Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wij hebben een zwarte pony die ook in de zomer bruin wordt dit komt inderdaad door de zon en het zweten. Paarden die echt zwart blijven hebben de diep zwarte kleur en paarden die verkleuren hebben dat niet, heeft denk ik met pigment te maken horseyfries schreef:Black as Knight helpt ook geen sikkepit, allemaal weggegooid geld! Het enige wat echt helpt is kleurshampoo, maar dat is ook niet echt gezond voor de huid van je paard. Wat je het beste kunt doen is genieten van je "tweekleurige" paard: zwart in de winter, bruin in de zomer!
janne schreef:idd afspuiten na dat je gereden hebt.
en een goede uv weerende deken.
die van mij staat nu onder een bucas buzz off full neck en ik moet zeggen hij is nog aardig op kleur.
hij is van de winter zwart en van de zomer zwart bruin.
vorig jaar was hij bijna voskeur onder het zadel haha
suuzepuus schreef:janne schreef:idd afspuiten na dat je gereden hebt.
en een goede uv weerende deken.
die van mij staat nu onder een bucas buzz off full neck en ik moet zeggen hij is nog aardig op kleur.
hij is van de winter zwart en van de zomer zwart bruin.
vorig jaar was hij bijna voskeur onder het zadel haha
juist niet afspuiten na het rijden!! ze worden bruin door een natte vacht in de zon
)
. Een paard dat in de zomer lichter word... Heb je een meerderkleurig paard
.
.
. Het heeft wel wat vind ik
suuzepuus schreef:je paard binnen houden en alleen s avonds laat gaan rijden als de zon niet meer schijnt
x_Mliss schreef:Goedpoetsen? Equishine?
Soms lijkt je paard schoon en als je dan met je hand in de haar richting gaat is het grijs.
Swifferdoekjes helpen daar tegen.
En anders eens gewoon goed wasse equishine er op en goed bijhouden.
Spul is goud waard
Ik was vandaag mijn zwarte merrie aan het poetsen maar het is iedere dag een gevecht, zo stoffig en smerig
.
Behalve een beetje truccen met poedertjes en smeerseltjes (miss van die Dark shampoo uit de paardenwinkel met walnoot extracten enzo) valt er weinig aan te doen. Vind je het niet mooi dan van die lichte plekjes?? lindake schreef:Toch leuk. Een paard dat in de zomer lichter word... Heb je een meerderkleurig paard
.
supertinkie schreef:Volgens mij is dat Black as Knight gewoon in NL verkrijgbaar, google het eens zou ik zeggen. Maar vind je het voor het paard niet veel lekkerder als die in de zomer wat lichter is? Dan blijven ze wel wat koeler lijkt mij. Net als dat wij een witte of een zwarte broek aan hebben in de zon daar zit ook veel verschil in.