Hoeveel stallingeld kan ik gaan vragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoeveel stallingeld kan ik gaan vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:00

Ik vind 200 euro een heel redelijk bedrag, alles is nieuw, het is iclusief, ruw- en krachtvoer, bodembedekking. Is dit alleen een winterprijs of reken je in de zomer hetzelfde tarief??
Kijk uit met het binnen en buiten zetten zoals de klant het wenst. Voor je het weet ben je de godganse dag paarden binnen en buiten aan het zetten.
De een wil het paard om 8 uur naar buiten en de andere om 12 uur enz, met binnenhalen hetzelfde. Op die manier kun je je boodschappen niet meer doen tussentijds.
2 maal voeren vind ik krap, minimaal 3 keer, het liefst 4 keer zou voor mij wel een eis zijn.
En verder hoort het helemaal goed, als ik in de buurt stalling zocht, zou je zeker een potentiele kandidaat zijn, op papier dan.

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 21:10

Het is de bedoeling dat als de klanten hun paarden op bepaalde dagen naar buiten willen hebben dat dit allemaal op hetzelfde tijdstip gebeurd. dus niet de een om 8u en de ander om 12u. 2 maal voeren wil ik wel naar 3 keer gaan doen. ze krijgen zowiezo hooi smiddags..

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:14

Het ligt er volgens mij heel sterk aan waar je staat, maar bij ons kom je al gauw tussen de 250-300euro voor zulke stallen tegen!

Maar volgens mij is Limburg een stuk goedkoper.

Ik zou alle kosten bij elkaar optellen en daar dan voor de services nog iets bovenop gaan zitten en iets winst.. Knipoog

jAmY_GuCcI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:17

bij ons loopt de staling uiteen van rond de 200 euro das zonder binnenbak maar wel wei
en met binnen bak zijn de prijzen tussen de 200 en 500 euro per maand en bij sommige komen er kosten bij voor weidegang of trailer stalling dit is in zuid holland bij rotterdam iin de buurt

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:19

Hier in utrecht zou je voor deze stalling wel 200,- kunnen vragen.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:29

Hier zit je ook zo op 250-275 voor zoiets. Maar ja rond Amsterdam he... Ik zou gewoon kijken hoe de prijzen liggen in de omgeving. Vergeet vooral niet de afschrijving mee te rekenen! En ongelukjes zoals een paard dat op de waterbak gaat zitten (waterleiding stuk, alles onder water enz., al je stro nat enz.) en nog meer van dat soort dingetjes. Een paard wat eens door het draad loopt, ergens aan knaagt enzo. Ik zou ook goed nadenken over je services, want er zijn natuurlijk klanten bij die bij de eerste regendruppel verwachten dat je alles uit je handen laat vallen en hun paard naar binnen haalt. Ik ken wat grotere stallen om me heen en het beste werkt het met duidelijke regels, en grenzen stellen, meteen vanaf het begin. Als je teveel gaat bieden kan je nooit meer even weg... Ik heb zelf maar hooguit 1 paard in pension staan op mijn stal (mini-pensionstal Lachen dus) maar ik zorg juist dat ik nog iets flexibel ben, want anders kan ik geen kant op. Is wel het andere uiterste, maar ik bedoel maar, denk er goed overna. Wat je eerst hebt beloofd kun je later zowat niet meer terugnemen.

(Edit: zie dat anderen dit ook al min of meer zeiden, nou ja nog even bevestiging Knipoog) Succes in ieder geval met je stal!

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:21

Bij ons betaal je voor een pony 150 en voor een paard 200, in de zomer dag en nacht buiten, in de winter overdag een paar uurtjes in paddoks buiten. 's Ochtends en 's avonds word er gevoerd, paarden worden binnen en buiten gezet, er wordt de hele week uitgemest, en verlichte buitenbak. Verder ben je binnen 3 kwartier, 1 uur rijden in de duinen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:26

kijk nou eens in de omgeving..
ga eens kijken wat de rest aanbied en wat ze vragen.
en baseer daar je prijs op.
het is allemaal ''bij ons'' bij jou is niet bij hun.. ga kijken naar het aanbod in de omgeving en prijzen en ga dan eens kijken wat reeel is..

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:32

Als ik jullie was zou ik wel meer ruw voer aanbieden vooral in de winter(V.I). (dan staan ze lijkt me minder buiten) ik denk wel dat je 185 kan vragen. Genoeg voorzieningen hebben jullie wel, maar bv geen molen en Paddoxen, die overigens ook wel handig zijn. Dan hebben jullie wel weer solarium en warm water enzo. rond 180 lijkt me wel een aannemelijke prijs.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:37

In Limburg liggen de prijzen weer een stuk lager dan bijv in de Randstad. Net als in Brabant (waar ik woon)
Ik betaal nu €160 p mnd, maar jij hebt meer faciliteiten, dus ik denk rond de €160 voor een pony en €180 voor een paard dat je dan aan hele eerlijke en nette prijzen zit.
Wat ik persoonlijk mis in je rijtje is een paddock en/of longeercirkel. Mijn paard mag bijv niet op het gras, dus staat dagelijks in de paddock waar hij hooi bijgevoerd krijgt, dat zou op jouw stalling dus niet kunnen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:56

waarom 2 prijzen?

ik woon in het westen en alle stallen hebben 1 prijs
ik heb een pony van 150cm en betaal net zoveel als een paard van 175cm
je hebt hetzelfde werk aan mesten,en qwa voer zal dat ook niet veel uitmaken

mijn vorige paard[ draver] kreeg 3 kg biks per dag en de meeste pony`s ook.

en met 1 prijs krijg je ook geen gezeur over een cm meer of minder.

ik heb op een stal gestaan jaren geleden waar ze dat in het begin wel hadden,350 gld voor pony`s onder 159cm en daarboven 450 gld
helaas was mijn paard toen 160cm en ik moest 450 gld betalen en baalde ik echt van.
ik ben daar ook weggegaan en naar een stal gegaan waar het voor alles 350 gld was.[ en ook de service beter Haha! ]
want mijn paardje kreeg precies hetzelfde als de grotere of kleinere alleen voor de ene cm betaalde ik 100 gld meer.
nu is alles daar 205 euro[vanaf de eurotijd ]

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 23:16

Ik denk dat een paard meer voerkosten heeft? Maar als ik jullie berichtjes lees, denk ik toch dat ik kijk of er nog mogelijkheden zijn tot paddocks en een longeerbakje. Of zijn er andere dingen meer gewenst?

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:57

In de randstad heb je dicht niet voor €250 hoor!
Denk eerder maar aan €300-€330. Ik denk dat rond de €200 een mooi bedrag is, zeker omdat er ook stro bij zit.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:12

Ik denk dat als je de mogelijkheid heb een longeer padockje erbij te creeen dat je daarmee al heel wat winst pakt.
Ik mis dat op onze stal, hoewel we in de bak mogen longeren, maar das niet echt handig als er iemand ook aan het rijden is.

wat ik zo lees heb je de boel goed voor elkaar en denk ik dat je idd de prijs van rond de 180 euro heel acceptabel is.
Verschil in paard en pony,...tja, vind ik moeilijk.
Zijn alle stallen even groot???
Dan zijn de strooisel kosten zo'n beetje hetzefde.
Maar wat je al zegt, een shet eet uiteraard weer een stuk minder dan een grote KWPN'r die flink aan de bak moet.
Je kunt het dan tuurlijk ook exclusief krachtvoer doen, dat de klant daar zelf zorg voor draagt.
Dan kan de de prijs makkelijker gelijk houden.

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 23:02

de stallen zijn allemaal dezelfde afmeting. Maar ik wil voor een paard meer vragen dan een pony omdat deze veel meer krachtvoer nodig hebben. Zou ik dus wel meer vragen of wat zeggen jullie?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 06:26

Nope, niet altijd meer krachtvoer hoor. als je een goede sportpony hebt staan die eet meer als bv een koudbloed qua bix.

wij hebben ook plannen, maar voor een pony (vanaf D)of paard zullen hier de prijsen hetzelde zijn, of de boxen moeten een andere afmeting hebben, qua strooisel enz was ik voor mijn pony net zoveel kwijt als voor mijn paard,

A en B e C ponytjes zullen wel wat lager liggen denk ik, maar pas daar mijn boxen dan ook op aan.
Kijk een shet eet zo weinig daar kan je never nooit zoveel geld voor vragen, maar dat moet ook niet je doelgroep zijn, dat kan echt niet uit.

ing0204

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 06:50

Hmm bij ons in de regio vragen ze daar 375,= voor dus limburg 100,= minder ik zou het er zeker voor doen

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 06:58

Nou bij ons betaal je voor buiten zetten (paddock wij hebben geen weiland) en 3x per dag voer en elke dag uitmesten, 250 euro per maand.
En dan is onze stal nog goedkoop de rest is duurder en ook vaak zonder weidegang.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 07:06

ponygekje21 schreef:
de stallen zijn allemaal dezelfde afmeting. Maar ik wil voor een paard meer vragen dan een pony omdat deze veel meer krachtvoer nodig hebben. Zou ik dus wel meer vragen of wat zeggen jullie?

Kijk wat er bij je in de buurt zit. Je hebt nu splinternieuwe stallen, maar over een jaar of 5 zijn die ook niet nieuw meer. Er is geen longeercircel of paddocks wat ik zelf een behoorlijk gemis vind, en je geeft aan dat de paarden met slecht weer binnen blijven staan. Dan zou ik er persoonlijk dus al niet gaan staan, ik wil dat mijn paard elke dag, zomer én winter buiten komt. Verder zou ik ook de mogelijkheid van eigen voer willen hebben, onbeperkt hooi en liefst nog de mogelijkheid 24/7 buiten. Nu staat ze ook in de winter 24/7 buiten met schuilmogelijkheid, maar anders tenminste in de zomer. Eigen voer omdat ik zelf wil bepalen hoeveel en wat mijn paard binnenkrijgt.

Je kan hier wel mooi prijzen gaan kijken en jezelf rijk rekenen Haha! maar wat als blijkt dat je te hoog zit voor je regio krijg je je stallen echt niet vol.

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 20:55

Ja dan wil ik denk ik de prijzen hetzelfde gaan houden voor paarden en pony's. Alleen hier in de buurt tellen ze voor een paard allemaal meer. Ook zijn de afmetingen 3x3. Dit zijn geloof ik de standaard afmetingen. Verder wil ik toch gaan kijken voor paddocks en longeercirkel.. Ik ben alleen nog aant twijfelen of ik pony en paard appart reken voor stallinggeld. Misschien is het idd ook een oplossing om vanaf D pony tot paard dezelfde prijs te rekenen en a, b en c ponytjes minder..

The_ZoWiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:32

bij ons op de manege vragen ze 230€ & daar heb je geen Solarium en echt een grote weide ook niet.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:28

ik woon in midden limburg, hier betaal je rond de 200 euro voor een pensionstal zonder binnenbak, 225-250 voor een MET binnenbak. Er wordt hier wel verschil gemaakt tussen pony's en paarden.

Ik denk dat je best 200 kunt vragen Ja, reken de kosten maar eens uit wat je kwijt bent per paard per maand aan voer/stro/hooi/gras e.d., dan kom je toch al vaak ruim over de 100 euro Bloos, en dan moet je voor die 90 euro nog al het werk doen een maand lang Knipoog.

Als je minder gaat vragen draai je nog geen verlies maar doe je wel al het werk voor niets. Wij hebben zelf over een tijdje ook 2 stallen vrij, dus we hebben we alles zitten uitrekenen e.d., maar een groot sportpaard kost toch wel meer dan 100 euro p.m.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 18:37

Je kan wel wat aan prijzen gaan roepen, maar dat verschilt per accomodatie en per regio.
Het belangrijkste is, wat zijn jullie kosten geweest, in hoeveel jaar wordt het "afbetaald" en wat heb je aan maandelijkse vaste kosten voor water, stro, brok etc. Ik denk dat je dan pas rieeel een prijs kan gaan bedenken. Het moet niet zo zijn dat je na een tijdje beseft dat je er (onbewust) geld op toebetaald.

Fjordje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 19:08

Als je kijkt wat jullie hebben kun je geloof ik makkelijk 200 euro vragen. Bij ons in de buurt (omgeving nijmegen) zie je nog wel eens stallingen die minder faciliteiten hebben en die 250 euro in de maand durven te vragen

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 20:24

€200,- vind ik een redelijk bedrag.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik persoonlijk mijn paard niet ergens neer zou zetten waar maar 2x daags gevoerd wordt. Waar ik nu zelf sta zijn 5 voerbeurten op een dag.