een merrie tussen 2 ruinen,

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Binckydenice

Re: een merrie tussen 2 ruinen,

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:20

Ik zou eerst je merrie met 1 van de ruinen zetten en vervolgens de merrie met de andere ruin, zo leren ze elkaar kennen en is een keuze maken vaak niet nodig...

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 21:14

Binckydenice schreef:
Ik zou eerst je merrie met 1 van de ruinen zetten en vervolgens de merrie met de andere ruin, zo leren ze elkaar kennen en is een keuze maken vaak niet nodig...

dat is opzich wel een mogelijkheid,alleen heb ik niet de mogelijkheid om deze ruinen uit mekaar te halen,dat wil de eigenaar niet.
dus dat is ook geen optie.
er zit 1 dominante ruin bij en 1 die heel makkelijk is, dus ja best lastig

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:16

Mijn ruin staat dus met een andere ruin en merrie op de wei.
Dus twee ruinen en 1 merrie in totaal.

In het begin was er wel lichte strijd.
Maar nu is het zo dat die merrie vertelt wat er gebeurd. Ze maakt ook lekker gebruik van het mannelijk schoon en geeft aan wie er aan haar zijde mag grazen. De ander jaagt ze dan weg.
Dat wisselt per minuut/uur/dag Clown

De ruinen onderling gaan normaal met elkaar om. Natuurlijk hebben ze wel eens een bijtplekje, maar er vallen gelukkig geen (harde) klappen.

Ze staan op grote weides en hebben plek zat. Dus heb zoiets van: men zoekt het maar uit Lachen

Probeer je merrie te introduceren met een draadje tussen je merrie en de ruinen?
Succes!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 11:00

bij ons op stal hadden we de ruinen en merries samen op de wei maar na een maand begon er toch veel ellende te komen en hebben ze de boel gescheiden. Ik zou de merrie niet tussen 2 ruinen zetten, banketstaaf voor de ruintjes die maten zijn,zij gaan op zeker strijden om de merrie.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:41

Ik had eerst ook 2 ruinen, en in augustus vorig jaar is er een merrie bijgekomen.
Niks aan de hand, ze kunnen het prima met elkaar vinden, en nog nooit ergens last
van gehad Haha!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:44

Het hangt er helemaal vanaf of tussen de twee ruinen duidelijk is wie de baas is.
Als er veel verschil in "status" is, b.v. de ene ruin is dominant en de andere helemaal niet, dan hoef je niet zoveel problemen te verwachten. De meest dominante ruin pikt de merrie in en dat is dat. Als ze qua status niet veel voor elkaar onderdoen dan zullen ze om de merrie gaan strijden en dan krijg je veel meer geharrewar.

Lijkt me logisch.

verriemerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:37

Ik zou het gewoon proberen, wel onder toezicht natuurlijk.
Mijn merrie werd vorig jaar bij 2 ruinen gezet die al geruime tijd samen stonden en dikke maatjes waren.
Het heeft eigenlijk nooit problemen opgeleverd. Als mijn merrie hengstig was, werd duidelijk dat een van de ruinen meer baas was en mocht de ander minder in de buurt komen. Hij ging er dan steeds gewoon tussen staan. En hield op die manier de andere ruin op afstand. Hengstigheid over: gezellig samen met zijn 3en lekker grazen.
Dus gewoon proberen, het kan heel goed gaan. Blijkt het niet goed te gaan kun je altijd nog een andere oplossing zoeken.
Succes ermee!