Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ninz schreef:bij mij is het vlas na 2 dagen eigenlijk al helemaal volgezogen en rood
.Waaltje schreef:Wij hebben onze paarden ook op vlas staan maar ben niet echt tevreden. 1 Paard zijn stal is altijd in zijn geheel nat. Vies absoluut niet aangezien hij op 1 plek mest. Elke dag halen we de mest eruit, maar verder is zijn hele stal gewoon nat. Heeft iemand een idee wat je hier aan kan doen? (Hij krijgt 1x per week nieuwe baal)
Ook hebben wij een Haflinger die zo vreselijk vies is dat zijn hele stal 1 bende is, nat en super vies. 1x in de week kreeg hij een nieuwe baal vlas. 2 Dagen was het te doen daarna sopte je weg en was het weer 1 mestput.
Als mensen tips hebben ik hou mij aanbevolen !!!
horseygirl schreef:Die van ons staan op vlas en ... hoe heet dat ook alweer... weed, zeg maar, marijuana... Hoe heet dat nou?!
Nou ja, ze staan samen en het blijft vrij netjes. Wat het natte betreft halen we niet alles eruit, alleen het ergst natte. Het schijnt juist goed te zijn om een isolatielaag van te maken, voor de winter. Ze gaan wel overdag naar buiten, dus dan zetten we de deuren en ramen wijd open om de plaslucht weg te laten waaien. Verder alleen de poep eruit en klaar is kees.
Tanja schreef:o excuus![]()
Ik vraag dat omdat jouw vlas rood wordt en dat vind ik apart, heb ik in al die jaren nog niet eerder gezien, wel bij zaagsel/houtkrul.

Tanja schreef:o excuus![]()
Ik vraag dat omdat jouw vlas rood wordt en dat vind ik apart, heb ik in al die jaren nog niet eerder gezien, wel bij zaagsel/houtkrul.
Je neusgaten vliegen open
Aldewereld schreef:Vlas werkt perfect, maar je moet wel oppotten anders werkt het niet. In het begin gaan er minstens 5 balen in een schone stal. Daarna alleen de mest eruit iedere dag en de boel rechttrekken en de zijkant (die vaak schoon en droog is) naar binnen halen. Ik deed er een halve baal vlas per week bij in het begin en later steeds minder. Na 3 maanden ging bij mij de natte (rood geworden) plak aan de onderkant er helemaal uit en begon ik opnieuw.
2 keer per jaar ging de stal helemaal schoon met de hogedrukspuit en dettol. Mijn paarden hebben altijd schoon en droog op stal gestaan, ideaal spul - vlas!
Wil niet anders meer.