er dagelijks personeel is die altijd bereidt is om je een helpende hand toe te dienen en toezicht te houden op het welzijn van je paard ervaar ik als zeer prettig. De netheid en de sfeer zijn ook welkom. Maandelijks worden er dressuurwedstrijden georganiseerd dus beter kan niet, die dagen hoef ik niet met mijn paard te reizen. Zelfs mijn man die anti paard is komt er met " plezier" in zijn pak. Daarnaast is het voor mij eerder van belang hoe ik de stalling vindt dan wat het kost, tuurlijk kan ook ik de euro maar 1 keer uitgeven maar dit heb ik er voor over en het is en blijft een keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:50

Montignac schreef:
[

@ Pipo, ik weet niet zo goed wat ik met jouw opmerking moet maar ik zal het maar als een losse flodder beschouwen...Ik kies zelf voor deze stal en heb het er om vele redenen erg naar mijn zin, mijn paard ook dus daar zal een prijsstijging niet veel aan veranderen. "Kouwe kak", " dure kantine" zal ik maar opvatten als afgunst?

Nee hoor, als ik jaloers zou zijn dan was ik allang je stalgenootje geweest.

Ik begrijp gewoon niet dat klaagt over de prijzen en anderzijds voor deze stal kiest. Er is genoeg in die regio die net zo goed zo niet beter zijn voor veel minder.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 11:51

ik klaag niet over het geld... ik heb mij gewoon afgevraagd hoe het met de prijsverhoging zit bij medepensionklanten door het land en wat daar de onderbouwing van is geweest van de pensionhoder..that's all. Ik klaag zeker niet over de stalling en zeker niet over het geld.

En dan nog...het woord kak vindt ik gewoon niet terrecht....

maar eh...je leest dit topic, dus ik ben benieuwd hoe het bij jouw stalling is geregeld, wat kosten betreft.
Laatst bijgewerkt door opgeheven op 10-12-08 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:52

Levita schreef:
Montignac schreef:
Vanwege de kostenstijging van het aanschaffen van stro zijn de kosten bij onze pensionstal vorig jaar verhoogd met 25 euro per maand.

Onlangs heb ik een brief gekregen waarin een verhoging van de kosten worden aangegeven en om een lang verhaal kort te houden en jullie allerlei berekeningen te besparen komt het erop neer dat ik per 1 januari 2009 465,- euro per maand moet gaan betalen. Het is een prijsstijging van 12%.

Ik ben benieuwd naar prijsstijgingen bij jullie pensionstallingen (als dit van toepassing is natuurlijk), of dit is onderbouwd en hoe de algemene reacties zijn van medepensionklanten. Vul a.u.b. de poll in en geef hieronder aan wat jouw mening of ervaring hierover is.

Thanks

Nou dan ben ik dus niet de enige die een belachelijke prijs per maand betaal. Ik betaal €460,- per maand, en dat betaal ik nu ongeveer een jaar. Ze hebben gezegd dat er geen prijsverhoging komt in januari. Lijkt mij meer dan normaal want ik betaal al genoeg.....

Ben jij gek. In Arnhem heb je meer dan zat goedkopere en tevens goede pensionstallingen. Wij zitten zelf ook in de omgeving van Arnhem en bij ons betaal je €260 per maand...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:54

Montignac schreef:
[

Ik wil er wel op reageren hoor Knipoog Zoals je wellicht weet is er sprake van nieuwbouwplannen waarin de twee binnenrijhallen die jij noemt zullen worden gerealiseerd. Verder is het geen 24/7 weidegang maar mijn paard is dat ook niet gewend en komt iedere dag uit zijn box die overigens goed bedekt is met een laag zaagsel.In de zomer en met mooie dagen zet ik zelf mijn paard buiten en haal hem in de avond weer binnen..
.

Dat zou voor mij al een sterk punt zijn om over te klagen. Zoveel geld betalen en geen volledige verzorging bieden.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 11:54

Ja dat kan hier ook hoor. En in Oosterbeek ken ik ook nog wel een stal die zeker meer vraagt dan 260 euro. Je hebt ze overal. Maar nogmaals dat is het punt niethe Knipoog

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 11:55

Pipo schreef:
Montignac schreef:
[

.

Dat zou voor mij al een sterk punt zijn om over te klagen. Zoveel geld betalen en geen volledige verzorging bieden.

Ik kan mijn paard heel goed zelf buiten en binnen zetten..geen probleem. Maar nogmaals, ik klaag daar niet over.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:57

Pipo schreef:
Montignac schreef:
[

.

Ze kunnen wel door het personeel naar buiten hoor, maar dat kost weer 50 euro meer geloof ik Clown
Okt -april + 2/3 weken rond de internationale menwedstrijd gaan ze dan een uur in de molen i.p.v. naar buiten.

Bij Riant betaal je gewoon voor de naam/voor Mieke en de locatie. Verder staat je paard er geen haar beter dan op andere pensionstallen. Overdag wordt er zelfs continue gelongeerd, wanwege de training van al die handelspaarden.

@ Pipo, de koude kak is redelijk verdwenen hoor.
Laatst bijgewerkt door Tayga op 10-12-08 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 11:58

Montignac schreef:
maar eh...je leest dit topic, dus ik ben benieuwd hoe het bij jouw stalling is geregeld, wat kosten betreft.

Binnenbak
Buitenbak
Aan het bos
Dagelijks weidegang of paddock als de weilanden te slecht zijn
Onbeperkt ruwvoer
Geen limiet in hoeveelheid krachtvoer ( en een goede brok)
Stalbaas met veel paardenverstand
2 poetsplaatsen/spuitplaatsen
Ruime boxen
Dagelijks volledig uitgemest en dik opgestrooid
Gratis trailerstalling

Buitenzetten, uitmesten, voeren enz ..........zit allemaal bij de prijs in.
En daar betaal ik 210 euro voor.

Alleen je man zal zich niet prettig voelen in zijn pak. Moet ie zijn spijkerbroek maar meenemen.
En er is geen luxe kantine, maar een kop koffie is er gewoon.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 11:59

of je gaat een paar keer extra het bos in of wandelen. Nu zijn de weides eigenlijk gesloten maar ik wandel er vaak genoeg doorheen met mijn paard...geen probleem. De extra kosten die berekent worden als het personeel de paarden buiten zet is afhankelijk van de regelmaat, 4 of 7 dagen per week molen/wei programma zit wel een verschil in en kan oplopen tot 70 euro extra per maand. Ook dit is weer een keuze en is voor mij niet van toepassing

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 12:00

Pipo schreef:
Montignac schreef:

Binnenbak
Buitenbak
Aan het bos
Onbeperkt ruwvoer
Ruime boxen
Gratis trailerstalling

Alleen je man zal zich niet prettig voelen in zijn pak. Moet ie zijn spijkerbroek maar meenemen.

Pipo, als jij je maar gelukkig voelt met de stal naar jouw keuze dan voel ik me ook gelukkig met de mijne....kan mijn man zijn pak gewoon aanhouden en is iedereen happy...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:00

Montignac schreef:
Ik kan mijn paard heel goed zelf buiten en binnen zetten..geen probleem. Maar nogmaals, ik klaag daar niet over.

Ik ook, en kan ook prima uitmesten, stro bestellen, voeren, bak aanharken en slepen, hooi voeren en ik kan ook koffie zetten en chocomelk opwarmen.

Maar voor dat soort bedragen vind ik toch dat ze echt die service wel mogen bieden. Helemaal in deze regio.

Je bent blijkbaar toch niet helemaal tevreden, want je begint er niet voor niets een topic over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:01

Tayga schreef:
@ Pipo, de koude kak is redelijk verdwenen hoor.

Ok, dan neem ik dat terug Haha!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:04

Stond vroeger wel zo bekend inderdaad. Maar zoveel pensiongasten zijn er niet meer. En degene die echt dagelijks er zijn, zijn niet meer van koude kak.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 12:05

@ Pipo... toch lees je mijn berichten niet goedwant nergens spreek ik over ontvredenheid. Alleen over het feit dat ik in eerste instantie de uitleg van mijn pensionhouder mistte aangaande de prijsverhoging. Deze is inmiddels opgehelderd en ook geen isseu meer. Als ik nou i.p.v. 465 euro 250 euro had neergeplaats had je dan ook zo gereageerd? Het gaat me niet om het geld...dat moet jou nou immers toch ook wel duidelijk zijn. Ik heb het idee dat je mij persoonlijk aanspreekt op het feit dat ik dit bedrag betaal. Dit is off-topic en niet nodig. Ik kan mijn eigen boontjes goed doppen, zo goed dat ik deze stal kan en wil betalen. Maar als iemand 100 betaald is die persoon toch niet meer of minder? Het is ieder zijn keuze. Ik begrijp het wel dat mensen zich afvragen waarom ik dat bedrag uberhaupt wil betalen maar ook daar heb ik antwoord op gegeven. En nogmaals, ik heb geen moeite met dat bedrag en ik heb geen moeite met de daarbij aangeboden facaliteiten.
Laatst bijgewerkt door opgeheven op 10-12-08 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 12:08

Tayga schreef:
Stond vroeger wel zo bekend inderdaad. Maar zoveel pensiongasten zijn er niet meer. En degene die echt dagelijks er zijn, zijn niet meer van koude kak.

thanks... ik hoop dat je mij daar ook mee bedoeld Knipoog ookal ben ik er niet dagelijks Knipoog Ik vind het een gemeleerd groepje met van alles wat zonder echte uitschieters naar boven of beneden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:14

465 euro? Zo'n dure stal vind je nog niet eens hier in het midden van het land.

raketje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:20

Op me vorige stal gingen ze inderdaad ook weer met 10,- omhoog.Terwijl hun woorden vorig jaar waren.Wij blijven altijd op de 240,- zitten. Het moet leuk blijven voor iedereen.

Inmiddels heb ik de super kans gehad om mijn paard bij een hobbyman te zetten. Heeft 6 stallen met 5 eigen paarden.Omdat hij weet dat ik geen tijd meer heb voor me paard doet hij der met liefde.Ik betaal bij hem gewoon 240,-
Hij gaat niet omhoog, hij bouwt speciaal een eigen stalletje voor mijn paard.(in de toekomst wilt hij weer een 6e paard)
zet mijn paard elke dag in de molen, overdags gaat ze lekker de weide op. En als ik tijd heb en wil komen kan ik gewoon komen om te rijden.Ideal en ik ga niet eens omhoog, en hij wilt niet eens betaald worden voor de extra kosten en moeite wat ie neemt!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:26

Quellian schreef:
465 euro? Zo'n dure stal vind je nog niet eens hier in het midden van het land.

Moet wel zeggen dat alle stalletjes hier in Beekbergen met buitenbak + weidegang ook tussen de 250 en 300 euro zijn. Of zouden die gewoon lekker hoog gaan zitten vanwege de pensionstal van de TS? Haha!
Zitten wel allemaal aan het bos, en de paarden worden dagelijks gemest + binnen- en buitengezet.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:33

Welke omgeving Pipo? Want volgens mij zit jij meer in het midden van het land en is dat helemaal geen gekke prijs!
Hier in de omgeving (Drachten met straal ongeveer 15km, Friesland/Groningen) vragen pensionstallingen met binnenbak (en stapmolen) toch meestal al zo'n 225 tot 275 euro per maand. Er zijn een paar goedkopere stallingen die net onder of tegen de 200 euro zitten. En dan zit je in het noorden en hebben veel stallingen/maneges de paarden 's winters gewoon de hele dag binnen staan omdat ze niet op de wei kunnen vanwege natte bodem en er onvoldoende paddocks zijn. Dan moet je zelf je paard loslaten.

Pipo schreef:
Montignac schreef:

Binnenbak
Buitenbak
Aan het bos
Onbeperkt ruwvoer
Ruime boxen
Gratis trailerstalling