Elke dag weidegang of een binnenbak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurtje100

Re: Elke dag weidegang of een binnenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:36

Bedankt Miriam, dan moet ik gewoon bij het zoeken van een stalling tegen die tijd, navragen of ze dat doen (in het uitzonderlijke geval van), en kijken of er een binnenbak in de buurt is die gehuurd kan worden is ook altijd handig. Een dag als vandaag is trouwens een ideale dag om op pensionstallen te gaan kijken als je alleen een buitenbak hebt op die stal, als de bak nu nog droog is, kun je waarschijnlijk het hele jaar fatsoenlijk rijden.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:41

KiWiKo schreef:
Zeeuwtje68 schreef:
Ik sabbel niemand neer. Ik denk aan het paard!
Dat gewoon in de wei hoort of in ieder geval een paar uur buiten.
Is dat nou zo paardonvriendelijk dan?
En dat jij 60 uur pw week werkt en een kind alleen opvoed.
Daar heeft je paard toch niks mee te maken?
Niet aanvallend bedoel overigens. Knap dat je het kan! Knipoog

Ik vind een opmerking dat je dan geen paard waard bent best aanvallend Lachen

er zijn gewoon meerdere dingen waar je rekening mee moet houden, en er zijn andere paarden dan je enigeste eigenste, en andere omstandigheden dan je enigste eigenste Lachen dus zo zwart/wit is het niet namelijk Lachen

Vind ik wel, Kim. Als je aan een paard begint vind ik dat nét zo'n verantwoordelijkheid als dat je een kind hebt, bijvoorbeeld.Dáár heb je in de eerste plaats rekening mee te houden. Die kun je niet aan z'n lot overlaten in een stal. Zo'n beest hoort van nature buiten, de ruimte te hebben met soortgenoten. Kun of wil je dat niet, moet (mág, in mijn ogen! Knipoog ) er niet aan beginnen! Een solarium en dagelijkse training zal ze een grote (paarde- Tong uitsteken )worst zijn.
Het zit nl. in die beesten, in hun genen. Net zoals een hond/ kat niet de hele dag in huis hoort te zitten, kippen niet met z'n allen in een klein hokje enz enz. Ik snap écht niet dat mensen dat niet snappen. Volgens mij kunnen ze zich dan echt niet in een paard verplaatsen. Sta er dan ook van te kijken dat deze mensen ook nog beweren van die dieren te houden.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:51

Alleen in de zomer weidegang en een binnenbak. Zeker weten Ja Of een goede buitenbak die niet nat wordt! Haha!

Maar ik vind het fijn als hij s'zomers naar buiten kan, 's-winters staat hij zelf ook liever binnen want dan rend hij alleen heel de wei kapot en eet hij niet, hij komt iedere dag sowieso nu even in de buitenbak maar we hebben op het moment geen binnenbak maar een eindje verder hebben ze n buitenbak die een goede bodem heeft en nooit nat is dus daar rijd ik altijd in Ja

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 21:27

Stravero schreef:
's-winters staat hij zelf ook liever binnen want dan rend hij alleen heel de wei kapot en eet hij niet

Stravero's paard schreef:
Ik sta 's-winters het liefst buiten want dan kan ik lekker door de wei rennen, maar ik zou er graag een portie hooi bij hebben Ja

Clown

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:46

Weidegang! Wat ik fijn vind, daar hoeft mijn paard niet onder te lijden.
@sflj, mee eens! Ik vind niet dat een paard maar moet schipperen omdat de mens hem geen paardwaardig bestaan kan geven. Kiwiko, daarbij vraag ik me af dat als je wél kiest voor een weidegangaccomodatie of de echte stouterds wel stouterds blijven. Het is een beetje offtopic.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:59

Mijn muis doet het niet dus ik kan niet quoten @ sflj........ het is wat lastig als het niet je eigen paarden zijn en je ze alleen in training hebt Lachen

IK persoonlijk heb ze graag op het land, al is het maar een dagdeel Lachen Helaas woon ik in een regio waar het in de wintermaanden heel moeilijk te vinden is... zomermaanden is geen probleem Lachen

ik MOET in de winter door kunnen rijden, ten eerste omdat de eigenaar per maand betaald...... en ik niet het "werk" 3 weken stil kan leggen omdat de baan niet begaanbaar is Lachen Het is hier vaak kiezen of delen....... nou heb ik altijd op een stal gestaan die in de zomermaanden weidegang had, 2 binnenbakken, 3 buitenbakken, stapmolen en alles erop en eraan (in de winter een paddoc.......... maar dan mag je redelijk diep in de buidel tasten elke maand Lachen Lachen

@ Dejavu de stouterds zijn ook stout in de zomermaanden, heeft niks met vrij bewegen te maken Lachen Lachen

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:03

KiWiKo schreef:
@ Dejavu de stouterds zijn ook stout in de zomermaanden, heeft niks met vrij bewegen te maken Lachen Lachen

Aha, ik vroeg het me meer af, want ik heb weleens gevallen gezien van paarden die de titel 'levensgevaarlijk' kregen opgespeld en na meer weidegang (van 2 uur per dag naar 24 uur per dag) 'makke schapen' werden. Dit hoeft uiteraard niet in alle gevallen zo te zijn.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:28

Wranglerbutt schreef:
Stravero schreef:
's-winters staat hij zelf ook liever binnen want dan rend hij alleen heel de wei kapot en eet hij niet

Stravero's paard schreef:
Ik sta 's-winters het liefst buiten want dan kan ik lekker door de wei rennen, maar ik zou er graag een portie hooi bij hebben Ja

Clown

hahahaha, oh, sorry, hier moest ik dus echt heel erg hard om lachen.

sabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:32

Ben blij dat ik beide heb,zomer en winter weidegang en een binnenbak.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 06:07

Stravero: moet je niet zeggen dat jij liever hebt dat je paard in de winter binnen staat omdat hij de wei stuk maakt? Je paard zal zich hier niet zo mee bezig houden en zal het vast juist wel fijn vinden om ongehinderd de benen te kunnen strekken!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:26

KiWiKo schreef:
Mijn muis doet het niet dus ik kan niet quoten @ sflj........ het is wat lastig als het niet je eigen paarden zijn en je ze alleen in training hebt Lachen

IK persoonlijk heb ze graag op het land, al is het maar een dagdeel Lachen Helaas woon ik in een regio waar het in de wintermaanden heel moeilijk te vinden is... zomermaanden is geen probleem Lachen

ik MOET in de winter door kunnen rijden, ten eerste omdat de eigenaar per maand betaald...... en ik niet het "werk" 3 weken stil kan leggen omdat de baan niet begaanbaar is Lachen Het is hier vaak kiezen of delen....... nou heb ik altijd op een stal gestaan die in de zomermaanden weidegang had, 2 binnenbakken, 3 buitenbakken, stapmolen en alles erop en eraan (in de winter een paddoc.......... maar dan mag je redelijk diep in de buidel tasten elke maand Lachen Lachen

Als ze maar tijdelijk bij je staan is het ook een minder groot probleem, natuurlijk.
Maar als ik mijn paard in training zou zetten of paarden in training zou nemen, zou ik ze toch ook het liefst op het land laten.
En wat stouterds betreft; ik ben er van overtuigd dat als je ze langere tijd op het land gooit, ze een stuk makkelijker zijn / worden! Knipoog

Maritime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:57

Mijn paarden staan elke dag buiten van 10u tot 22 uur met een dik deken om, want ze zijn juist geschoren. Als het slecht weer is zet mijn instructeur ze binnen en laat hij ze los lopen in de binnenbak. Mijn paarden slapen altijd binnen in hin stal.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:57

nee hoor Lachen Lachen want ik heb altijd op stallen gestaan met weidegang of padocks Lachen en maakte niks uit in mate van stoutzijn Lachen

picobello2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:14

Ik zou persoonlijk kiezen voor meer na buiten,
dan maar een buitenbak.
Ik ben tenslotte niet van suiker.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:44

Chris heeft de kuierlatten genomen?

coli_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:45

Zowel zomer als winter weidegang,
Binnenbak is in mijn ogen luxe.
Ook in de winter is best te overleven in een buitenbak, gewoon dikkere sokken, jas en handschoenen aan!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:11

zoals ik al zei is dit ook niet ideaal
maar goed dit is een discussie waarbij iedereen een eigen mening heeft en daar ook niet vanaf wil
wij rijden gewoon iedere dag in een buitenbak weer of geen weer want wij hebben geen binnenbak.
daar komt bij dat van de 7 jaar dat ik mijn pony nou heb dit het 2de jaar is dat er geen weide gang is.
volgend jaar verhuist de manege naar een andere locatie waar we wel weer braaf weidegang hebben.
dus ik vind het nog steeds lariekoek dat als je geen weidegang kunt bieden dat je dan geen paard mag hebben er zijn genoeg manege's waar ze geen weidegang hebben mischien de manege waar jullie ooit begonnen zijn met rijden ook wel.

bovendien heb ik groot respect voor de mensen die 3kwartier voor hun paard in de auto zitten.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 10:55

ik vind manegepaarden dan ook het allerergst! Hele dagen binnen staan om er een paar keer te worden uitgehaald voor een uurtje met een hobbelende gast op je rug? En dat dat op veel maneges zo is, zegt toch niet dat dat niet erg is? Ik vind het dramatisch!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 10:18

RandyOrton25 schreef:
dus ik vind het nog steeds lariekoek dat als je geen weidegang kunt bieden dat je dan geen paard mag hebben er zijn genoeg manege's waar ze geen weidegang hebben mischien de manege waar jullie ooit begonnen zijn met rijden ook wel.

En ik zou dat ook niet willen toejuichen, maneges waar de paarden alleen de stal uitkomen voor hun dagelijkse rondjes. Ik betreur dat eigenlijk.
En waarom zou het lariekoek zijn om geen paard te nemen als je het dier geen weidegang of anderszins buitenverblijf kunt bieden? Want als dat betekent dat ie behalve het rijden niet uit de stal komt, dan is daar toch niet veel leuks aan voor hem? Persoonlijk zou ik er dan niet voor kiezen om een paard te nemen. Ik vind dat niet erg 'paardwaardig'.

Aardbei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 10:57

Onze paarden worden in de paddock gezet. Helaas geen weiland in de winter...

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 12:45

Wij hebben zomers dag en nacht weidegang en swinters overdag in de paddock (met bijvoeren) en snachts op stal. We hebben een buiten en binnenbak Tong uitsteken

Ik zou voor zomer/winter weidegang kiezen als ik jou was, het zou wel fijn zijn als de buitenbak niet al te blubberig wordt swinters.

Nikkivdnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 20:29

zomer en winter weidegang en buitenbak
op mijn stal hebben we ook geen binnenbak en ik vindt het eigenlijk prima
er valt nog goed te rijden in de winter en
het is fijn als ze in de winter ook buiten staan kunnen ze een beetje energie kwijt
anders staan ze ook alleen maar heel de dag op stal en dan gaan ze zich vervelen.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:44

Wij hebben ook geen binnenbak,alleen een buitenbak,maargoed daar ben ik aan gewend en vind het niet erg om buiten te rijden(tenzij het heeel hard regent Bloos )Mijn draver en haflinger krijgen nu ook zomers 24/7 weidegang,zullen ze blij mee zijn want me draver heeft al 2 jaar geen weiland gezien.Ik vind ook niet dat als jij je paard geen weidegang kan bieden je geen paard zou moeten nemen.Op de manege waar RandyOrton25 het over heeft is nu idd geen weidegang,maar die gaat er,als het goed is,wel komen.Dat er geen weidegang was heb ik eigenlijk nooit echt een probleem gevonden,maar nu ik het heb weet ik hoe lekker het niet alleen voor de paarden,maar ook voor mezelf is.

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 09:22

Alet74 schreef:
RandyOrton25 schreef:

En ik zou dat ook niet willen toejuichen, maneges waar de paarden alleen de stal uitkomen voor hun dagelijkse rondjes. Ik betreur dat eigenlijk.
En waarom zou het lariekoek zijn om geen paard te nemen als je het dier geen weidegang of anderszins buitenverblijf kunt bieden? Want als dat betekent dat ie behalve het rijden niet uit de stal komt, dan is daar toch niet veel leuks aan voor hem? Persoonlijk zou ik er dan niet voor kiezen om een paard te nemen. Ik vind dat niet erg 'paardwaardig'.

er staat nergens dat die van mij alleen zijn stal uit komt om te rijden die van mij kan gewoon los spelen in een buiten bak maar niet iedere dag en ook niet heel de dag ik sta op een manege en er zijn nog meer pensionklanten die net zo veel recht hebben als ik.
en toen ik nog op een prive stal stond had ik alleen weidegang zomers omdat anders het land kapot getrapt werd.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:53

Eh...RandyOrton25, ik reageerde op jouw citaat, naar mijn weten ging ik niet in op jouw persoonlijke situatie hoor! Clown
Wel jammer trouwens dat je pony er niet iedere dag uitkan.