Wat betalen jullie voor jullie pensionstal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Natasjavegas

Re: Wat betalen jullie voor jullie pensionstal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 00:20

hoihoi,

ik betaal 225 euro per maand voor mijn paard en shetlander
hierin zit inbegrepen 4 balen vlas per maand
er word gevoerd (ik haal wel zelf voer)
Heb box van 6 bij 2(staan ze samen in)
moet wel zelf mesten.
Paarden worden dagelijks buiten gezet en binnen gehaald
onbeperkt hooi.
Verder verlichtte buitenbak en mooie buitenrij mogelijkheden
In utrecht/nieuwegein

herlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 10:49

ik betaal €250!!
je zit digt bij een bos en een polo baan en eeen crossbaan
en ze hebben net een heeele grote binnenbak gebouwd!!
en een niewe stal!!!
egt heel mooi

natascash

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 19:40

hoi,

mijn pony staat in Pijnacker stal duynisveld
overdag staat ze in de wei vanaf 8uur tot rond 3e worden ze binnen gehaald (met slecht weer eerder)
bits en hooi in de middag/avond
buitenbak zonder verlichting. en een beddock
iedereen heeft een grote kast waar je zadel en al je spullen inpast. We hebben ook 1trailer die je kan huren.

gr. Natasja

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 09:29

Waar staat je paard/pony op stal? In de randstad
Komt hij/zij ook buiten in wei of paddock? Nee dat niet.
Wat en hoe vaak wordt er gevoerd? 3 keer per dag.
Binnen en/of buitenbak en verlichting? Binnenbak +verlichting
En hoe zit het bijvoorbeeld met zadelkasten, trailer en/of menwagenstalling? Je beschikt bij mij op de stal over een eigen zadelkast. Trailer en/of menwagenstalling zou ik niet weten. Knipoog

Ik betaal €125,- voor kale box. Dus zelf nog stro & biks kopen. Voor €40,- euro per maand extra voeren ze ook hooi. Knipoog Hier zit dan ook gebruik van de bak bij. Knipoog

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:29

Duidelijk verschil te merken tussen de randstad en de buitengebieden.
Ik woon in Drenthe en mijn beide pony's staan 24/7 op de wei. Ik betaal hier 80 euro per paard per maand. Dit is inclusief kuil, gebruik van een kast, stalling van mijn trailer en gebruik van de buitenbak. We hebben ook de beschikking over grote boxen (4*4,5), dan kost het me 130 euro per maand. We zitten aan het bos. Dit is absoluut geen luxe pensionstalling, we doen het meeste daar zelf. Maar voor mij en mijn paardjes is dat prima! Lachen

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 10:43

Ik vroeg me af wat jullie voor jullie pensionstal betalen?
€195 pm voor paard
En wat voor faciliteiten heb je dan daarvoor?
Ruimebox zelf mesten, Weidegang, voer brok hooi/kuil, 4 paddocks, binnebak, buitenbak met verlichting, meerdere wasplaatsen, longeercircels met verlichting, zomers een springwei, bos in nabij
Waar staat je paard/pony op stal?
Hulshorst nabij Harderwijk (Veluwe Gelderland)
Komt hij/zij ook buiten in wei of paddock?
JaWat en hoe vaak wordt er gevoerd?
4x per dag
Binnen en/of buitenbak en verlichting?
Binnenbak en buitenbak beide met verlichting
En hoe zit het bijvoorbeeld met zadelkasten, trailer en/of menwagenstalling?
Trailer is gratis plek, zadelkast mag je gewoon zelf plaatsen

Maranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 22:23

Bij een pensionstal in Bemmel (tussen Arnhem en Nijmegen). Ik betaal € 100 incl voer, voeren, uitmesten, stro etc. voor een pony. Zonder uitmesten is het € 91 en voor een paard € 140.

Zomers staan ze buiten en in de winter staan ze op stal.

Wat en hoe vaak wordt er gevoerd?
Twee keer per dag.

Een buitenbak met verlichting. Helaas niet goed meer gedraineerd maar wordt niet glad dus wel gewoon te rijden. Ook is er een klein binnenbakje voor als het weer echt slecht is en daar kan ook in gelongeerd worden.

Iedereen krijgt daar een grote zadelkast met slot. Trailer weet ik eigenlijk niet zeker hoe dat zit.

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 13:34

€340 per maand per paard
Ruime box, Weidegang (zomers) voer brok (3x daags) kuil (1x daags), 1 paddocks, 2x binnebak, 1x buitenbak met verlichting, meerdere wasplaatsen, longeercircel, springzandje, hondernis materiaal, 24 uur toezicht, winkeltje, kantine, kastje, groot bos waar je uren kunt rijden. Uitmesten 1x per week, elke dag opstrooien (word gedaan)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:24

Ik betaal voor mn stalling €75.- per maand.
In totaal ben ik zo'n €95.- per maand kwijt.

------------

Er is een groot weiland, een paar paddock's, zo'n 6 stallen, zadelkamer [waar we met zn drieën een kast delen] en een buitenbak met verlichting.

overigens mag ik niet van alle faciliteiten gebruik maken.
Mijn paard [een ijslander] staat in een grote paddock samen met een shet en twee andere ijslanders.
Aan de paddock vast zit een ''stoepje'' waar we altijd op voeren, met twee stallen die we open hebben staan als inloop stallen. De bak en t koude water mogen we natuurlijk wel gewoon gebruiken Lachen

Ik mest samen met de eigenaressen van de andere twee ijslanders iedere dag de paddock, t stoepje en de stalletjes uit. Hierbij rouleren we.

We moeten zelf voor hooi en brok zorgen en betalen. Alleen de eigenaar geeft onze paarden s ochtends hooi, en smiddags en s avonds doen we zelf. (hier ben ik dus zo'n €20,- per maand aan kwijt, wat het dus zo'n €95.- per maand maakt) Aangezien het ijslanders zijn, geven we ze alleen na het rijden brok.

overigens is deze stalling 5 minuten fietsen vanaf mijn huis, en met je paard ben je in 2 min. in het bos [de utrechtse heuvelrug]

-----------

Ik vind de ligging van de stalling heel erg mooi, alleen het is echt vreselijk jammer dat de eigenaar een vreselijke sloddervos is, en het er daarom niet mooi uitziet, en overal troep ligt, waar ik me heel erg aan stoor.
verder is onze paddock in de winter nogal: blub.

Ik zal graag een mooiere schonere opgeruimde drogere stalling hebben. Maar ik vind hier nergens voor niet zoveel geld een stalling op zo'n mooi plekje.

------------

RosavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 21:06

mijn paard staat in limmen en betaal 175euro
In de zomermaanden 24uur buiten op het land en in de winter ong 17.00uur naar binnen en 07.15 naar buiten ook op het land
Er word smorgens gevoerd wat ik klaar zet in een bakje en voor savonds doe ik het in zijn bak. (hooi,kuil zorgt de boer voor.)
We hebben 2 buitenbakken met verlichtings maar wel van goede ''kwalitiet'' bijna altijd te rijden'.
En we hebben een scharrel stukje en zieke weidje.
Ik heb een grote kast en een voerkist.
groetjes Rosa

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:10

Bij mij thuis betalen de pensionklanten 225 euro per maand. Zomers staan de paarden van 7 uur smorgens tot 7 uur savonds buiten en in de winter van 7 uur tot half drie. verder hebben we een longeerbak, rijbak met megatop bodem, ruime boxen en een spuitplaats. Verder zit alles hier bij in dus 3 keer per dag kuil, drie keer per dag krachtvoer, binnen en buiten zetten, voeren, mesten etc.

Mell0w

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 10:20

Op mijn huidige pension betaal ik:
€110 kaal, Daarbij zijn mijn balen stro/hooi 3/3,50
En me eigen brokjes haal ik zelf. Dan heb ik wel een zeer ruime box, en een fijne droge grote buitenbak. En we staan met ze 3e
A.S weekend gaat ze over in de opfok €135 icl

Maritime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:17

- Mijn ouders betalen 335 euro voor mijn paard, 280 euro voor mijn pony en 280 euro voor mijn veulen.
- Mijn dieren staan in een dressuurstal.
Zij staan elke dag ongeveer 6 uurtjes buiten behalve als het echt slecht weer is. Dan zet ik ze in de binnenpiste en laat ik ze daar ronddartelen.
- Er wordt 3x per dag gevoerd. Mijn dieren krijgen biks en kruiden en groenten en er is een onbeperkte hoeveelheid hooi.
- Wij hebben 3 buitenbakken. 1 voor dressuurwedstrijden, 1 voor lessen en 1 om gewoon zelf in te rijden als je een eigen paard of pony hebt. Allemaal voorzien van de beste verlichting. Wij hebben ook 2 grote binnenbakken. 1 voor wedstrijden en 1 voor lessen en eigen paarden.
- Wij huren er 2 parkeerplaatsen en daar betalen wij 100 euro per maand voor. De parkeerplaatsen zijn voor mijn trailers. Mijn moeder heeft liever niet dat ze elke dag op onze oprit geparkeerd staan dus daarom hebben wij die parkeerplaatsen. Het is ook erg handig. Dan hoef je niet steeds heen en weer te rijden met je trailers.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 16:50

Maritime schreef:
- Mijn ouders betalen 335 euro voor mijn paard, 280 euro voor mijn pony en 280 euro voor mijn veulen.
Zij staan elke dag ongeveer 6 uurtjes buiten behalve als het echt slecht weer is. Dan zet ik ze in de binnenpiste en laat ik ze daar ronddartelen.
- Er wordt 3x per dag gevoerd. Mijn dieren krijgen biks en kruiden en groenten en er is een onbeperkte hoeveelheid hooi.
- Wij hebben 3 buitenbakken. 1 voor dressuurwedstrijden, 1 voor lessen en 1 om gewoon zelf in te rijden als je een eigen paard of pony hebt. Allemaal voorzien van de beste verlichting. Wij hebben ook 2 grote binnenbakken. 1 voor wedstrijden en 1 voor lessen en eigen paarden.
- Wij huren er 2 parkeerplaatsen en daar betalen wij 100 euro per maand voor. De parkeerplaatsen zijn voor mijn trailers. Mijn moeder heeft liever niet dat ze elke dag op onze oprit geparkeerd staan dus daarom hebben wij die parkeerplaatsen. Het is ook erg handig. Dan hoef je niet steeds heen en weer te rijden met je trailers.

Nerd dit heb ik 3x doorgelezen ,wat een berg geld voor sommige dingen Clown

50 euro p/mnd voor 1 trailer stalling??? Verward

maar goed als je het kan betalen zal het dat ook wel waard zijn Haha!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:02

Op mijn oude stal €150 en daar heb ik alleen een buitenbak en verder niet heel veel. Wel inclusief hooi en stro en twee keer per dag voeren.

Stal waar ik eind deze maand naartoe ge verhuizen kost me €200 per maand en dara heb ik een buitenbak met bijna perfecte bodem, een longeerbak/paddock, spuitplaats, solarium (nog in aanbouw) en een giga zadelkast. Er word vier keer per dag gevoerd. Ik moet alleen zelf mesten. Ik vind het erg goed voor die prijs, zeker in de randstad.

Maritime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:14

mirgino schreef:
Maritime schreef:

Nerd dit heb ik 3x doorgelezen ,wat een berg geld voor sommige dingen Clown

50 euro p/mnd voor 1 trailer stalling??? Verward

maar goed als je het kan betalen zal het dat ook wel waard zijn Haha!

Ik weet wel dat het veel geld is, maar als mijn ouders het willen betalen... Bloos

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:18

Maritime: zal toch hard op zoek gaan naar een andere stal. wat belachelijk Huilen van het lachen.

Ik betaal 250 ongeveer.
-worden binnen/buiten gezet
-wordt gemest
- muesli en broken worden gevoerd.
- maal daags kuil
-Buitenbak die echt altijd te rijden is (eb en vloed bodem)
-Longeerton die altijd te gebruiken is(eb/vloed bodem)
-Binnenbak in aanbouw
-En voor trailerstalling betaal ik 8euro.
-Zadelkast is er ook bij.

Maritime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:19

JorisDy schreef:
Maritime: zal toch hard op zoek gaan naar een andere stal. wat belachelijk Huilen van het lachen.

Ik betaal 250 ongeveer.
-worden binnen/buiten gezet
-wordt gemest
- muesli en broken worden gevoerd.
- maal daags kuil
-Buitenbak die echt altijd te rijden is (eb en vloed bodem)
-Longeerton die altijd te gebruiken is(eb/vloed bodem)
-Binnenbak in aanbouw
-En voor trailerstalling betaal ik 8euro.
-Zadelkast is er ook bij.

Mijn stal is echt super en er lopen niet van die irri kinderen rond die elk paard willen aanraken dat ze willen. 90% heeft daar een eigen paard en of pony en ze weten hoe ze er mee moeten omgaan. Ik ga er heus niet weg hoor! Het is er echt super.

nicole1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:21

Bij mij op stal betaal ik vanaf volgende maand 190 euro.
Er word gemest en er zit voer bij.
We hebben een buitenbak met verlichting.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:28

Mijn hemel wat een prijzen zie ik hier voorbij komen.
Als straks Gerrit ook verhuisd is betalen we 70,- euries per pony.
Heb er 3 dus totaal 210 euro per maand, ze staan daarvoor wel 24/7 op het land.
We hebben een binnen-, en buitenbak.
Alles word voor je gedaan.
Het enige waar ik zelf voor moet zorgen is een kast voor m'n spullen.
Oja...en krachtvoer maar dat krijgen die van mij niet.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:19

Vanwege mijn slechtziendheid ben ik van stal veranderd.

270 euro per maand.
Binnenbak, buitenbak, paddohock, weidegang, solaruim, poetsplaats ect..
Paardencentrum in Dronten.
Ja zeker. Lachen
Wat en hoe vaak wordt er gevoerd?
4x op een dag.
Jaa erg veel. Haha! Daarom kan ik hier ook goed/beter rijden Haha!
Je hebt een zadelkast, trailer staat daar gewoon op de parkeerplaats (weet hier verder niets over omdat ik geen eigen trailer heb) en menwagen kun je daar ook stallen.. Weet verder ook daar de kosten enzo niet van.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:52

Waar staat je paard/pony op stal? rikkershoeve=winterswijk
Komt hij/zij ook buiten in wei of paddock? ja ongeveer van 9 uur sochtends tot 4 uur eind van de middag
Wat en hoe vaak wordt er gevoerd? nou overdag gras uit wei en 's avonds brokken + hooi
Binnen en/of buitenbak en verlichting? Buitenbak met verlichting
En hoe zit het bijvoorbeeld met zadelkasten, trailer en/of menwagenstalling?ja ze hebben een kapschuur daar kan menwagen in en trailer kan er ook staan je hebt een zadelkast voor je alleen. en hele moooie omgeving met lekker veel zandpaden en kleine + grote rondes. ook doen hun de stallen + paarden naar binnen en buiten en prijs 175 euro in de maand maar ik minder weet de prijs niet mag ik niet weten weten maar ik moet zelf mijn stal doen en ze heeft niet zo'n luxe stal als de andere paarden oftewel het is een heel groot kippen hok wie ze om hebben gebouwd maarja het is ook maar een c pony

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:57

Waar staat je paard/pony op stal? In de randstad
Komt hij/zij ook buiten in wei of paddock? Ja, overdag de hele dag in een ruime paddock met grote overdekte hooiruif
Wat en hoe vaak wordt er gevoerd? 2 keer per dag brok of muesli (moet je wel zelf kopen)
Binnen en/of buitenbak en verlichting? Buitenbak met verlichting
En hoe zit het bijvoorbeeld met zadelkasten, trailer en/of menwagenstalling? Eigen zadelkast, trailer kost 15 euro

Ik betaal voor stal van een pony 180 euro en voor een paard is het 200 euro
stallen zijn ruim genoeg Knipoog

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:03

maritime:
Wow, wat een absurd bedrag!
Ik zou alleen al uit principe niet op zo'n stal willen staan, ik zou me hartstikke schuldig voelen tegenover mijn ouders, elke maand zo'n klap geld weg! Bloos
995 euro stalling, dan heb je nog je hoefsmid dierenarts etc..

Er lopen hier op stal trouwens ook geen irritante kinderen rond hoor, dus dat is het vast niet. Haha!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:15

Maritime schreef:
[i]en 280 euro voor mijn veulen.
- Mijn dieren staan in een dressuurstal. Zij staan elke dag ongeveer 6 uurtjes buiten behalve als het echt slecht weer is. Dan zet ik ze in de binnenpiste en laat ik ze daar ronddartelen.

Enigszins off topic, maar voor een veulen lijkt me dit een ongewenste situatie, die hoort gewoon in een groep met vriendjes ergens rond te dartelen......en niet 18 uur per dag ergens op een dure stal te staan!