Hoe zijn jullie aan jullie stalling gekomen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pebblesther

Re: Hoe zijn jullie aan jullie stalling gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:45

Via marktplaats. Iemand bood stallen te huur aan en het was niet zo ver van mijn huis dus we zijn wezen kijken en sinds dien staat hij er en het bevalt prima!

Moniquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:49

Ik ben een maand terug van Noord Holland naar Groningen verhuisd.....omdat ik met 6 pony's zit...zag ik mijn geest al zweven om iets te vinden voor allemaal. Ik ben heel brutaal mensen die een pony/paard tekoop hadden op marktplaats in de plaats waar ik zou gaan wonen gaan emailen. En zo ben ik aan een hectare land + stallen gekomen...en kan ik ze allemaal houden Pling

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:51

Ik heb mijn vorige paardje gekocht met stal en al Tong uitsteken... erg handig dus.. Ook nog in de buurt van mijn huis. Sta er nu na 7 jaar nog steeds. Ik heb er alleen inmiddels wel een ander paardje. Maar kan niet beter joh, 24/7 op t land en winter op stal. Enige nadeel, geen binnenbak, dus met regen heb ik pech Tong uitsteken.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:56

Via Marktplaats dacht ik, in ieder geval zo'n grote verkoopsite.

Ben gaan kijken, en wil er nooit meer weg! Ik kan me voor mijn pony geen betere stal wensen. En voor mezelf ook niet.

itsme_ilonca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:05

Ik heb mijn stalling ook gevonden via marktplaats

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:06

Ik heb mijn paard er gekocht, en het beviel zo dat ik er ben blijven staan Haha!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:43

Bij de 1e stalling lesten we dus toen we een paard kregen, zijn we daar blijven hangen. 2e stalling via MP opgespoord voor nr e.d. na er over gepraat te hebben met andere stalgenootjes die daar ook heen zijn gegaan.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:52

Deze heb ik via een bokker die er al jaren staat met haar paarden. Was er al weleens geweest en toen ik op mijn vorige plek weg moest, heb ik haar gevraagd om het telefoonnummer van de staleigenaar, samen met een vriendin die ook nog een plekje zocht voor haar paard.
Inmiddels staat Walter er binnenkort alweer bijna 2 jaar Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:05

Ik had zelf op mp een advertentie staan omdat ik uit mijn huidige weide moest waar ik al 9 jaar stond, ik was dus op zoek naar een nieuwe weide.
Tot de pensionhoudster me een mail stuurde dat bij haar een stal vrij was, eigenlijk had ik geen zin in een pensionstal omdat het vaak veel gouden bergen zijn en erg duur als je een weide gewent bent.
Ik ben toch gaan kijken uit nieuwsgierigheid en dat heb ik nog zeker 5x gedaan met een vriendin of mijn man en toen had ik alles wel een keer gezien en dat beviel en heb de knoop doorgehakt.
Ik sta er nu een jaar en ben nog steeds erg tevreden, tuurlijk zijn er dingen die ik zelf anders zou doen maar dan had ik verder moeten zoeken.
De paarden hebben het er goed en staan veel buiten en dat is het belangrijkste.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:06

Ik had een advertentie gezien op Marktplaats.

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:10

Via mond op mond reclame. Twee keer wezen kijken, en de derde dag ons paard verhuisd. We staan er echt naar volle tevredenheid.
Laatst bijgewerkt door Symphonic op 17-09-08 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:11

ik had er al gestaan met een versorgpony..
en wilde al heel lang van de manege weg waar ik stond..
Dus toen er een stal vry kwam werd ik ineens gebeld :p
en nu sta ik daar nog steeds met veel plezier!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:13

Marktplaats, rondbellen naar een hoefsmid of die adressen weet. Rondrijden in de gewenste omgeving en daar desnoods aanbellen.Als je een ruiter ziet die aanspreken en vragen waar hij of zij staat of adressen weet. Bij boeren vragen of ze een stuk land willen missen enz.

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:14

Ik heb gezocht via Marktplaats, maar ook door mensen die ik ken (ook de hoefsmid en de dierenarts) te vragen naar stallen. Verder via google gezocht en ontzettend veel rondgebeld... Wat ik zocht was moeilijk te vinden: zoveel mogelijk weidegang (liefst 24/7) en toch de luxe van een binnenbak. Maar heb t zo wel gevonden Lachen

De vorige stal hebben we na veel zoeken (o.a. Marktplaats, we kwamen toen uit het noorden) gevonden door heel brutaal aan mensen die in de buurt van paarden woonden (en toevallig buiten stonden) te vragen naar stallen. En zo troffen we iemand die bijna een plek vrij zou hebben. Stal gevonden dus.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:27

Via marktplaats door zelf een advertentie te plaatsen met onze 'wensen'.

Werkt perfect! Ik moet er overigens wel bij zeggen dat we bij een stuk of 4 stallen zijn gaan kijken voordat 'the one' erbij zat.. Een stal kies je niet voor een maand of twee... Het is het huis van je paard en je kunt hier dus niet zomaar in wisselen.. Dus een weloverwogen beslissing is erg belangrijk..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 21:30

wat mensen gebeld die ik (een beetje) ken, of ik land bij ze kon huren, en ik had geluk! (dus plek Lachen )

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:36

San stond 2 jaar geleden op rust wegens de ziekte van Lyme en het was onzeker of we ooit nog met haar aan de slag zouden kunnen. Toen stonden we op een perfecte pensionstal, maar betaalden ons scheel voor al die mooie faciliteiten die we al een jaar niet gebruikten en waarschijnlijk ook niet meer gingen gebruiken. Dus vandaar dat we op zoek gingen naar een plekje dichtbij huis en zonder poespas.
Bij ons in de buurt staan 2 shetters in een wei met inloopstal; perfecte plek voor San, dachten wij. Dus m'n zus gaat daar het erf op om te vragen of er misschien plek was om San erbij te zetten. Bleek ze op het verkeerde erf te zijn Nagelbijten / Gniffelen Maar deze mensen hadden een stuk grasveld braakliggen en een schuur vol rommel en wilden wel een plek voor San creëren. Hun dochtertje was namelijk ook paardengek en ze waren eigenlijk al van plan om een paardenplekje te maken. Dus we konden wel een deal maken: zij gingen een stal maken en de wei omheinen en dan kon San er staan. Als ze dan weer op zou knappen, zouden wij het dochtertje een beetje leren rijden enzo met San. En als ze niet op zou knappen, kon dochtertje toch lekker tutten en doen.

Dus zo gezegd, zo gedaan. Nu staan we al ruim 2 jaar met veel plezier op ons eigen stekkie. Zonder luxe, maar met heel veel plezier en bos om de hoek (en pony die gelukkig weer is hersteld van de Lyme).

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:37

De stal waar mijn pony staat is de pensionstal waar ik al 3 jaar kwam door mijn bijrijdpaarden.
Dat beviel altijd super, dus het was niet meer dan logisch mijn pony daar ook neer te zetten.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:21

Ik heb/krijg stalling bij een boertje, heb gewoon rondgevraagt en geluk gehad X)

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:17

Via mensen waar ik toen der tijd kwam om op te passen..
Die man had een zus met een groot weiland.. Lachen

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:48

Ik stond hier al met de vorige haflinger dus de keus was niet moeilijk toen ik deze kocht. Een beter stal kan ik me niet wensen!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:50

Middagje touren in de buurt, overal waar paarden staan even aanbellen, rondkijken en toen keuze gemaakt.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:51

Ik reed de paarden van de eigenaresse van stal. toen mijn eigen ventje uit de opfok kwam, was het vanzelfsprekend hem daar ook te stallen.

Sharif08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 13:52

me moeder heeft een paar dsamen met iemand en die stond al op die stal daarzo.

en nu sta ik der met mijn eigen paardje ook en het bevalt prima

ze gaan lekker elke dag de wei op en ze verzorgen de paarden heel goed ze mankeren haast nooit wat. Haha!

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:11

een ritje door de buurt gemaakt en uitgekomen op een boerderij waar een klasgenoot ook stond, paard veel buiten, een goede bak en niet van die vervelende dressuurmutsen (bedoel ik niks mee) perfect dus