runningkawa schreef:ja ik was die leeftijd paarden dagelijks, doe daarna roze strikjes in en later smeer ik ook glitter op de hoefjes..
Zie het je al helemaal doen....
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
runningkawa schreef:ja ik was die leeftijd paarden dagelijks, doe daarna roze strikjes in en later smeer ik ook glitter op de hoefjes..

Dani62 schreef:Met wassen verstoor je de natuurlijke vetlaag en zuurtegraad van de paardenhuid. Die vacht zit er echt niet voor niets.
Waarom mag een veulen zich niet lekker vies maken?
! Dan ontvet je! Dus als het regent zou een paard ook ontvetten in de wei?? Als ik mijn haar zonder shampoo was wordt het alleen maar veel vetter.....En goede tip : een paard die een schone vacht heeft is minder aantrekkelijker voor insecten en muggetjes dan een viezerik die onder de modder zit en stinkt naar huidvet!. Lekker fris je paard afspuiten met warm weer is heerlijk voor een paard. 
Renza schreef:Heb Bentley als veulen toen het warm was regelmatig afgespoten, met dit weer nog steeds af en toe.
Kan imo niet echt kwaad. Z'n broer werd pas met 3 voor het eerst afgespoten, die vond het toch wel heeel eng.
Ik vind het makkelijker als ze zulke dingen als veulen al geleerd hebben. Als ze dan een blessure oid krijgen is wel handig als je paard kan afspuiten zonder dat ze het eerst heel eng vinden.
Cristina schreef:Dani62 schreef:Met wassen verstoor je de natuurlijke vetlaag en zuurtegraad van de paardenhuid. Die vacht zit er echt niet voor niets.
Waarom mag een veulen zich niet lekker vies maken?
Er moet ook niet met shampoo gewassen worden! Dan ontvet je! Dus als het regent zou een paard ook ontvetten in de wei?? Als ik mijn haar zonder shampoo was wordt het alleen maar veel vetter.....En goede tip : een paard die een schone vacht heeft is minder aantrekkelijker voor insecten en muggetjes dan een viezerik die onder de modder zit en stinkt naar huidvet!. Lekker fris je paard afspuiten met warm weer is heerlijk voor een paard.
miekelover schreef:deze 1.5 jarige is van de stal eigenaar. loopt gewoon heel de dag buiten met andere paarden. staat ávonds op stal. het is een heel makkelijk dier
die dicussie zal altijd blijven opfok of niet. mijn mening is dat je ze nu alles kan leren en geen problemen geeft voor later. poetsen,vast staan, voetjes geven, wandelen in het bos, spelen met andere paarden.