Musts bij een pensionstal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rakni

Re: Musts bij een pensionstal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:05

Opatouche schreef:
Ik vindt weide gang toch wel het belangrijkste..
Maar een binnebak vindt ik toch ook wel belangrijk je kunt altijd trainen zonder dat je zelf verkouden wordt door het koude weer etc...

Volgens mij ben ik nog nooit verkouden geworden door de buitenbak!!! Maar een binnenbak is handig hoor, maar valt buiten mijn budget..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:06

Een goed onderhouden weide, veel toezicht en een stal voor slecht weer. Meer eisen heb ik niet, o ja en een beetje gezelligheid. Lachen

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 19:59

Weidegang: in de zomer 24/7 op voldoende gras in een groep.
In de winter wil ik haar ook buiten hebben overdag, op de wei of in een paddock dat maakt me niet uit. Als het maar lang is, dus niet maar 2 uurtjes en met andere paarden.

Verder is een goede bak ook wel prettig.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:33

Verkouden worden doe je neit door kou weer hoor, het is een virus wat overgedragen wordt door b.v. kleine waterdruppels in de lucht in b.v. ruimten met veel mensen (denk aan bus, scholen, kantoor) allen slecht geventileerd of via handcontacten.

Ik vind toezicht, heel veel buiten (s'zomers 24/7, een bak en bij voorkeur ook een binnenbak om goed door te kunnen trainen, lieve staleigenaren, en gode stallen, binnen en buiten zetten en voeren en het liefste in een groep wel belangrijk.
Ben bereid om zelf veel te doen en ook mee te helpen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:36

Dagelijks naar buiten kunnen, ergens los kunnen werken en veel ruwvoer (kunnen) voeren.
De rest is een stuk minder belangrijk voor mij. Lachen

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:37

Ik vind het belangrijk dat er gevoerd word, dat er weidegang is waar ze in ieder geval zomers 24/7 in kan staan en in de winter ook in ieder geval dagelijks naar buiten, dat er een buitenbak is die in de winter ook goed te rijden is en dat er voor haar vriendjes zijn met wie ze naar buiten kan en waar ze op stal contact mee kan hebben.

juul23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 09:55

Voeren, buitenbak en zoals hierboven idd mogenlijkheden om lekker buiten te kunnen rijden!
fijne mensen is ook fijn maar daar kom je meestal later pas achter! Knipoog

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:15

IKbenEllen schreef:
Weidegang en paard voeren is een must, een dikke PRE voor een binnenbak, gezellige kantine en wasplaats. Uitmesten doe ik inderdaad ook zelf liever.

Edit nav van post hieronder Haha! : Uitrijmogelijkheden zijn ook een must voor mij Knipoog

Helemaal mee eens! Haha!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 13:24

Veilige, ruime, lichte stallen met voldoende frisse lucht. Het liefst buitenstallen maar een luik is ook erg fijn.
Spuitplaatsen met warm en koud water.
Mogelijkheden om veilig je paard te kunnen poeten/toilleteren. (licht/ruimte/electriciteit)
Binnenbaan en buitenbaan met goede bodem.
En vooral een goede service, zodat je paard er altijd netjes bijstaat, dat er altijd op tijd gevoerd wordt en dat je met een gerust hart weggaat. Dat het gesignaleerd wordt als je paard niet lekker is. Dat er eventueel een deken gewisseld kan worden en dat je paard gedaan kan worden als je op vakantie bent. Ik denk dat dat voor mij het belangrijkste aandachtspunt is.

Verder vind een veilige molen met goede bodem wel heel fijn, is het fijn als er een longeercircel is met een goede bodem. Weidegang is fijn, maar alsjeblieft geen wei waar alle paarden in een groep opgepleurd worden.

Sc_anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:17

ik sta op halfpension (zelf voeren, uitmesten en buiten zetten) maar wat ik handing vind op onze manege:

-buitenpiste met parcour
-buitenlongeerpiste
-binnenpiste
-binnen-los-gooi-en-longeer-piste (beetje overbodig)
-VOLDOENDE weides
-ruime stalgang
-spuitplaats
-buitenluik!
-solarium is bij sommige op onze stal zeer geliefd
En wss is voor mijn ouders ook de prijs belangrijk Clown

Wat ik mis bij ons is vooral een goede omgeving om te wandelen (en nieuwe vriendjes (zijn 2 vorige maatjes zijn weggegaan))

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:28

Voor mij is belangrijk dat er gevoerd wordt, uitgemest, paard lekker naar buiten en naar binnen wordt gehaald en contact met andere paarden of pony's heeft, dat er ruimte is voor mijn spullen, een poetsplaats (met tuinslang) en een buitenbak.
Ook vind ik het belangrijk dat mijn trailer droog staat. Uitrijmogelijkheden zijn een prettige bijkomstigheid.
Verder is het natuurlijk belangrijk dat de pensionhouder het paard altijd even bekijkt, zodat die het signaleert als er iets aan de hand is.

chocogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 23:11

Veel weidegang/paddock (in een groep) is het belangrijkst, inclusief binnen en buitenzetten. Verder een verlichte buitenbak en uitrijmogelijkheden.
Ook niet te grootschalig is wel een pre.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 08:11

Veel weidegang staat op 1, liefst ook in de winter.
Er moet gevoerd worden.
Het zou fijn zijn als er een bak aanwezig is, en er leuke uitrijmogelijkheden zijn.

Ik sta nu op een stal waar van 1-5 tot 1-11 24/7 weidegang is, in de winter staan de paarden in een uitloopstal.
Er wordt gevoerd en er is een bakje/paddock aanwezig.
Vind het er ideaal Ja

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:23

Tja, ik weet niet of ik nog in pension zou willen staan.
Ik heb nu de paarden aan huis en we zijn hard aan het werk om het hier steeds meer naar ons idee voor elkaar te krijgen.
Het is niet ideaal, maar je hebt wel de vrijheid om alles zelf te beslissen.

Als ik om zou gaan naar pension dan zouden dit mijn wensen zijn:

Hele jaar door weidegang op goede droge bodem, liefst vrije keuze 24/7 of alleen overdag en 's nachts op stal.
Eventueel voor de natste periodes ruime en droge paddocks waar ruwvoer in gevoerd wordt en de paarden de hele dag of dag en nacht in kunnen lopen.

Veilige wei en stal en erf voor paard en eigenaar.
Ruime, frisse, lichte, open stallen (sociaal contact, kijkvrijheid)
Goede kwaliteit ruwvoer/strooisel ivm gevoelige luchtwegen (hoeveelheid naar wens eigenaar)
Zelf mogen uitmesten/opstrooien naar eigen inzicht.

En minstens een goed onderhouden all-weather bak met goede bodem (niet te zwaar of te hard en vrijwel altijd normaal te rijden zonder plassen, bevriezen of wegzakken ivm te zacht/droog/nat)
Slang met koud water om af te kunnen spuiten (koelen/wassen etc.)

Als extra wens, als deze dingen er al zijn is een wasplaats met warm water en een binnenbak.
Een mooie/veilige omgeving om ontspannen buiten te rijden of een rondje uit te kunnen stappen.
Grotendeels net (bestraat of geasalteerd) erf zodat je niet door de modder hoeft en je eventueel bij kreupelheid je paard op het erf kunt stappen.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:53

goede weidegang, en voor in de winter paddocks, een goede stal, en dat er gevoerd word:)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 10:59

Vooral vind ik het fijn als het wel een beetje gezellig is, verder vind ik belangrijk dat ze dagelijks weidegang/uitloop hebben, zomers hele dagen en swinters liefst ook een uurtje of 5.
Er moet gevoerd worden, en zou ook graag zien dat er (goed) hooi gevoerd word, swinters dan.
Binnenbak, en als er veel paarden staan graag nog een extra bak, binnen of buiten maakt niet zo uit.
Uitrijmogelijkheden, maar hoeft niet té.
Mesten doe ik ook zelf wel.

En ik zou best wat meer betalen als ik een ideale stal zou vinden.

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:17

- Ruime en lichte stallen
- Mogelijkheid om naar buiten te gaan
- 20x60 bak
- Binnenbak
- Muziek instalatie in de bak
- Aparte longeerbak
- Goede bodems
- Dat er gevoerd wordt met goed voer
- Uitgemest
- Solarium
- Warm water
- Ruime poetsplaatsen
- Toilet
- Mogelijkheid dat je paard gedaan wordt als je een keer niet kunt
- Ruime kast

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:21

Weidegang het gehele jaar door, goede uitrijmogelijkheden, duidelijke regels die voor iedereen gelden. Royaal met het voeren van ruwvoer. Bodem in de bak moet goed zijn.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:05

Goed geventileerde stallen, een goede bodem in de bak, goed voer, mogelijkheid tot weidegang. Dat MOET er echt zijn.

Daarnaast heeft kleinschaligheid en rust mijn voorkeur. En vind ik het wel zo fijn als je buiten je stal overdekt kunt poetsen en er een spuitplaats is.

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:06

10 maanden in het jaar weidegang, buitenbak, binnenbak, spuitplaatsen met warm water, solarium, longeerringen, er wordt gevoerd, verzorging bij ziekte, trailerverhuur, goede uitrij mogelijkheden (15 min. naar duin en strand), en heel veel gezellige en leuke mensen en dit alles ook nog voor een redelijke prijs Haha!

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:11

Ik last muts op pensionstal. Clown

Mijn eisen:
1. Weidegang
2. Goede uitrijmogelijkheden
3. Goede rijbak
4. Groot aantal keren voeren per dag

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:12

1. Ruime schone stallen
2. Zomers weidegang/winter paddocks
3. Binnenbak, buitenbak en longeercirkel met goede bodem
4. Uitmesten en voeren
5. Wasplaats met warm en koud water en solarium

Dat is mijn top 5, verder vind ik uitrijmogelijkheden ook wel fijn maar geen pre, en voldoende springmateriaal is ook handig Ja
Verder vind ik dat de prijs gewoon in verhouding moet staan met de kwaliteit en accomodatie die ze bieden

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:14

Voor mijzelf :
Het 100% kunnen vertrouwen op de pensionhouder dat dingen gedaan worden volgens afspraak.

Voor mijn paard :
Goede schone stal
Elke dag weidegang
Voedsel van goede kwaliteit

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:20

Komtie Haha!

-Ruime stallen met bodembedekking naar keuze
-Weidegang zomers en liefst ook 's winters
-Voeren met voer naar keuze
-Stapmolen
-Paddock
-Binnen- en buitenbaan met goede bodem
-Springmateriaal
-Wasplaats met warm water
-Solarium

Dat was het materialistische gedeelte. Haha!

Grote of kleine stal maakt me niet uit, maar ik persoonlijk heb het liefst een stal waar iedereen een beetje in hetzelfde systeem rijdt. Verder wil ik geen manegebedrijf op hetzelfde terrein, geen gillende kinderen met speelpony's en geen mensen die zich overal mee bemoeien. Clown

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 14:27

Waar ik sta is niet echt een pensionstal

24/7 weidegang vind ik veeel belangrijker dan een bak
Vooral belangrijk dat hij op een ruim stuk staat
Dicht bij huis

Solarium heeft mijn paard niet nodig, heb ik zelf nog niet eens
Net als een stapmolen mijn paard heeft in het land genoeg ruimte om te stappen en ik stap ook veel met haar langs de weg Vork

Voeren: regelmatig krijgen ze wortels en in de winter als er te weinig gras is krijgen ze hooi bij
Mesten: is niet 1 persoon die dat altijd voor je doet, af en toe met meerdere kruiwagen mest uit het land halen

Gezellige mensen vind ik ook erg belangrijk, niet zoveel regels zodat je zelf ook wat in te brengen hebt
En dat er iemand even naar je paard kijkt als je op vakantie/ziek bent.

Of bijv. zoals bij sommige stallen dat je niet mag praten enz. in de bak vind ik ook niks Vork