lonnie schreef:bij ons op de manege betaal je voor een kale stal per maand 90 euro. voor weidegang per maand 32,50,hierbij komt nog eens kosten van hooi, stro en brok. deze zomer stond de wei vol met jakobskruid (totaal geen onderhoud aan de wei) wij zijn nu met zn allen aan het plukken, maar eigenlijk slaat het nergens op dat wij dat als betalende klant moeten doen, maar de eigenaar doet geen drol. waar gaat dan 5x 32,50 per maand heen (5 paarden op de wei) niet aan weide onderhoud in ieder geval. Omdat wij een doe-het-zelf regeling hebben (zelf elke dag mesten of strooien wat je wilt, zelf hooi/stro/brok inkopen, zelf voer klaar zetten) ben ik ook niet van plan ook maar iets te doen. manegehouder voert zelf geen drol uit, zelf de manegepaarden is hij te beroerd voor om te mesten afspraak is dat zij de paarden 'sochtends buiten zetten en wij moeten ze zelf binnenhalen. dat zit bij de 32,50 inbegrepen. echter vaak als we om half 2 komen staan ze nog binnen, omdat ze zelf te lam zijn om ze buiten te zetten en maar wachten tot 1 van de eigenaren komt. dan ga ik echt niet vrolijk alle andere paarden mee buiten zetten hoor, dat doen ze zelf maar. Ik ben geen gekke pietje die elke maand betaalt en dan ook nog eens hun taken gaat overnemen. wij zetten bvoer klaar, zij voeren dan 's ochtend en 's avonds. Maar in de praktijk laten ze 6 van de 7 dage een van de kinderen die rondlopen voeren, met als gevolg dat mijn paard de helft van de tijd of geen eten krijgt en de portie voor 's ochtends al 's avonds. Je kunt ook te ver gaan met helpen, onze eigenaar vindt het zo vanzelfsprekend dat alle kinderen (pensionklanten en leskinderen) helpen dat hij zelf geen reet meer doet. en dat gaat ten koste van de paarden. Ik steek iig geen pooot uit, betaal al genoeg per maand voor een berg rotzooi. De enige reden dat ik daar sta is omdat het heel dichtbij is en mijn paard veel weidegang krijgt, in ieder geval in de winter ook een paar uur buiten kan komen, en dat vind ik heel eblangrijk
Misschien toch eens tijd voor een goed gesprek, liefst met alle pensionklanten of op zoek naar een andere stal.
Want voor je paard is dit ook niet optimaal, ik zou geen oog meer dicht doen als ik wist dat het voeren van mijn paard soms wel en soms niet gebeurde.
Dan kun je beter iets verder weg staan en zeker weten dat je paard gevoerd en wordt en dat verdere afspraken ook nagekomen worden.
Ik vind het trouwens belachelijk dat er staleigenaren zijn die het fijn vinden dat sommige klanten komen betalen en verder niet komen.
Als je het als staleigenaar zo vervelend vind als mensen wat komen vragen of ergens anders over denken, waarom begint zo iemand dan een eigen stal.
Iedereen die langer in de paarden zit weet hoe de gemiddelde pensionklant in elkaar zit en dat er zeuren bij zitten.
Dat is hetzelfde als je in de winkel aan de kassa zit en je afgesnauwd wordt om dat de rij te lang is niet leuk maar het hoort erbij.
Bij ons op stal zijn er bijv. een paar mensen die de privacy van de staleigenaar niet zo belangrijk vinden.
Als hun paard met een oor gewiebeld heeft gaan ze al naar binnen in het huis om dat te vertellen bewijze van.
Daar moet je als pensionklant wel rekening mee houden vind ik.