..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:20

Je zou bijna denken dat ze ergens heel erg van is geschrokken en nu angst voor die tuin heeft. Ze vertrouwt die omgeving niet meer.

Dat van die stoel is een goed idee. Kun je haar dan niet uit een emmertje naast je stoel laten eten? Wat ook wel eens werkt om met haar de tuin door te lopen. Haar de hele omgeving opnieuw af laten speuren en naar alle enge geluiden laten luisteren. Ondertussen praat je met haar en kriebel je haar op de manenkam.

Dit doe ik met mijn paard als hij ergens niet meer langs durft. 1 keer geschrokken en doodsangst voor de volgende keren. Ik laat hem dan stilstaan en uitgebreid de omgeving afspeuren. Zie hem dan eerst heel gespannen en steeds naar mij kijkend, maw "is het veilig, wat vind jij"? Dan komt de diepe zucht (dat kan hij zo lief doen) en dan is het goed.

Ik zou dit een paar dagen achter elkaar doen, zonder dat je gaat rijden. Laat haar zich ervan overuigen dat de enge spoken er niet meer zijn en dat jij de grote reus bent die haar beschermt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 15:12

Gisteren ging ze gewoon de stal mee uit!!!!!!!!!!! Had haar donderdag bij de manege goed geslagen toen ze weigerde, gisteren was er opeens niks meer aan de hand bij de stal!!
Was eigenlijk wel grappig; ik was samen met mijn vader en moeder gewapend met stoel en voer naar achter, loopt haike zonder op of om te kijken mee naar buiten! We hadden er veel tijd voor ui getrokken, ik had daarna nog les. Nou extra veel brokjes en beloond, en toen maar naar de manege gegaan. Langer losgereden dan ik anders doe, was veeeel vroeger, en de les ging goed!! Hoop dat het zo goed blijft gaan!!

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 15:46

Ik ken dat, ben je soms de wanhoop nabij Boos! , en weet je niet meer wat je nou nog moet proberen....en dan doodleuk is het van het ene moment op het andere over Knipoog , .achteraf wel om te lachen (dat doe ik dan ook wel!), maar op het moment van tegenwerking niet...., dan baal je echt... Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:13

Hellas gaat het niet goed! 1 keer en ik was helemaal blij, heeeeeeeel veel beloond daarom. Maar het ging weer niet, morgen eens aan de dierenarts vragen wat het kan zijn. (moeten morgen geent worden)

Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 17:07

Blijkbaar is ze gewoon een beetje gemakszuchtig: " Ohh nu ben ik braaf, dus dan flik in het de volgende keer weer" Ik denk dat je nog maar eens enkele tips moet proberen, en als het echt niet lukt, gewoon een keer flink boos worden.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 17:26

En iemand achter haar?? Dat help bij die van mij ook! Hij wil de bak weleens niet in, maar komt dan omdat we buiten even hebben moeten wachten en dan wil ie niet gewoon erin lopen. Dan iemand erachter en zijn arm omhoog. Diet geen pijn en als het werkt... Maarja, moet je wel met zn tweeen zijn...

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 21:03

Mijn paad heeft dit ook!!! Jas over de kop, werkt echt. Is denk ik pure spanning/angst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:34

Raja schreef:
En iemand achter haar?? Dat help bij die van mij ook! Hij wil de bak weleens niet in, maar komt dan omdat we buiten even hebben moeten wachten en dan wil ie niet gewoon erin lopen. Dan iemand erachter en zijn arm omhoog. Diet geen pijn en als het werkt... Maarja, moet je wel met zn tweeen zijn...

Dat werkt helaas niet. Gaat ze over de rooie en begint ze te slaan.

Maar we zijn nu bezig om haar voerbak uit de stal te halen, peerke erbij te laten en laten eten, ondertussen veel peerke kroelen en belonen. Dan wordt haike jaloers en komt ze. Elke avond proberen we dat even voordat de stal dichtgaat, lukt redelijk.

Iedereen bedankt voor de tips, maar ze blijven welkom!!~