kudde van 3 slecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Re: kudde van 3 slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:29

Hmmmm ben ik nu de enige bij wie het dus echt niet werkt drie paarden op een wei?
Mijn merrie is heel close met mijn ruin. Zet ik daar een andere ruin bij. Word die verjaagt door mijn ruin. En zo is er al een door het draad gegaan. Zet ik er een merrie bij dan word mijn merrie link en die jaagt vervolgens de merrie de wei uit.
Bij die van mij werkt fat dus echt niet. Maar zet ik ze nu samen met meerdere merries en ruinen. Gaat het ietsje beter. Maar dan nog is mijn ruin alleem bezig met de merries bij elkaar houden en de ruinen weg te jagen. Mijn merrie vind het dan weer allemaal prima.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:31

die van mij hadden dat eerst ook felicity.

mijn paard stond met de merrie. nieuwe paard kwam erbij. echt dikke ruzie mijn paard trapte iedereen inelkaar (zelfs de merrie)

de merrie is een oudje, dus dat was not done. mijn paard heeft toen een maand apart gestaan.

de andere ruin en de merrie stonden bij elkaar. toen mijn paard er weer naast gezet. (schokdraad ertussen) en toen later er weer bij.
mijn paard accepteert nu dat de merrie niet van hem is. en nu gaat het super en is hij grote vrienden met die andere ruin.

de merrie is al erg oud en wil dus ook echt niet spelen. de 2 ruinen mogen graag ff stoeien met elkaar. maar zo is de merrie neit alleen.

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:38

Wij hebben ook een 'kudde' van drie paarden, dat gaat perfect! Er staan er steeds twee samen, maar dat zijn steeds andere combinaties zeg maar. Ze vechten niet, hebben ze ook nooit gedaan. De ruin is gewoon de baas over de twee merries, dit laat hij alleen blijken door af en toe met z'n hoofd te schudden. Toen de ruin erbij kwam hoefde er ook niks uitgevochten te worden, het was gewoon meteen duidelijk.
Ze staan dus gewoon rustig met z'n drieën in het land.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:57

denk ook dat je bij twee paarden niet van een kudde kan spreken. Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:35

ik vind 3 wel weer handiger dan 2 als je er eentje uithaalt om te gaan rijden...
(maar goed, als je er altijd 2 uithaalt om te rijden gaat dat ook niet op... Clown )

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:43

Hier is ook een 'kudde' van 3. Dat gaat goed, al zijn het niet allemaal de beste vriendjes.
Ik vind een kudde vanaf 4 paarden het beste. Bij 3 paarden is er altijd een die wat wordt uitgesloten. En bij 2 paarden blijft er altijd eentje achter als je gaat rijden oid.

Inge_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:44

Nouvel schreef:
ik vind 3 wel weer handiger dan 2 als je er eentje uithaalt om te gaan rijden...
(maar goed, als je er altijd 2 uithaalt om te rijden gaat dat ook niet op... Clown )

Met 4 zit je altijd goed Vork

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 20:28

ok bedankt allemaal voor reacties.
ik heb besloten het bij 2e paard te houden.
3e paardje mag, maar dan van iemand anders.
Als dit niet lukt blijft het op twee.

Ik vind ook dat 4 het beste is. maar dit kan ik niet betalen.

ik denk dan zo: als je dan gaat rijden, blijft er op zn langst 1,5 uur eentje alleen.
stel: ik koop er wel een 3e bij, heb ik kans dat er eentje altijd buitengesloten word.
Want ik heb dit toch al es eerder gehad in een kudde waar nr 4 overleed, er kwam jaloezie onderling. via hier wilde ik kijken of meerdere dit hadden. Misschien ligt het dan aan mijn paard, kan ook natuurlijk;)
We zullen zien hoe het loopt, misschien iemand in de buurt die zijn veulen afspeend of in een andere kudde wilt zetten!
Wel bedankt voor advies!