Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
__KELLY schreef:tja je kan het zo goedkoop of duur maken als je wilt
je kan het hele jaar een weiland huren met een schuilstal voor 50 euro per maand.. 50 balen hooi hebben voor de winter à 3 euro per baal = €150,- ... zak bix kopen waar je met normaal gebruik 5 euro per maand kwijt bent..
wintec zadel of 2e hands zadel kopen van €300,- hoofdstel van €25,- stel Harry's Horse borstels kopen van 15,-
eens in de 2,5 maand naar de hoefsmit laten gaan à €20,-
eens per jaar inenten à €30 euro en klaar ben je voor
€915,- per jaar :12 = €77,- per maand reserveren voor de kosten van je pony
+ een eenmalige uitgave van tuig en borstels a een totaal van €340,-
en een pony heb je ook voor €1000,- als je een goedkope pony wilt..
dus kort samengevat:
Per maand aan de pony gemiddeld kwijt: €77,-
eenmalige totale uitgave: €1340,-
maar je heb ook het andere uiterste à vol pension bij een luxe stal à €300,- per maand
zadel van €1000,- hoofdstel van €200,- borstels met borstelkoffer met verzorgingsspullen van €60,-
dekens à een totaal van €400,- hoefsmit met beslaan à 1x in de 2 maanden €80,- inenten van €30,- per jaar
overige pluraria à €300,-
waar je dan dus al uit komt met vaste lasten van
€4210,- dus per maand reserveren: €350,83
en een eenmalige uitgaven van tuig, zadel, pluraria,dekens van een totaal van €1900,-
en een pony in de duurdere prijsklassen is rond de €5000,- (maar je heb ze nog veel duurder)
dus ook weer kort samengevat:
gemiddeld per maand kwijt: €350,83 per maand
eenmalige uitgave van €6900,-
Tieneke schreef:Jongens, beetje rustiger kan ook wel. Ik snap dat jullie posts goed bedoeld zijn, maar we hebben het hier wel tegen een jong meisje die met alle goede bedoelingen om advies vraagt. Het is niet zo lief om half verwijtende dingen te zeggen.
Ze heeft waarschijnlijk geen goed idee waaraan ze begint, maar laten we haar dan helpen, ipv het idee helemaal de grond in te borenWant wij bepalen niet of ze een paardje krijgt of niet (dat zullen de ouders wel doen), maar wij kunnen wel meebepalen hoe zij geïnformeerd wordt
Wat jullie allemaal zeggen, zijn dingen waar ze realistisch over moet zijn, maar het kan wel wat aardiger gezegd worden tegen zo'n jong iemand.
Denisuhtjuh: bekijk de topics eens die eerder aangegeven zijn. Daar staat al een hoop info in, ook over het voer en dergelijke. Ook in andere topics die je met een beetje zoeken kan vinden, staat een hoop info.
denisuhtjuh schreef:dankjee =)
ik dacht al: ben ik nou zo dom bezig dat ik om hulp vraag? xD
__KELLY schreef:Tieneke schreef:Jongens, beetje rustiger kan ook wel. Ik snap dat jullie posts goed bedoeld zijn, maar we hebben het hier wel tegen een jong meisje die met alle goede bedoelingen om advies vraagt. Het is niet zo lief om half verwijtende dingen te zeggen.
Ze heeft waarschijnlijk geen goed idee waaraan ze begint, maar laten we haar dan helpen, ipv het idee helemaal de grond in te borenWant wij bepalen niet of ze een paardje krijgt of niet (dat zullen de ouders wel doen), maar wij kunnen wel meebepalen hoe zij geïnformeerd wordt
Wat jullie allemaal zeggen, zijn dingen waar ze realistisch over moet zijn, maar het kan wel wat aardiger gezegd worden tegen zo'n jong iemand.
Denisuhtjuh: bekijk de topics eens die eerder aangegeven zijn. Daar staat al een hoop info in, ook over het voer en dergelijke. Ook in andere topics die je met een beetje zoeken kan vinden, staat een hoop info.
Inderdaad
en daarbij zijn haar ouders denk ik ook wel volwassen genoeg om zowel financieel als qua ponykeuze en verzorging en de verantwoordelijkheid voor het diet hebben om voor het dier te zorgen..
denisuhtjuh schreef:want wij hebben een weilandje achter ons huis dus de enige kosten die ik nog meot betalen zijn dan het voer, de verzekering en de wormenkuur enzo
en ik heb al tuig
jaa heel erg bedankt SOWHAT
tjalk schreef:denisuhtjuh schreef:want wij hebben een weilandje achter ons huis dus de enige kosten die ik nog meot betalen zijn dan het voer, de verzekering en de wormenkuur enzo
en ik heb al tuig
jaa heel erg bedankt SOWHAT
het is niet alleen voer he! het is ook de enting , hoefsmid, tandarts, dierenarts(als er wat is) je moet goed bedenken dat jou paard er niet moet onderlijden omdat jullie geen geld hebben voor behandeling, zadel, hoofdstel, bostels, creame voor bijvoorbeeld wondjes en natuurlijk heel veel tijd.