Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
WinSel schreef:dit hebben we al gedaan
Deur open gezet en naar buiten gelopen ( daar is zn picknick tafel)
Daar gezeten en soms heel stiekum kijken
Maar er gebeurde niks... ze bleef gewoon staan en keek dom waarom die deur open stond
WinSel schreef:Hoi.
Ik heb even een vraagje, want wij betwijfelen of dit wel echt kan.
Onze fjord staat in een stal met een grote deur met tralies ( het is 1 deur, niet dat je de bovenkant open kan doen)
Deze deur zit vast met een klipje die ook aan een halstertouw zit ( niet zn paniekhaak ,een gewone)
Het klipje zit dus aan de buitenkant ( voor Ravina, pony)
Nu beweerd de stal eigenaar dat ravina de deur zelf open doet en dan los door de schuur loopt.
Dit hebben zij nu een paar keer al mee gemaakt.
Ze hebben toen een 2e klipje er bij op gedaan, zodat als er 1 los gaat, de deur nog niet opengaat.
En nu beweren ze nog steeds dat ravina de deur zelf open maakt en los in de schuur loopt.
Maar wij geloven dit niet...
waarom ?
ten eerste : Dan moet ze met haar tong tussen een trailies door van een paar cm breed
Ten tweede : hoe kan ze dan zn klipje los maken met haar tong als die aan de buitenkant zit.
en dan ook nog 2
Ten derde : Gister hebben we even wat geprobeert, we deden haar staldeur open, en toen even wachten.
Er gebeurde niks. Later gingen we haar lokken met hooi, ze bleef netjes in haar stal.
Totdat we het halster pakte en om deden, toen liep ze netjes mee.
als wij haar zelf uit de stal halen, gaat ze altijd naast haar stal eten ( daar ligt stro en hooi )
En dan gaat ze nooit verder dan daar, want daar ligt eten en dat is lekker.
Maar waarom zou ze als ze losloopt wel door de hele schuur lopen, en de schuurdeur stond open en ze gaat niet naar buiten
Gister toen die staleigenaar dat tegen ons zei dat ze weer los liep ( 2x zelfs op 1 dag)
Zei ik op een verbaaste manier van : ow
En hij zei zo : Ja dat is zo op een chagarijnige manier :S
Mijn vraag is dus.
Hebben jullie hier ervaring mee en kan dit ?
Ik zou wel even een foto maken van de deur en tralies.
Wij geloven het niet, omdat we het gewoon onmogelijk vinden dat ze 2 van die klipjes los kan maken met haar tong tussen een tralies van een paar cm breed
Hoor het wel
WinSel schreef:tja dat lijkt ons dus ook sterk, maar goed.
Ik weet niet wat ik er van moet denken.

groter en sterker
wij hadden eentje aan de binnenkant en eentje aan de buitenkant allebei kan ze ze openmaken