Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ikke20 schreef:1 keer per jaar naar de tandarts en als het afwijkingen heeft aan het gebit dan vaker. en geef ze genoeg harde dingen dus bieten wortels enz dat ze goed zelf kunnen kauwen
Alet74 schreef:Tandenpoetsen hoeft niet hoor! Ik denk ook niet dat dat door het dier gewaardeerd zal worden. Gebit eens per jaar laten nakijken kan een hoop ellende besparen (vaak merk je wel aan het eet- en rijdgedrag van je paard of er iets mis is).
Hier is mijn paardentandenfeeorganisatie, helemaal uit Australie dus die vleugeltjes komen goed van pas

horselove154 schreef:Oké, maar eigenlijk kan ik niet vinden op die site waarom het beter is om je paard
geen brood, appel, wortel en paardensnoepjes te geven..

stef schreef:maar onze huidige paarden ZIJN NIET WILD...
wanneer gaan sommige naturals dat nu eens snappen?
ikenindi schreef:wat is kwaad kunnen? het is sowieso niet goed voor ze...
horselove154 schreef:Oké, dan krijgen ze dat niet meer zo vaak... Jammer want ze eten het zo graag..
En als je bijvoorbeeld nog maar 2x per week brood en appel geeft, kan het dan ook kwaad??

ikenindi schreef:stef schreef:maar onze huidige paarden ZIJN NIET WILD...
wanneer gaan sommige naturals dat nu eens snappen?
eh... dat is een andere discussie. maar jij wil zegen dat jij wel 2 keer per dag de tanden van je paard poetst omdat wij mensen dat nu eenmaal ook doen bij onszelf?
Na het eten flink wat oud hooi voeren. Daar kauwen ze dan lekker lang op, in hooi zit geen suiker, is eigenlijk gewoon te vergelijken met een tandenborstel, alle etensrestjes worden tussen de kiezen uit geschrobt
Voortaan dus graag op de Tem knop klikken