muil korf voor grazende pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

Re: muil korf voor grazende pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 09:16

Vita heeft ook zo'n ding om! echt superhandig! als je dat ding 1 dag af hebt, merk je het gelijk Nagelbijten / Gniffelen
Je moet trouwens wel oppassen met het klipje/sluitingkje aan de achter-/ onderkant van de neus. Als je die te laag hebt zitten en ze gaan eraan schuren heb je zo dat stuk openliggen..
Wij hebben er nu ook een stuk bont omheen genaaid, nu nergens meer last van Lachen

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:09

Ik lees hier dat het geschikt is voor paarden die in een te volle wei staan maar ik heb juist een heel ander probleem. Wij hebben een te kleine wei maar wel te veel paarden er op helaas en zo gauw geen oplossing voor meer weidegrond. Nu zijn we geconfronteerd met zandkoliek en vraag me af of die graaskorven dan ook geschikt zijn. De wei is nu hartstikke kaal en als ik dan zo'n korf omdoe krijgt hij dan toch nog zand naar binnen of lukt het om alleen nog sprietjes te kunnen eten. 't Is best een bedrag zo rond de 50 Euro terwijl er ook dichte korven zijn van zo rond de 15 Euro maar de graaskorven ogen wat vriendelijker. Ik moet er nl 4 aanschaffen en dan is 200 of 60 Euro wel een heel verschil.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 10:11

jesito schreef:
Fiffill schreef:
Zaza heeft er ook één. Lachen
Ze is inderdaad ook hoefbevangen geweest.
Ze moest er eerst even aan wennen (nam de tijd niet om te eten maar ging heen en weer lopen met een kop van "haal dit ding eraf") maar daarna kreeg ze door dat je als je rustig deed er wel mee kon eten.
We hebben er een extra keelbandje aangezet omdat ze slim genoeg is om dat ding eraf te kunnen krijgen.
Afbeelding

Ik vind dit ook wel een behoorlijke volle wei waar deze pony op staat.

Je weet niks van de begrazing af. Knipoog Dit is een klein deel van onze wei. In de zomer staat er het gras hoog en gaat ze er minder dan een uurtje per dag op met muilkorf.
De rest van de tijd staat ze 24/7 buiten, maar niet op het volle gras (wel zand/straat enz.) Lachen

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 01:14

onze kleine pony heeft er ook eén,alleen voor de periode maart tm juli,dan staat er veel gras in de wei . Ik heb extra bandjes er aan om dat ze m anders afkrijgt en ze vind het vreselijk. Nu is ze wel heel dik maar daar raakt ze niet bevangen van,dus voor de winter laat ik haar lekker eten ,heeft ze wat meer weerstand in het gure winterweer