XplumX schreef:@ Myra: nee, nooit geprobeerd maar daar dat stond wel op de planning. Maar denk niet dat mijn instructeur mij les wil geven als ik bitloos rijdt...
@ ponyparadijs: Dat ben ik opzich ook niet, hij is heel erg van het doorgaan.. terwijl ik zoveel zelfvertrouwen niet heb. Maar dat móet ik wel krijgen. Dus opzich is het ook wel weer goed dat hij mij verplicht dingen te doen, dan moet ik wel..
@ Rianneke: Maar als ik haar nu op 1 kilo zou zetten, en ze doet het niet meer.. dan weet ik toch nog steeds niet of het lichamelijk is of niet? Toch..? Ze krijgt dan gewoon minder brok --> minde energie om te uiten dat ze pijn heeft bijv..
Najah.. sorry voor mijn zeurberichten. Maar vind t gewoon erg..
Zelfvertrouwen kan je niet forceren. Een instructeur die dat wel probeert is heel fout bezig.
Een paard dat pijn heeft zal ook zonder brok verzet en/of pijnsignalen geven.
Op gewicht houden is ten eerste te doen door een optimale darmwerking en dus voedsel opname. Een kuur pre en probiotica kan daar goed bij helpen (bv Synbiozyme)
Als de darmen goed functioneren kan een paard inderdaad op goed hooi werken (zelfs topspringpaarden lukt dat)

en muesli pomp ik er 3 kilo per dag doorheen in de winterdagen. zomerdagen is het een kilo vanwege de goede weide...