Staart dikker krijgen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Mliss

Re: Staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:37

Innepin schreef:
Niet borstelen met een harde borstel.
Wil je hem een keer mooi hebben, doe er dan antiklit in.
Goed laten intrekken en dan heel voorzichtig uitpluizen met je vingers of met een speciale staartborstel (van Oster bijvoorbeeld).

Dan kan je net zo goed een borstel die je voor je zelf gebruikt in de winkel kopen voor 1,99 Clown
Die pinnen van die oster zijn keihard als je een dunne staart wil moet je die er vooral door heen halen. Clown

bianca77

Re: Staart dikker krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:43

Als je paard zomerexeem heeft en je doet er baby olie in gaat hij daar nog meer van schuren of maakt het weinig uit? Mijn paard heeft namelijk ook een zielig staartje door het schuren. Ik heb ook TKC 97 geprobeerd (dat is tegen het schuren) maar daar gaf hij een allergische reactie op dus ben benieuwd met de baby olie.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:50

Als een paard schuurt doe ik er een flinke laag olie op en dan is het ook over!

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:52

liliputter schreef:
Als een paard schuurt doe ik er een flinke laag olie op en dan is het ook over!

Misschien een domme vraag maar mag het alle soorten olie zijn zoals zonnebloemolie of echt alleen maar baby olie?

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:53

Ben vamiddag in Hypoplaze geweest en heb echt TIG flesjes zien staan voor zomerexeem, schuren enz enz.
Cremmetjes spuitbusse echt van alles.
Misschien reageerd hij daar niet allergies op?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:54

Ik doe er dan alleen babyolie op! Shampoo van switsal helpt ook erg goed! (niet uitwassen!)

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:01

x_Mliss schreef:
Ben vamiddag in Hypoplaze geweest en heb echt TIG flesjes zien staan voor zomerexeem, schuren enz enz.
Cremmetjes spuitbusse echt van alles.
Misschien reageerd hij daar niet allergies op?

Ik heb echt al veel geprobeerd maar zal is kijken of ze daar nog iets anders hebben wat ik nog niet heb gehad. Heb nu ook zo'n exceem deken en dat werkt ook echt goed maar als ik hem 5 min. niet omheb omdat ik hem bijv. even laat rollen is zijn staart eral weer aan. Maar ik zal ook die baby olie is gaan proberen.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:02

Hoop dat je wat kan vinden. Haha!

prow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:16

je hebt van die speciaale staart borstels en antiklit
maar wat ik een keer gehoord heb is twee vlegte in de staart maken en dan na een paar dagen we weer uit halen ze zeggen dan dat de staart dikker woord alleen weet niet of het zo is en anders een paar maande niks mee doen en gewoon wachten

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:19

liliputter schreef:
m0_y0shi schreef:
Het wordt idd wat veter ja je kan het ook doen 1 keer in de week of 1keer in de anderhalve week
werkt echt zit een vitamine in waardoor het weer groeit echt heel bizar

Maakt het iets uit welke olie je gebruikt? En smeer je de olie dan op je handen en door de hele staart, van het 1e haartje boven tot in de puntjes onderaan (en figuurlijk elke haartje van zijn staart?) ga ik het morgen ook uit proberen! Na hoeveel tijd merkten jullie verschil?

Help Clown

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 22:23

ik heb evt. nog 1 zak over....

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 19:26

niet borstelen alleen uitpluizen

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:05

liliputter schreef:
m0_y0shi schreef:
Het wordt idd wat veter ja je kan het ook doen 1 keer in de week of 1keer in de anderhalve week
werkt echt zit een vitamine in waardoor het weer groeit echt heel bizar

Maakt het iets uit welke olie je gebruikt? En smeer je de olie dan op je handen en door de hele staart, van het 1e haartje boven tot in de puntjes onderaan (en figuurlijk elke haartje van zijn staart?) ga ik het morgen ook uit proberen! Na hoeveel tijd merkten jullie verschil?

Dat wil ik ook wel weten ja Tong uitsteken Mij lijkt van boven naar beneden..

Erna_

Re: Staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:48

x_Mliss schreef:
Innepin schreef:
Niet borstelen met een harde borstel.
Wil je hem een keer mooi hebben, doe er dan antiklit in.
Goed laten intrekken en dan heel voorzichtig uitpluizen met je vingers of met een speciale staartborstel (van Oster bijvoorbeeld).

Dan kan je net zo goed een borstel die je voor je zelf gebruikt in de winkel kopen voor 1,99 Clown
Die pinnen van die oster zijn keihard als je een dunne staart wil moet je die er vooral door heen halen. Clown

Ech nie...
Kijk even in mijn profiel.
Superdikke staart, wordt al meer dan 3 jaar geborsteld met een Oster Clown

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:52

Mijn paard heeft gelukkig een vrij dikke staart van d'r eigen, maar ik blijf er gewoon vanaf. Stro eruit plukken en verder niets. Heel af en toen spuit ik er eerst anti-klit in en ga hem dan haartje voor haartje uit de klit halen.

Ik heb alleen nog een oplossing gevonden voor de bovenkant van de staart, daar zitten nogal wat kortere haren waardoor het een beetje piekerig wordt.

mr_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 16:08

innepin

Indy heeft echt een super staart zo mooi en vol zie je ze bijna niet

Kashje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 22:15

Op z'n tijd uitborstelen met harde borstel. Ik deed het altijd gewoon met een "mensen borstel" daarmee trek je veel minder haren eruit. Je kunt ook een puntje van zijn staart eraf doen.. lijkt/wordt hij ook voller.

Maar bij een paard dat al wat op leeftijd is wordt de staart en manen idderdaar dunner. Kan ook kloppen dat tie moeikijker door zijn wintervacht komt. Hangt beetje samen met ouderdom.

Joyced

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:28

bianca77 schreef:
Als je paard zomerexeem heeft en je doet er baby olie in gaat hij daar nog meer van schuren of maakt het weinig uit? Mijn paard heeft namelijk ook een zielig staartje door het schuren. Ik heb ook TKC 97 geprobeerd (dat is tegen het schuren) maar daar gaf hij een allergische reactie op dus ben benieuwd met de baby olie.

Ik had ook een pony met zomer exceem en ik smeerde er ook baby olie op Knipoog Werkt echt!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:32

wembleyk schreef:
ik lees ff mee, mijn paard had ook een mega staart maar is een keer zo dun geworden. ik was hem alleen voor wedstrijd en pluis hem uit. doordat ik er 3 vlechten in leg en deze weer in 1 doe lijkt hij mooi vol. Maar is erg dun. Ik spuit er cockpit spray in helpt erg goed, wel die van de kruidvat met rode dop.
ik lees ff mee voor meer tips

cockpitspray is helemaal niet geschikt voor de staart en manen van je paard. Veel zijn ook niet huidvriendelijk.

Ik zou gewoon Equishine of Equistare kopen. Dat is diervriendelijk en werkt veel beter.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 16:01

met manen ontklitter en dan van onder naar boven uit kammen.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:07

Hmmm, misschien heb ik mijn wondermiddel gevonden?? Ik ben sinds enkele dagen druk in de weer met cowboy magic producten. (shampoo, conditioner en detangler) Ik heb het idee dat mijn merrie haar staart er al beter uit ziet. Hij is iig prachtig zwart en zonder klitten, hij lijkt nu ookal voller! Ik ben benieuwd!

Het probleem met mijn merrie is vooral de hengstigheid.. Ik moet haar staart echt zeer regelmatig wassen aangezien ze hem echt verschrikkelijk ranzig maakt Misselijk Haar staart is dan binnen no-time gewoon keihard van de derrie...

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:13

Oh, dat ken ik Clown
Smerig is zo'n staart dan hè?
Zodra ze er weer een beetje vanaf is, was ik hem ook goed.
Daarna een flinke dot CM erin en hij is weer schitterend, voor een poosje dan.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:43

hey

hetgeen hier gezegd is, niet borstelen of alleszins niet vaak.
Mijn paarden hebben allemaal een ruim dikke staart. Natuurlijk is dit ook wel wat afhankelijk van paard tot paard. een houston van een vriendin blijft een dunnen staart hebben.

Hoe ik die van mij behandel is simpel. ten eerste was ik mijn staarten veel, met babyschampo. na dit wassen goed wat antiklit erin en dan pluisen. na dit pluizen draai ik de staart, zoals je een doek uitwringt. de haartjes die er dan langs alle kanten uitsteken knip ik dan de puntjes van weg. op deze manier knip je alle beschadigde, gesplitste haren weg en blijven de sterkste over. dat van die olie heb ik nog niet geprobeerd, zorgt dit niet voor irritaties?

ClaudiaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:39

Gelukkig is mijn pony goed bedeeld wat betreft staart (manen heeft ie praktisch niet). Ik borstel hem na genoeg niet, ik was hem regelmatig en spray hem flink in met anti-klit. Ik hou de puntjes goed bij, dan hangt ie wat mooier en lijkt het ook meer.

Ik geloof niet echt in middeltjes die het voller laten worden of sneller doen groeien.. Net zoiets als haargroei middel voor mensen...geldklopperij..

wembleyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:48

waar haal je cowboy matic????