Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
. Ik heb geluk, m'n mannetje weet daar alles van. Marion71 schreef:25 meter, hoe bedenk je het? Je schijnt er een rekensommetje op los te kunnen laten hoeveel lux je op hoeveel meter en welke lampsterkte je dan nodig hebt. Zover ben ik bij natuurkunde nooit gekomen.
Voor het plaatsen en aansluiten van de lantarenpalen heb je wel iemand met kennis van zaken nodig. Iemand die weet wat voor kabel toegepast moet worden, hoe aangesloten, wel of geen moffen nodig (ik maak geen grapje) etc. Ondeskundige vingertjes en elektra is een slechte combi. Ik heb geluk, m'n mannetje weet daar alles van.
De kabel mag tochwel minder diep liggen, als die dan maar beschermd is middels een mantelbuis?
Wanted2003 schreef:Als je er zoveel kennis van hebt, zou je ook moeten weten dat iedere gemeente het NOOIT toestaat dat een particulier met een buitenbakje een grote lantaarn van 25 meter daar neer zet.
Citaat:Dat zeggen mensen die geen kennis van zaken hebben. Als je kijkt naar de hoogte, lampvermogen en verlicht oppervlak, kun je daar vrij eenvoudig uit herleiden wat voor een bak nodig is. 1e klas middelbare school, natuurkunde. Weet je meteen waarom je indertijd die "flauwekul" moest leren..........
Wanted2003 schreef:Je geeft als voorbeeld de Efteling. En wanneer ik zeg dat palen van 25 meter niet relevant zijn voor een rijbak, zeg je dit:Citaat:Dat zeggen mensen die geen kennis van zaken hebben. Als je kijkt naar de hoogte, lampvermogen en verlicht oppervlak, kun je daar vrij eenvoudig uit herleiden wat voor een bak nodig is. 1e klas middelbare school, natuurkunde. Weet je meteen waarom je indertijd die "flauwekul" moest leren..........