Paard die een soort punt op zen kont heeft.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 18:43

Mijn paard, een Flemmigh, had het ook. Ik denk dat het ermee te maken had dat ie nog erg aan het groeien was en een beetje aan de schrale kant was. Inmiddels is ie een stuk bespierder en voller geworden en zie je het bijna niet meer. Hij wordt trouwens 6 in April. Dus het kan best zijn dat het hetzelfde geval is met jouw paard.

Sommige paarden hebben van nature juist een mooie ronde bespierde kont, bij anderen moet je het trainen. Mijn andere paard dat een jaar jonger is en nog groot en slap heeft juist weer wel een mooie ronde kont. Dit paard is van zichzelf ook sterker in de achterhand en heeft een zeer goede gallopade. M'n paard met het (ex)puntje ( Haha! ) heeft veel meer moeite met de galop. Wel klote, want we komen nu op een niveau waar de galop belangrijk is. Met veel trainen valt er wel wat van te maken, maar ik heb wel geleerd dat een paard met een mooie sterke achterhand en een goede galop goud waard is

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 18:47

Hallo.

We denken zelf dat het nog wat met de groei te maken heeft.
Tenslotte zagen we niks toen ze een jaar of 3 á 4 was.
Maar idd met trainen kom je er wel.
Galop heeft parouscha trouwens geen moeite mee .