Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
KiWiKo schreef:Zeeuwtje68 schreef:Ik sabbel niemand neer. Ik denk aan het paard!
Dat gewoon in de wei hoort of in ieder geval een paar uur buiten.
Is dat nou zo paardonvriendelijk dan?
En dat jij 60 uur pw week werkt en een kind alleen opvoed.
Daar heeft je paard toch niks mee te maken?
Niet aanvallend bedoel overigens. Knap dat je het kan!
Ik vind een opmerking dat je dan geen paard waard bent best aanvallend![]()
er zijn gewoon meerdere dingen waar je rekening mee moet houden, en er zijn andere paarden dan je enigeste eigenste, en andere omstandigheden dan je enigste eigenstedus zo zwart/wit is het niet namelijk
) er niet aan beginnen! Een solarium en dagelijkse training zal ze een grote (paarde-
)worst zijn.
Of een goede buitenbak die niet nat wordt! 
Stravero schreef:'s-winters staat hij zelf ook liever binnen want dan rend hij alleen heel de wei kapot en eet hij niet
Stravero's paard schreef:Ik sta 's-winters het liefst buiten want dan kan ik lekker door de wei rennen, maar ik zou er graag een portie hooi bij hebben

Helaas woon ik in een regio waar het in de wintermaanden heel moeilijk te vinden is... zomermaanden is geen probleem
Het is hier vaak kiezen of delen....... nou heb ik altijd op een stal gestaan die in de zomermaanden weidegang had, 2 binnenbakken, 3 buitenbakken, stapmolen en alles erop en eraan (in de winter een paddoc.......... maar dan mag je redelijk diep in de buidel tasten elke maand
KiWiKo schreef:@ Dejavu de stouterds zijn ook stout in de zomermaanden, heeft niks met vrij bewegen te maken![]()
Wranglerbutt schreef:Stravero schreef:'s-winters staat hij zelf ook liever binnen want dan rend hij alleen heel de wei kapot en eet hij nietStravero's paard schreef:Ik sta 's-winters het liefst buiten want dan kan ik lekker door de wei rennen, maar ik zou er graag een portie hooi bij hebben
KiWiKo schreef:Mijn muis doet het niet dus ik kan niet quoten @ sflj........ het is wat lastig als het niet je eigen paarden zijn en je ze alleen in training hebt
IK persoonlijk heb ze graag op het land, al is het maar een dagdeelHelaas woon ik in een regio waar het in de wintermaanden heel moeilijk te vinden is... zomermaanden is geen probleem
![]()
ik MOET in de winter door kunnen rijden, ten eerste omdat de eigenaar per maand betaald...... en ik niet het "werk" 3 weken stil kan leggen omdat de baan niet begaanbaar isHet is hier vaak kiezen of delen....... nou heb ik altijd op een stal gestaan die in de zomermaanden weidegang had, 2 binnenbakken, 3 buitenbakken, stapmolen en alles erop en eraan (in de winter een paddoc.......... maar dan mag je redelijk diep in de buidel tasten elke maand
![]()
![]()
@ Dejavu de stouterds zijn ook stout in de zomermaanden, heeft niks met vrij bewegen te maken![]()
want ik heb altijd op stallen gestaan met weidegang of padocks
en maakte niks uit in mate van stoutzijn
RandyOrton25 schreef:dus ik vind het nog steeds lariekoek dat als je geen weidegang kunt bieden dat je dan geen paard mag hebben er zijn genoeg manege's waar ze geen weidegang hebben mischien de manege waar jullie ooit begonnen zijn met rijden ook wel.
)Mijn draver en haflinger krijgen nu ook zomers 24/7 weidegang,zullen ze blij mee zijn want me draver heeft al 2 jaar geen weiland gezien.Ik vind ook niet dat als jij je paard geen weidegang kan bieden je geen paard zou moeten nemen.Op de manege waar RandyOrton25 het over heeft is nu idd geen weidegang,maar die gaat er,als het goed is,wel komen.Dat er geen weidegang was heb ik eigenlijk nooit echt een probleem gevonden,maar nu ik het heb weet ik hoe lekker het niet alleen voor de paarden,maar ook voor mezelf is. Alet74 schreef:RandyOrton25 schreef:dus ik vind het nog steeds lariekoek dat als je geen weidegang kunt bieden dat je dan geen paard mag hebben er zijn genoeg manege's waar ze geen weidegang hebben mischien de manege waar jullie ooit begonnen zijn met rijden ook wel.
En ik zou dat ook niet willen toejuichen, maneges waar de paarden alleen de stal uitkomen voor hun dagelijkse rondjes. Ik betreur dat eigenlijk.
En waarom zou het lariekoek zijn om geen paard te nemen als je het dier geen weidegang of anderszins buitenverblijf kunt bieden? Want als dat betekent dat ie behalve het rijden niet uit de stal komt, dan is daar toch niet veel leuks aan voor hem? Persoonlijk zou ik er dan niet voor kiezen om een paard te nemen. Ik vind dat niet erg 'paardwaardig'.