Hooi verspillen, hooizak optie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stphnie

Re: Hooi verspillen, hooizak optie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:01

een hooizak is altijd wel handig. ik zou er eentje kopen ik heb bij mijn verzorgdpaardje ook eentje in een boom gehangen en ze eet er elke dag uit en het handige ervan is ook dat er geen viezigheid in komt en het word minder snel nat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:01

Ik heb een groot hooinet van hooinet.nl en vind 'm ideaal.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:06

http://www.hooinet.nl/ misschien vind je hier een oplossing. Doordat deze netten vrij fijnmazig zijn kan een paard er geen hoef in krijgen. Ik gebruik ze zelf niet, maar heb er veel mensen positief over zien schrijven, o.a. hier op Bokt.
Maar ook deze netten zijn vrij prijzig. Wij gebruiken hooizakken voor onze paarden, daar passen net 2 plakken in. Er zijn ook grote Amerikaanse zakken, daar past veel meer in. Deze ; http://www.westernstore.nl/index.php?ta ... ct_id=1822 , daar krijg je wel 4 plakken in en dat gaat vrij makkelijk omdat de zak groot is en aan de bovenkant sluit met clips. De onderkant kan je evt. gebruiken als voerbak, maar vangt ook gemorst hooi op.Hier hebben wij er ook 1 van en deze hangt meestal vrij laag, nooit problemen gehad van paarden die er met hun hoofd of wat dan ook in bleven steken. Deze zakken zijn van vrij stevig materiaal, die van ons is van canvas en dat kan wel tegen een stootje. Knipoog

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:12

Die foto ziet er wel heel fijn uit, maar ik vraag me af of het voor de paarden ook zo fijn is. Natuurlijke houding is er niet echt en heb eens gelezen dat dat heel belangrijk is voor de longen. Stof in de ogen krijgen ze zo niet dus dat is wel weer fijn.
Maar toch vraag ik me af of een oplossing op de grond niet beter is.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:39

Zolang je de zak niet zo hoog hangt dat ze echt moeten reiken valt het wel mee. Onze paarden hebben de zakken ongeveer op borsthoogte hangen ( de onderkant van de zak) en dus staan ze toch met het hoofd iets naar beneden te eten.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 17:48

die van hooinet.nl ziet er wel degelijk uit idd, maar ik kom in de knoei met de bevestiging dan denk ik.. de hooibal kan ik gewoon aan het dak vastmaken, hooinet moet al 4 bevestigingspunten
die laatste hooizak met de ''bak'' eronder wordt zo gesloopt vrees ik.. er staat namelijk een klein kleuterwelshje, en die zie ik daar al helemaal aan gaan hangen.. (net als aan de halstertouwen, de strotouwen om staldeur open te houden enz.. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:51

Naaltje schreef:
die van hooinet.nl ziet er wel degelijk uit idd, maar ik kom in de knoei met de bevestiging dan denk ik.. de hooibal kan ik gewoon aan het dak vastmaken, hooinet moet al 4 bevestigingspunten

Je hebt aan 3 bevestigingspunten genoeg; links, rechts en in het midden.
Als je een kleinere neemt, heb je volgens mij aan 2 genoeg.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 18:52

maar kan dan in de kleinere weer hooi genoeg? Lachen
ik ben namelijk helaas niet in de gelegenheid meerdere keren hooi te voeren, 'sochtends wordt gedaan, en 'savonds doe ik het Lachen maar de ruimte in zijn stal is zo groot niet, dat bedoelde ik Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 18:54

Hoeveel paarden moeten er dan van eten?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 19:12

hij, en die kleine welsh kan er ook bij als hij wil de grote kan zijn stal niet in ivm lage deur Lachen