Alleen buitenbak, een gemis?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sabbientje

Re: Alleen buitenbak, een gemis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 06:42

Ik vorige winter een aantal maanden op een manege met binnenbakken gestaan en mijn paard HAAT die dingen. Moesten met zijn 2en zijn om haar naar binnen te krijgen Clown

Sta nu op een stal met enkel maar buitenbakken.
Als het niet eerst gehoosd heeft voor het gaat vriezen, zijn zowel losgooi als rijbak goed te doen.
Rijbak blijft eigenlijk altijd wel redelijk los. Al is het maar om te stappen zeg maar.
Zodra het dan weer dooit, kun je eigenlijk heel snel weer van alles doen.

Bij echt slecht weer probeer ik altjd wel los te gooien, maar rijden doe ik dan niet.
Voor als het kouder is en natter heb ik ook regendekens voor het losgooien, zodat mijn paardje in ieder geval geen kou vat door de nattigheid.

Van mij (en mijn paard) hoeft een binnenbak dus niet zo nodig

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 06:47

Wij hebben een binnenbak, maar ik ben echt ontzettend blij met onze buitenbak ik rij dan ook meerdendeels buiten, maar als het echt snerd weer is kan ik altijd rijden daar ben ik wel ontzettend blij mee

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 06:57

Mijn paard staat nu 24/7 tot eind september op de wei en daarna gaat hij naar een andere wei. Waar hij nu staat hebben we niets, alleen bossen om te wandelen e.d. Geen bak, warm water..wc..niets. Nu mis ik de bak enorm..is gewoon niet leuk af en toe, maar ik koos toch even voor zijn plezier. Dalijk als hij dichter bij huis komt te staan heb ik een buitenbak, en daar zal ik enorm blij mee zijn. Een binnenbak heb ik niet echt nodig, dat gebruik ik nooit, voor mij is het dus geen gemis. Een bak hebben opzich is al fijn. Tegenwoordig zijn er van die thermokousen,laarzen,broeken,jassen etc..hotpads weet ik het allemaal. Dat komt dus best wel goed.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 10:16

Op zich kan het prima, toch ben ik wel blij dat wij ook een binnenbak tot onze beschikking hebben. In de winter is ons paard geschoren en dan is buitenrijden als het vriest geen pretje omdat het door de koude wind erg lang duurt voor hij kan ontspannen. Ik rijd dan liever binnen omdat het rijden anders weinig effect heeft, hij drukt dan door de spanning zijn rug enorm weg. Ook de afgelopen weken met die stortbuien ben ik toch wel blij dat ik droog kan rijden. Ik zou de binnenbak dus wel missen, als hij er niet meer zou zijn.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 14:58

Ik reed altijd buiten (ook nog in de wei, had geen binnenbak), alleen met les wel eens in een binnenbak.
En buitenbak is vast niet na de eerste nachtvorst bevroren hoor!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:00

Ik heb tot nu toe ook alleen een buitenbak tot mijn beschikking en in de winter is die meteen heel nat en dan kan ik mijn pony daar niet fijn in rijden (ze haat natte voeten Clown ) En dan reed ik dus in de winter niet veel. Maar ik ga aan mijn BE beginnen en dan kan ik met de trailer naar een binnenhal. In de zomer is de buitenbak ideaal en ben dan ook blij dat ik hem mag gebruiken van die mensen.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 15:18

Ik heb jaren op een stal met meerdere binnenbakken gestaan. Ik ben vorig jaar verhuisd naar een stal met een echt goede eb en vloed bak, die ook nog eens goed bijgehouden wordt.

Op de vorige stal waren danwel binnenbakken, maar allemaal met een heel erg slechte bodem. Ik ben er echt ontzettend op vooruitgegaan en verkies nu een goede buitenbak boven een slechte binnenbak.

Er zijn mischien 3 dagen dit jaar geweest dat ik echt niet heb kunnen rijden door vorst en een paar dagen dat het echt hoosde (maar als je echt hardcore bent ga je dan gewoon rijden).

Ik heb alleen het voordeel dat mijn paard prima een dagje stil kan staan (als hij maar buiten gestaan heeft).

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:47

Ik vind alleen een buitenbak persoonlijk wel een gemis... Ik heb ooit op een stal gestaan met enkel een buitenbak. In eerste instantie dacht ik dat het allemaal wel mee zou vallen. Puntje bij paaltje had ik toch echt geen zin om in de regen te gaan rijden. Dan heb ik het verder nog niet over sneeuw, een bevroren bodem of zwermen dazen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:49

Persoonlijk zou ik het ook een gemis vinden, in de winter is het toch wel lekker. Het is toch net dat beetje luxe wat toch best comfortabel is in de winter. Rijden in de regen vind mijn paard 3x niets en ik ook niet. En idd, in de winter is het maar een beetje behelpen als je bak bevroren is...

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:54

In de zomer rijd ik meestal buiten als het weer/grond het toe laat. Al er te veel dazen of vliegen zijn vlucht ik meestal ook naar binnen. Maar in de winter rijd ik altijd binnen. Omdat het dan te koud is en de grond het niet toe laat.

Ik denk zelf dat het wel een gemis zou zijn. Voor al in de winter. Knipoog

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 16:58

Ik heb altijd een binnenbak tot mijn beschikking gehad, nu niet meer. En ik mis deze dus wel. Ookal is de bak goed met regen, ik mis de binnenbak (zal een gewenning zijn).
In een binnenbak laat je je paard toch wat lekker der los als het regent, hard waait, koud is. En zo ook met longeren.

Lin21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:27

I loooove m'n (buiten)bak! Ik heb niet vaak last van regen/kou. Geen hoestende paardjes van de stoffige binnenbakken. Ik vind het ook ideaal om m'n fjord (lees: tonnetje) een paar uur per dag in te zetten omdat ie anders alleen nog maar kan rollen in plaats van lopen... Haha!
Die hards rijden in weer en wind buiten! Knipoog (of ze wachten voor het raam tot het stopt regenen...)

_Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 18:08

Wat veel (positieve) reacties! Bedankt, ik vind het erg fijn om jullie meningen te horen.

Als iemand wat weet:
[EA-GZ] Gezocht, stalling omg. Tiel

Ik ben nogsteeds aan het denken, dus reacties blijven welkom Knipoog

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:25

Van de luxe 2 binnenbakken naar alleen een buitenbak gegaan, maar vond het belangrijker dat hij meer naar buiten kan. En straks een box met uitloopje.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:28

ligt eraan wat voor buitenbak je hebt.

wij hebben er een waar ik zelfs als het vriest op kan stappen en draven. hoe hard het ook regent. ik kan rijden!

ik heb op een manege gestaan waar de buitenbak niet zo fijn te rijden was. wel een super mooie springweide. en helaas en véél te drukke binnenbak. was er ook benauwd. ik rijd net zo lief in een buitenbak. heerlijk! douche vind ik daarin tegen wel een gemis. hopelijk is er nog een mogelijkheid dat ie voor de winter nog kan komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:29

Ik zou een binnenbak zeker missen Bloos
Ben een koukleum en zou in de winter echt niet alleen maar in een buitenbakje kunnen rijden brr

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:32

Ik heb eerst een binnebak gehad, werd geen gebruik van gemaakt.
Heb altijd lekker buiten in de bak gereden, en gelukkig hebben we een goeie bak waar dat ook kan.
Kijk als het kei hard stormt dan mis je wel een binnebak maar ik heb nog nooit het gevoel gehad ik ik nou perse een binnebak moet hebben omdat ik dan anders niks kan. Nee hoor, ga heerlijk in de frisse lucht rijden! Lachen

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:39

Ondanks dat ik kan rijden in een prachtige binnenbak, rij ik eigenlijk altijd in de buitenbak.
Alleen als het erg hard regent, wil ik wel eens binnenrijden, maar liever niet.
Ik blijf dan toch kijken of het al een beetje droger wordt en ik toch naar buiten kan.

Afgelopen winter was de buitenbak (met Agterbergbodem) twee keer bevroren, maar rond het middaguur was hij alweer ontdooid en kon je er weer lekker rijden.
Voordeel van het altijd buiten rijden is wel dat mijn paard niet zo gauw meer reageert op de weersomstandigheden.
Ik bedoel dat ze niet superfris is, als het koud is.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:13

mijn paard zit dun in het vacht en kan super tegen een beetje wind en kou!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:46

Ik heb zelf bij een stal gestaan met binnenbak en tuurlijk was dat lekker, vooral als het hard waaide of regende.
Maar daarnaast, ik smelt niet in de regen, mijn poyn smelt ook niet in de regen, de bak is goed te rijden bij slechte weersomstandigheden... Nee ik mis het niet Lachen

Kirstin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:05

Als je alleen maar buiten kan rijden sta je er ook verbaasd van hoe vaak het wel gewoon droog is. En kan je ook wel tussen de buien door goed rijden.
Ik denk dat ik vaker niet kon rijden doordat de bak bevroren was dan doordat het regende.
En als je eenmaal door de "motregen" heen bent en je bent lekker aan het rijden voel je de regen ook niet meer. Wel even droge kleren meenemen voor daarna. Knipoog

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:03

Ik heb alleen een binnenbak op stal, en dan mis ik de buitenbak echt wel! Als het mooi weer is wil ik graag buitenrijden. Maar ik zou andersom ook echt geen stal zonder binnenbak willen in dit kikkerlandje, ben ik veel te verwend voor Bloos

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:04

Als er een goede drainage in de buitenbak ligt zou ik er niet zoveel problemen mee hebben.

_Odette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 12:11

Weer bedankt voor de reacties Knipoog

Limerick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:12

Mijn ponies stonden eerst bij huis.. daar hadden we ook alleen maar een binnenbak
Uiteindelijk wen je daar wel aan