Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Citaat:Van Aimee:
Als een paard alleen los gegooid wordt en/of in de stapmolen komt tijdens een vakantie, is het natuurlijk logisch dat hij/zij stijf wordt en knorrig. Een paard dat vakantie heeft, staat hele dagen in het weiland zodat er lichamelijke en geestelijke ontspanning is, zodat er continu bewegingsmogelijkheid is. Een gezond paard zal dan echt niet stijf worden.
Mijn paard geniet momenteel van 3 maanden vakantie, lekker in de wei met een vriendje.
Volgens Eric van Breda heeft een vakantie langer dan 3 weken geen nut voor de spieren, maar een jong paard zoals die van mij kan met een langere vakantie wel mentaal helemaal bijkomen.
Dat is gewoon zielig! En duh, dat het paard dan stijf en knorrig wordt.
En nou heb ik haar sinds drie weken weer rustig opgepakt, maar vrijdag krijgt ze weer twee weken vakantie omdat ik naar frankrijk ga.
)
Is wel zo eerlijk
.
Hij hoeft dan ook niet elke dag hard aan het werk, allebei niet trouwens. Ik wissel veel af, longeren, rijden, bos in, wedstrijd of 1 of 2 dagen vrij in de week. Paarden blijven even vrolijk met deze manier van doen. Echt een paar weken vakantie vind ik niet nodig