het enige vervelende is dat hij een dag later alweer poepvlekken in zn staart heeft
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Breghje schreef:Ik heb een poosje bij een haflingerfokker gereden en ook keuringen meegedaan. Wij begonnen altijd een week tevoren met het wassen van de staarten van de paardjes. Met biotex, elke dag. Wel goed Cowboy Magic erin na het wassen en een vlecht erin of staartzak. Als je dat een aantal dagen achter elkaar doet ga je echt verschil zien! En idd, het Shine In Yellow Out van CM doet ook wonderen. De paarden hadden allemaal mooie witte staarten op de keuringen dus volhouden vooral denk ik.

elba schreef:betadine schampoo en gewoon babyschampoo of paardenschampoo. zou niet altijd vor biotex gebruiken. de huid word er minder soepel van en droogt gigantisch uit. biotex zit bordenvol met weekmakers. ik vind dat echt niet geschikt voor je paard.
heel goed bijhouden en bijvoorbeeld elke week even wassen is een optie.
Een paardenzak vind ik daarom echt onzin. als je het alleen voor in de trailer gebruikt vlakvoor je wedstrijd kan ik me nog indenken. maar kom op zeg eens eerlijk een paard moet toch ook gewoon paard zijn. inplaats van al die poespas.
.... dan weet je zeker dat je niet gaat winnen, hoe goed je paard ook is. Verzorging telt namelijk ook een groot deel mee..... 
sjorsie schreef:eerst met van die paarse shampoo voor grijs haar en daarna met blauwe biotex, wel even flink laten weken voordat je het uitspoelt en misschien een paar keer, dit doen ze voor keuringen ook, dus dit moet zeker lukken
femmefatale1 schreef:Ik zou niet voor betadine shampoo gaan, maar voor betadine scrub!
SusieQ87 schreef:Zilvershampoo al weleens geprobeerd ?
En anders Cowboy Magic zoals hierboven ook al door enkele werd voortgesteld, gebruik ik ook voor mijn semi-wit paardje.
corientjuhh schreef:femmefatale1 schreef:Ik zou niet voor betadine shampoo gaan, maar voor betadine scrub!
wat is het verschil?
corientjuhh schreef:waar koop je zilvershampoo en cowboy magic?
corientjuhh schreef:heb 3 het meeste gehoord
betadine shampoo, zilvershampoo en cowbow magic
maar welke werkt nou het beste voor een haflinger met een ontzettende vieze staart die niet wit te krijgen is?
!
Krijg je hooguit de klitten eruit.

en dan ben je blij als ze zo netjes stil staan.