Hoeveel paarden op 1 hectare weiland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

Re: Hoeveel paarden op 1 hectare weiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:38

Wij hebben ook 1 ha en er staan straks 5 paarden naja paarden, 1 shet 1 veulen 1 jaarling en 2 volwassen tinkers op, we hebben het verdeeld in 6 stukken. we moeten wel bijvoeren vanaf juli ongeveer, maar dat vind ik niet erg.

_Guppie_

Re: Hoeveel paarden op 1 hectare weiland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 20:26

Nou, er is wat hoop..... Heel toevallig kwam ik er achter dat er hier in de buurt (ongeveer een kilometer afstand) iemand een merrieveulen zoekt voor in hun eigen kudde (4 paarden/pony's), waaronder ook een merrieveulen. De paarden staan daar op 2 ha weiland. 24/7 weidegang met schuilstal. Ik heb hun gemaild met de vraag wat hun prijs is voor de weidegang en of zij misschien ook een oplossing weten voor daarna: als het paard weer bij ons moet komen te staan, terwijl wij eigenlijk te weinig plek hebben. Misschien weten zij wel weiland te huur/koop in de buurt of hebben ze andere briljante ideeën. Ik ben benieuwd. Het lijkt me wel erg fijn om het veulen zo dichtbij te hebben staan, i.p.v in een opfok ver weg. Ik neem aan dat een veulen op die manier ook wel van het andere veulen en de rest van de kudde leert?

Groetjes, Inge