Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) dat je een paard ook kunt leasen..?
)
absque_dubio schreef:Ik wil best een tijdje bij jullie komen wonen om je meisjes wat bij te brengen hoor.![]()
Nee misschien is het een idee om ze een halfjaartje/jaartje op rijlessen te doen, en daarna opzoek gaan naar misschien iemand die een tijdje zn pony wil uitlenen oid? of iemand die zn pony bij jullie wil zetten? Ben benieuwd of ze na een jaar elke dag voor die beestjes zorgen het nog zo leuk vinden, en daar kom je zo dan misschien achter.
En TD, ik vind het nu al geweldig dat jij op bokt zit, samen met je vriendje.![]()
) ik vind het ook geweldig om hier samen met m'n vriendje te mogen zijn, ik heb in een paar dagen al heel wat opgestoken..!! Redrumfox schreef:Ik begrijp dat je ze als versielsels in de wei wil? Dan zou ik persoonlijk voor iets goedkopers gaan, want om nou een paar duizend euro zomaar in de wei te gooien zonder er wat mee te doen (shows, keuringen, mennen, wandelen, whatever).. Beetje zonde lijkt mij, maar goed: wie ben ik..
Of je een paard nou in de wei zet of er iets mee doet, ze moeten bekapt worden (dus hoeven bijwerken met een vijl, tang e.d.), beslag hoeft niet nee. Maar er moet wel iedere 8 weken een smid langskomen om de hoeven op goede lengte en in de goede stand te houden. Als je er niet veel mee doet kun je er ook 1x in de (bvb) 12 weken van maken. Doen we met mijn ukkie ook maar dat verschilt per paard.
Tja.. zoals ik al zei, het hangt er vanaf wat je precies wilt. Ik begrijp dat je dus aan een amerikaantje zit te denken, maar nog voorkeur qua leeftijd, geslacht, een erkende afkomst, prestaties of een bijzonder kleurtje? Het is zeer uiteenlopend namelijk.
absque_dubio schreef:Ik wil best een tijdje bij jullie komen wonen om je meisjes wat bij te brengen hoor.![]()
Nee misschien is het een idee om ze een halfjaartje/jaartje op rijlessen te doen, en daarna opzoek gaan naar misschien iemand die een tijdje zn pony wil uitlenen oid? of iemand die zn pony bij jullie wil zetten? Ben benieuwd of ze na een jaar elke dag voor die beestjes zorgen het nog zo leuk vinden, en daar kom je zo dan misschien achter.
En TD, ik vind het nu al geweldig dat jij op bokt zit, samen met je vriendje.![]()
flantje schreef:Redrumfox schreef:Ik begrijp dat je ze als versielsels in de wei wil? Dan zou ik persoonlijk voor iets goedkopers gaan, want om nou een paar duizend euro zomaar in de wei te gooien zonder er wat mee te doen (shows, keuringen, mennen, wandelen, whatever).. Beetje zonde lijkt mij, maar goed: wie ben ik..
Of je een paard nou in de wei zet of er iets mee doet, ze moeten bekapt worden (dus hoeven bijwerken met een vijl, tang e.d.), beslag hoeft niet nee. Maar er moet wel iedere 8 weken een smid langskomen om de hoeven op goede lengte en in de goede stand te houden. Als je er niet veel mee doet kun je er ook 1x in de (bvb) 12 weken van maken. Doen we met mijn ukkie ook maar dat verschilt per paard.
Tja.. zoals ik al zei, het hangt er vanaf wat je precies wilt. Ik begrijp dat je dus aan een amerikaantje zit te denken, maar nog voorkeur qua leeftijd, geslacht, een erkende afkomst, prestaties of een bijzonder kleurtje? Het is zeer uiteenlopend namelijk.
Nee hoor... Ik geef niet echt om erkende afkomst... Niet voor een paardje, niet voor een hond... niet nergens voor... Ik ben eigenlijk nu zo maar in die minipaardjes gerold... Eerst de juiste demotivatie voor de meiden te pakken gekregen en nu opeens zelf enthousiast geworden voor één of meer van die kleine paardjes...
Zit er veel verschil in of je een hengst of een merrie hebt??
Wat vreemd dat je evengoed om de paar weken die hoeven moet laten bijwerken... Hoe gaat dat dan met die beestjes als ze in het wild leven??
Overigens bedankt voor je reactie!!
Off topic: De naam Redrumfox?? Heeft die iets met Stephen King te maken??
flantje schreef:Wat vreemd dat je evengoed om de paar weken die hoeven moet laten bijwerken... Hoe gaat dat dan met die beestjes als ze in het wild leven??
KellyZ schreef:Maar een mini-paardje heeft net zoveel beweging en verzorging nodig als een groot rij-paard... hebben ze er wel de tijd voor? Ookal rij je niet dan alsnog kost het veel tijd.
KellyZ schreef:Maar een mini-paardje heeft net zoveel beweging en verzorging nodig als een groot rij-paard... hebben ze er wel de tijd voor? Ook al rij je niet dan alsnog kost het veel tijd.
flantje schreef:Ik lees jouw reactie en heb meteen een vraag... Ik blijf gewoon lekker op bokt doorvragen hoor... Dat boek dat is er nog niet en bokt wel...
Hoefsmid?? Als die paardjes hier gewoon rondlopen moeten ze dan ook beslagen worden?? Paarden in het wild hebben toch ook geen hoefijzers??
En de prijs van zo'n paardje... In welke richting moet ik dan denken?? Het hangt niet op een paar honderd piek hoor..
flantje schreef:Wel leuk om te zien dat de meningen hier uiteen lopen... Er zijn toch mensen die vinden dat het allemaal best wel meevalt...
Amedoro schreef:flantje schreef:Wel leuk om te zien dat de meningen hier uiteen lopen... Er zijn toch mensen die vinden dat het allemaal best wel meevalt...
mensen die van dieren houden, houden ook van mensen...
gek wilde ik ff neer zetten