vuile pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lis1989

Re: vuile pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:41

mijn pony rolt ook altijd in de bagger, het liefst zoveel mogelijk.
niks aan te doen, ik laat em inmiddels gewoon z'n gang gaan.
de meeste doen het gewoon, scheelt je ook een heleboel irritaties als je er luchtig mee omgaat Lachen

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:40

In de deken heeft m'n paard een winterdeken op:
Zo wordt ze niet vies, en blijft de vacht ook kort, zodat ik minder hoef te borstelen Haha!
natuurlijk gaat het voor mij meer om het zweten in de winter, maar voordelen zijn altijd
mooi meegenomen toch? Haha!

In de zomer maakt het me niet zo heel veel uit als ze gaat rollen.. Het is dan toch goed weer,
dus heb ik vaak de tijd en de zin om langer te poetsen Lachen
En tja. Poetsen hoort er nou eenmaal ook bij. Knipoog

Lizzy_Bennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:45

Hahaha! Dat ken ik!!
Ik verzorgde 1/2 jaar geleden een lieve dikke witte shet Tong uitsteken En soms als ik niet wist wat ik daar moest doen, Kwam ik op het briljante idee om dipsy (Zo hete die Koe ) Te gaan wassen, Voordat ik die smeerkees helemaal wit had was ik een uur verder Vingers aflikken Ik helemaal trots dat die weer wit was, Ik breng hem weer terug naar zn 'wei' waar alleen maar zwart zand lag ( ik had liever gras gehad) Ik ff de eigenaar er bij gehaald kijk eens hoe wit di.......... Ahhhh!! Dipsy!! Nu ben je weer helemaal zwart Boos! Haha en zo ging het dus altijd:p

LynnM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 14:55

Peppy gaat in de winter elke avond lekker in haar eigen st... liggen, zij vind het misschien niet erg, maar ik moet er maar op staan kijken he Vingers aflikken

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:04

Ach ja, mijn bonte is ook regelmatig modderzwart met een wit blesje. Knipoog
Leuk als hij ook nog nat is (en je het er dus niet zo even af kan poetsen) en jij over een uurtje les hebt... Nagelbijten / Gniffelen

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:01

Haha ja vooral als ik mijn verzorgpony lekker uitgebreid heb gepoetst en ik zet haar weer in de wei dan is het eerste wat ze doet rollen, en het liefst op een hele modderige plek Tong uitsteken Dan kan je de witte plekken op haar lichaam niet meer zien:P

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:08

hey ik heb zelf jarenlangen een spierwitten pony gehad die telkens vies uit stal kwam. tijdens de week borstelde ik hem gewoon en ja dan zag je gele plekken enzo. op wedstrijd gaan was gewoon megavroeg opstaan, pony gaan wassen tot hij wit zag, kreeg zijn voeder onder het solarium werd nog in de molen gezet en terug op de poetsplaats voor we vertrokken. je moest het niet riskeren hem ff terug te zetten, want zel al had je zen stal gepoetst dan ging hij lekker pissen of mesten en dan rollen.

dus ja je moet je er een beetje op instellen. nu heb ik een zwarte met precies smetvrees ofzo. mest in hoekje, pist op een helft en ligt altijd op dezelfde plaats. buiten strooitjes uit zen staart te halen heb ik bijna nooit werk aan hem. verder staan mijn paarden ook onder dekens, maar zelfs als ze geschoren zijn borstel ik ze nog altijd goed. eerst wat roskammen en dan afborstelen, vind dit er bijhoren en is goed voor de bloedsomloop.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:57

zo ken ik er nog 1. mijn verzorg veulen. nu 1.5 jaar. gisteren helemaal mooi gewassen. ze was weer mooi bont. de volgende dag zit mevrouw helemaal onder het stront meer.

leuk joh haha

_Jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:28

ja, maar ik heb gelukkig geen hele lichte paarden, hooguit 1 bonte maar die krijg ik wel makkelijk schoon Haha!

Finesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:33

Angie_ke schreef:
Daarom wil ik nooit nog een wit paard... Haha!

Witte paarden zoveel mogelijk buiten doen, 24/7 ideaal! Mijn schimmeltje heeft als ze buiten staat nooit last van mestvlekken. Dat modder en zand poets ik er zo af, wordt ze juist schoon van. En ze mag daarna weer gerust rollen hoor, vind ik alleen maar een fantastisch gezicht Haha! Op stal is het wat lastiger, maar ach, af en toe een natte spons over de gele vlekken en tis zo weer wit Lachen

Lang leve de schimmeltjes, maar ach, ik zal wel een gek persoon zijn Clown