dierenbeul???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:56

een meid bij mij op stal heeft een welsh.hackney van 1.20, dies 1.68 ofzo maar k vind het echt nie zeilig. dat beestje is superstrek en moeilijk dus die heeft een ervaren iemand nodig en nie een pennymeissie van 9 ofzo...
en TongeR het is niet zielig hoor, zolang je niet extreem gaat rijden is het helemaal nie erg. geniet er van

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-03 19:08

ik rijd niet extreem lang omdat hij nog maar jong is maar hij moet z'n beweging wel hebben.
en ze hebben wel een zoontje maar die durft niet op rocky.
en ik heb ook liever dat hij eerst goed is ingereden en da een klein kind erop want je weet maar nooit Lachen

Sociolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 19:26

Als je er niet te vaak oprijd dan kan het geen kwaat.
Zolang je maar niet al te zware oefeningen doet.
Het is goed dat je zijn beweging geeft maar heb je (ook) geen andere grotere pony om op te rijden?
Doei,
[naam] Haha!

Rocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 23:13

Lieke schreef:
Ik zou zeggen wen eraan. Ik krijg heel vaak opmerkingen toen ik met shetjes reed, met welshes veel minder (niet eigenlijk). Maar als je er dan naast loopt zeggen ze dat je er op moet zitten. Maar lekker laten blaten.

Dat heb ik nou ook, zeggen ze met een heel vriendelijk gezicht: Je mag mag er best op gaan zitten hoor.
Heb ik nu al meer dan vijf keer gehad. Met onze shet, maar ook als ik mijn haflinger gewoon ergens laat grazen.
Een als ze tegen mij zeggen dat ik te groot ben zeg ik: Ja, wel te groot, maar niet te zwaar, en van te groot heeft mijn pony geen last, het ziet er alleen niet uit.

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 01:10

Of het er wel of niet uitziet is niet belangrijk. Gewicht en belastingsduur veel meer natuurlijk, en de leeftijd van de pony niet te vergeten. Te jonge pony's zijn veel gevoeliger voor overbelasting dan pony's die al volledig uitgegroeid zijn. Gewoon een kwestie van je gezonde verstand gebruiken dus en niet overdrijven. Doen wat nodig is, meer niet, omdat het uiteindelijk natuurlijk wel een gezonde kinderpony moet worden neem ik aan.

Bertus.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 12:05

Afbeelding

Zo eindelijk kan ik weer op pixfun Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 13:23

kruisje... Boos!

Maar ff directe reactie op topicstartster: Dierenbeul is overdreven en als het alleen voor inrijden is kan ik me er ook nog wel iets bij voorstellen... Maar ik hoop toch dat je dat niet al te vaak doet....

En wat Ilindra zei: Ja die types ken ik ook, die zeggen dat ene dier in totale vrijheid moet leven... Ze hebben misschien een klein beetje gelijk, maar gaat dat nog in deze moderne te kleine wereld??? Mijn broer is dus ook een zo'n type, niet echt heel erg. Maar hij geeft altijd duidelijk zn mening. Hij heeft nu 1 keer op Snowdon "gereden" omdat ik wilde laten zien dat snow het juist leuk vond om te werken (toen tenminste nog wel *LOL* ) Toen trok hij zich wel in en sindsdien heeft hij nooit meer iets tegen me gezegd over ons meningsverschil Haha! Verder wel hoor...

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 13:35

Afbeelding

Nu wel????

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 14:01

Je gewicht is het balngsrijkste. Dat je te groot voor de pony bent is niet eens het probleem. Het ziet er niet zo leuk uit natuurlijk, maar nogmaals. Het gaat om je gewicht en ik heb geen idee wat je weegt, dus ik kan zo ook niet inschatten. Als ik je zo op die foto zie, heb ik eigenlijk wel het idee dat je boven de 50 kilo uitkomt.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 14:27

Die foto van mij of van haar?

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 17:24

Ik vind het er ook niet uitzien en die dikke kleren maken het ook erger als dat het is. Maar ik zat vroeger ook nog wel eens op te kleine ponies om ze zadelmak te maken. Het is wel belangrijk dat je niet te zwaar bent.
Ik kan me wel een beetje voorstellen dat je hier reacties op krijgt, maar daar moet je je maar niet te veel van aantrekken.

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 17:41

Of het er mooi uit ziet of niet, dat maakt niet uit. Als je een pony wilt inrijden dan wil je toch vooral dat er geen ongelukken gebeuren? Het kan dus al eens dat er een groter iemand met meer ervaring op een kleinere pony zit.
Maar toch moet je oppassen. Zeker jonge pony's zijn snel overbelast. Probeer dus wel zodra het kan jongere kinderen op de pony te laten rijden. Maar... veiligheid voor alles.

Wij hebben een welsh a die absoluut geen mensen kan dragen die boven de 45 kilo zijn. Het hangt dus ook wel van het diertje zelf af.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 00:53

welch pony's zijn erg sterk, dus maak je geen zorgen.

Groetjes Tessa

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 11:30

avantilover schreef:
Die foto van mij of van haar?

Die foto van Tonger.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 17:43

Ach , te groot of te klein. Mensen hebben toch wel altijd een mening..........

Ik (1.60 mtr) was van de week met Nic (1.70 mtr) in het bos en omdat hij te tempo wilde bepalen zette ik hem een paar x achter elkaar op de rem. Liep er zo'n oude man te bleren van iets verderop. Dat ik niet kon rijden en dat ik hem los moest laten en zo........ Boos!

LL zeg ik dan maar (l*llen laten.........)

Little_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 19:21

Een kleiner iemand zou beter geweest zijn, maarja, kleine meisjes met veel ervaring, die vind je niet zo gauw. Het plaatje is ook niet super, maar als jou kan houden. Als je niet merkt dat hij het zwaar heeft door jou, waarom niet. Maar ik zou wel rustig aan doen, je bent hem aan het inrijden, dus ik neem aan dat hij ook nog niet zo oud is.
Maargoed, ik kan ook niet te veel zeggen. Ik rijd zelf nl. ook op een kleine pony, rond de 1.18-1.20m. Ik ben dan wel een stuk kleiner dan jou, maar ik rij ook gewoon dressuurmatig met deze pony en we hebben ook elke week les. Misschien dat ik nog een goede foto kan vinden. Bij ons is het plaatje ook niet helemaal super, maar ik merk nog niet dat hij last van mij heeft (omdat ik te groot ben). Maar zodra ik dat merk, dan stop ik ook.

AltijdLente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 11:38

shetlanders en ijslanders zijn een stuk sterker dan zo'n welsh a'tje. lijkt me niet zo goed voor zn rug..zeker als ie zo jong is. maar goed ik geef gewoon mn mening..