Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marleen_usar schreef:Nee helaas niet, maar als er een keer iets voor valt wat altijd kan wil de boer misschien wel alles terug betaald hebben?
Blondie_ schreef:Sammie schreef:Ik geloof ook meer dat het een reactie is om te stangen, kiwiko
Ik ga d'r maar niet te serieus op in![]()
Het is toch logisch dat niet iedereen van begin 20 even 6000 euro heeft liggen.
Als zoiets gebeurd is het gewoon vette pech, je paard gaat toch een keertje dood. natuurlijk wil je dat hij zo oud mogelijk word maar als het niet gaat dan gaat het niet. In de natuur gaan ze ook gewoon dood als ze wat hebben.
Sammie schreef:KiWiKo schreef:hier ga ik niet op in..............
goed he van mij?![]()
![]()
Het verschil tussen mensen met paarden en paardenmensen wordt mij weer pijnlijk duidelijk in dit topic
detour schreef:HAnneke, dat komt er idd bij als je goed voor je paard wilt zijn. dat vind je echt niet voor 50 euro, dus het is wel heeeeel basic.![]()
Jij oordeelt zonder te snappen.![]()
IN die zin is die 50 "maar" dat stukje land.![]()
Als jij land bewerkt en het dier het hele jaar door in dat weitje staat, haal je er als eigenaar niks uit financieel. Vind dit nogmaals een bullverhaal.
Mloes schreef:Mijn pony loop 24/7 buiten, in een weiland waar ze gratis mag lopen. Ik voer haar vitaminekoeken bij, kost me €20 per 3 maand, dus op jaarbasis €80. Hoefsmid 4x per jaar, €20 per keer dus ook weer €80 per jaar. Grote baal kuilvoer doe ik samen mee met kennissen, die kosten keer €20, zomers voer ik geen hooi of kuil bij. De enting en wormenkuren is ook niet zoveel. Mocht ze ziek worden of iets, ik werk veel dus kan de DA betalen, anders springen mijn ouders bij. Maar mijn haflinger is harstikke gezond, vrolijk, en ze glanst super! Ik doe haar met 24/7 buiten een groter plezier, dan als ze bij een chique pensionstal staat waar ze maar paar uurtjes per dag buiten komt.
Dus, je kan een paard wel degelijk goedkoop houden!
Damariis schreef:Sammie schreef:![]()
![]()
Het verschil tussen mensen met paarden en paardenmensen wordt mij weer pijnlijk duidelijk in dit topic
nou ehh sorry hoor .. maar ik ben een paarden mens maar al zou mijn shetlander een koliek aanval krijgen zou ik er geen 6000 euro voor neer tellen hoeveel ik ook van hem hou en hoe erg ik het ook vind !
Charaz schreef:Damariis schreef:nou ehh sorry hoor .. maar ik ben een paarden mens maar al zou mijn shetlander een koliek aanval krijgen zou ik er geen 6000 euro voor neer tellen hoeveel ik ook van hem hou en hoe erg ik het ook vind !
Wat doe je dan? Laten staan omdat het maar een shetlander is?