Schoonmaken Koker/Penis van je paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Schoonmaken Koker/Penis van je paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:17

Ja natuurlijk wel als hij plast, maar niet als ik er iets mee moet.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:22

Ik ben blij dat ik een vrij schone ruin heb, én dat hij het helemaal niet erg vindt als ik z'n koker wil schoonmaken. Meestal doe ik er niets aan, alleen af en toe losse velletjes plukken als hij toevallig uitgeschacht staat. Heel af en toe heeft hij wat smegma op z'n achterbenen, dan gebruik ik een schone, oude handdoek of theedoek om het voorste stukje van de koker even schoon te poetsen.

Water en zeep etc doe ik niet aan, mede door het hier eerder aangehaalde onderzoek.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:05

KimD schreef:
Ja natuurlijk wel als hij plast, maar niet als ik er iets mee moet.

Dat scheelt dan weer.

Mijn ruin is ook niet zo van het uitpakken maar met enige oefening vindt ie het nu prima als ik 'm gewoon schoon maak. Volgens mij hier al eens eerder genoemd, glijmiddel van de welkoop werkt prima en laat zich simpel met water uitspoelen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:38

pluisenmagic schreef:
Morrow_Less schreef:
in de vrije natuur kunnen paarden hun zaakje toch ook niet poetsen ?

In de natuur zijn er geen ruinen alleen maar hengsten. door voortplanting schuurt zo de penis schoon

agerbscheid schreef:
eldora1 schreef:
Wij moeten het toch ook schoon houden hier beneden.

Dat is niet helemaal waar. Wij mensen vinden het idee vies als je dat niet schoonmaakt maar als je het niet schoon zou maken met zeep regelt de biologie het zo dat goede bacterien het zelf schoon houden. En daar wil ik gelijk op inhaken. Een vriendin van mij (da) zegt ook dat je er vanaf moet blijven, maar als je er eenmaal aan begint moet je het inderdaad bijhouden maar geen zeep gebruiken, alleen water

In de natuur in de kudde dekt niet iedere hengst.
Ik heb in mijn paardenleven 3 ruinen zelf gehad verder merries.
Maar ik deed er nooit wat aan, anders dan even de spuit erop als ze erg in de modder hadden gestaan.
Nooit problemen gehad.
Ik heb ook wel gehoord dat je er beter niet al te veel aan kan "pielen"
:D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 16:42

Gompie58 schreef:
Smerig of niet.........het moet gedaan worden! :P
Als je niet regelamtig schoonmaakt kan er een lelijke ontsteking ontstaan op het moment dat ie toevallig daar een wondje heeft.... :o
Ook mag je er dan waarschijnlijk niet aankomen omdat hij het niet gewend is, en DAN heb je echt een probleem natuurlijk!! ;(
Dus, al is het vies, het MOET...........en met een chirurgenhandschoen is het best te doen!!! :D

Het natuurlijke lichaam vind ik absoluut niet vies. :) /3 }:0