shetlander heeft dreadlocks wat te doen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AMarijn

Re: shetlander heeft dreadlocks wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:43

Heej,
Ik heb een verzorghaffie die dat ook heel erg heeft van de dreads. Ik pluis elke keer de manen helemaal uit, daan trek ik dan ook rustig een uurtje voor uit. En tjah een paar dikke vlechten maken en die elke dan over nieuw maken. Goed zorgen ook dat de lossen 'dode' manen er uitblijven die zorgen ook dat de manen in dreads veranderen. Veel succes er mee, Maak foto;s van voor je begind en net na dat je klaar bent:P

Loves_You

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:00

Dav schreef:
Hoe erg zijn de locks? anders wassen met anti-klit shampoo,veel anti-klit spul erin spuiten en proberen uit te pluizen. Evt met je handen en anders werkt zo'n manen/staart borstel van Öster heel goed.

Ja idd en anders misschien bijknippen ofzo

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:58

Wat ik bij mijn paard zijn staart doe om dit te voorkomen:
Eerst wassen met shampoo, dan als het nat is anti-klit erin spuiten. De volgende dag (of als je wilt wachten tot het droog is) goed uitpluizen, en daarna iedere dag gewoon doorkammen. Zodra je merkt at het doorkammen wat minder gemakkelijk gaat weer wat anti-klit erin sprayen (is bij mij rond de 10 dagen) en voila.. je hebt altijd een mooie staart en manen.
ps. Mijn paard heeft een dikke staart!
ps2. Je kunt de anti-klit wat verdunnen met water, zo doe je er langer mee en het werkt nog even goed.