hoeveel geld voor deze stal is normaal??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: hoeveel geld voor deze stal is normaal??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:53

Ik vind het normaal.
Mijn paard staat voor €255.- en die heeft;
1 binnenbak (20*40)
1 buitenbak (20*40)
(en in die 2 bakken mag je niet losgooien Verward )
1 longeerbak
3 kleine weitjes, en maar 1 voor de pensionpaarden voor 's zomers, winters niks...
Je mag niet zelf weten hoeveel hooi & stro.

Vind Bix extra betalen wel onzin & drinken, bedoel je voor jezelf of voor je paard?
Als het voor je zelf is vind ik het logisch, is het voor je paard vind ik het bullshit!

sheyjoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:59

goldynf schreef:
sheyjoen schreef:
Alleen de zondag ben je niet gewenst (mits je wedtrijden hebt of je paard moet stappen). En moet je je brok zelf kopen.

oei op zondag niet?
dan is het voor mij een echte nee!
ik wil zou mijn paard daar niet willen naar mijn mening moet een paard wat je goed wil trainen elke dag iets doen.
rijden longeren of aan de hand werken.
en zondag is voor mij soms ook een gewone werk dag dus wil ik er ook gewoon sávonds terecht kunnen!

Dat ik idee had ik er ook bij dat ik t vreselijk vond om mn paard zoieso een dag niet te kunnen zien. En ik werk ook om de week hele weekenden. Nu heb ik jong paard die net onder t zadel is en die ik dus nog niet volop aan het trainen ben dus is dat nog even anders. Wel komt hij zoieso buiten en weet dat ie verder in goede handen is. T is tenslotte ook maar heel klein, ik sta bij mensen thuis gestalt en er zijn in totaal 5 paarden/ponies en 1 shet waarvan er 2 van de mensen zelf zijn.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:24

niet op zondag?

Dat ik idee had ik er ook bij dat ik t vreselijk vond om mn paard zoieso een dag niet te kunnen zien. En ik werk ook om de week hele weekenden. Nu heb ik jong paard die net onder t zadel is en die ik dus nog niet volop aan het trainen ben dus is dat nog even anders. Wel komt hij zoieso buiten en weet dat ie verder in goede handen is. T is tenslotte ook maar heel klein, ik sta bij mensen thuis gestalt en er zijn in totaal 5 paarden/ponies en 1 shet waarvan er 2 van de mensen zelf zijn.[/quote]

met een jong dier wat je nog niet elke dag zwaar mag belasten kan ik mij in denken dat het zo ook goed is.

de stalling in woerden is 24 uur open maar de meeste zijn om half 10 wel geweest.
mij leas pony staat bij een boer met bijna geen voorzieningen(klein buiten rij bakje, wel hele dag weide ook winter, geen was/poets plaats) maar van 7.30 tot 22.30 ook op zondag open.
dat vind ik wel heerlijk.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:28

Te duur, ongeveer 200 tot 210, dingen die ik erbij zou willen

binnen en buiten zetten
biks inbegrepen
zomer ook buiten

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 08:29

chaatje16 schreef:
Hoi,

Ik sta bij een stal waar het nu 255 euro kost, ik vind het echt mega duur... wat vinden jullie?? is dit een normale prijs??

Stalling
weide ( alleen zomers
paddocks
stro ( mag zelf weten hoeveel )
kuil ( mag zelf weten hoeveel )
kast
2 buitenbakken
grasbak
binnenbak 60-20
bos op 5 min. afstand
stapmolen
kantine ( moet wel betalen voor drinken!)

Maar boven die dingen komt nog bij die 255 euro:

binnen en buiten zetten paard
trailer stalling
biks
drinken

Voor zo'n stal met zo'n binnenbak betaal je bij ons in Zuid-oost Friesland dat bedrag vaak ook wel.
Alleen zit dan het krachtvoer, binnen en buiten zetten en de trailerstalling vaak bij de prijs in. In de winter gaan de paarden echter meestal niet naar buiten op zulke stallen en moet je ze zelf loslaten.
Als bij jullie de paarden ook in de winter de halve of hele dag in die paddocks kunnen lopen, vind ik het zeker geen rare prijs...
Hoeveel extra betaal je voor binnen/buiten zetten? en mag je je eigen krachtvoer kopen en zelf bepalen hoeveel ze krijgt?
Wat betaal je voor trailerstalling? (ik lees vaak prijzen tussen de 15 en 25 euro per maand)

Als je alles bij elkaar optelt zal het inderdaad wel heel veel geld zijn. Ik schat zo in tussen de 300 en 325 euro Tong uitsteken

Dat je moet betalen voor je drinken vind ik heel normaal. Anders neem je toch zelf eten/drinken mee?

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 08:33

ik betaal voor mijn merrie 135 in de winter en 90 in de zomer,, hier in friesland..

daarvoor heb ik,
- een zeer ruime buitenbak
- elke dag word er uitgemest
- er word gevoerd naar hoe vaak en hoeveel je zelf wilt
- bix
- in winter binnen en buiten zetten

zomers alleen weidegang en snachts komt die van mij dan in de bak.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 11:54

goldynf schreef:
laten we ook niet vergeten in welk deel van nederland je zit in de randstad zijn de grond prijzen en daar door de woz bepaling ook veel hoger.
elk bedrijf zal dat door bereken aan de klanten.
en waar veel vraag is en weinig plek(vraag en aanbod) drijven ook de prijzen om hoog!!

en wat ik ook heel belangrijk vind is hoe er met je dier word om gegaan.
en de sfeer onderling.
als t goed koop is maar je word met de nek aan gekeken of je dier is er niet gelukkig, betaal ik liever 50 euro meer!!!!!!!!!!!!

de sfeer bij ons op stal is erg gezellig, geen ruzie's ofzo weinig geroddel Lachen wij staan met zo'n 50 man op die pension stal

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 11:56

joyce B schreef:
chaatje16 schreef:
Hoi,

Ik sta bij een stal waar het nu 255 euro kost, ik vind het echt mega duur... wat vinden jullie?? is dit een normale prijs??

Stalling
weide ( alleen zomers
paddocks
stro ( mag zelf weten hoeveel )
kuil ( mag zelf weten hoeveel )
kast
2 buitenbakken
grasbak
binnenbak 60-20
bos op 5 min. afstand
stapmolen
kantine ( moet wel betalen voor drinken!)

Maar boven die dingen komt nog bij die 255 euro:

binnen en buiten zetten paard
trailer stalling
biks
drinken

Voor zo'n stal met zo'n binnenbak betaal je bij ons in Zuid-oost Friesland dat bedrag vaak ook wel.
Alleen zit dan het krachtvoer, binnen en buiten zetten en de trailerstalling vaak bij de prijs in. In de winter gaan de paarden echter meestal niet naar buiten op zulke stallen en moet je ze zelf loslaten.
Als bij jullie de paarden ook in de winter de halve of hele dag in die paddocks kunnen lopen, vind ik het zeker geen rare prijs...
Hoeveel extra betaal je voor binnen/buiten zetten? en mag je je eigen krachtvoer kopen en zelf bepalen hoeveel ze krijgt?
Wat betaal je voor trailerstalling? (ik lees vaak prijzen tussen de 15 en 25 euro per maand)

Als je alles bij elkaar optelt zal het inderdaad wel heel veel geld zijn. Ik schat zo in tussen de 300 en 325 euro Tong uitsteken

Dat je moet betalen voor je drinken vind ik heel normaal. Anders neem je toch zelf eten/drinken mee?

tariler stalling is 12,50 in de maand
buiten zetten 20 euro in de maand
binnen zetten 20 euro in de maand
krachtvoer koop je zelf en mag dus zelf bepalen hoeveel!!

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 11:57

Joscaa schreef:
Ik vind het normaal.
Mijn paard staat voor €255.- en die heeft;
1 binnenbak (20*40)
1 buitenbak (20*40)
(en in die 2 bakken mag je niet losgooien Verward )
1 longeerbak
3 kleine weitjes, en maar 1 voor de pensionpaarden voor 's zomers, winters niks...
Je mag niet zelf weten hoeveel hooi & stro.

Vind Bix extra betalen wel onzin & drinken, bedoel je voor jezelf of voor je paard?
Als het voor je zelf is vind ik het logisch, is het voor je paard vind ik het bullshit!

haha voor mij zelf!! Tong uitsteken

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:03

Voorheen stond ik bij een stal waar ik 145 euro betaalde ...
Daar zat alles bij inbegrepen zoals
* Boks
* Veel Hooi
* Stro
* Jaarlijks een enting
* Om de 8 weken een wormenkuur !

Wel had je 2 x per jaar een weekend-dienst .
En om de zoveel tijd een dienst op stal oa voeren , vegen enz van 9 tot 5 .
Er was 1 losgooibak en 1 rijbak .
Verder geen fijne buitenomgeving en geen weidegang .

Sta nu op een stal waar ik 255 betaal .
Kan van de helft nog geen gebruik maken ivm jonge pony maarja Lachen

* Fijne omgeving
* Voer , stro en kuil
* Grote binnenbak
* 2 grote buitenbakken
* Poetsplaatsen en 2 wasboxen
* Word uitgemest
* 1 keer per week een gratis les
* Weidegang in de zomer

Duur misschien wel maar heb dan ook van alles.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:08

Zo, hadden wij dat maar hier in deze regio (rotterdam) voor dat geld!
Voor die 255 heb je een stal, redelijke buitenbak, weidegang, hooi, stro en als het meezit nog spuitplaats en biks oid.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:18

Vergelijkbare stallen kosten hier vanaf 300 euro exclusief buiten zetten, dekens op en af doen, in de stapmolen, enz.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:58

Ik vind jou stalling echt normaal.

Ik betaal zelf 80 euro.

En daarbij heb ik:
-smorgens word gevoerd eb buiten gezet.
(savonds om ste beurd, zijn met zijn 3jen).
-Speciale vloer in de box, hoeft niks op, makkelijk uit te mesten.
-grooooote weide met automatische drinkbak.
-paddock.
-binnenbak op 100 meter afstand.
-buitenbak op 50 meter afstand.
-buitenrijd mogenlijk heden.
-ruime stallen.

Wil echt nooit meer ergens ander heen Haha! .

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:26

80 euro, dat wil ik ook Haha!

bij ons in Winterswijk betaal je tussen de 125 en 260 euro (manege 260/300)

Ik betaal nu 200 (vind het gezien de accommodatie vrij veel voor deze omgeving) heb eerder altijd inclusief gezeten voor 100-125 euro (50 kale stal en wei en rest bijbetalen)
Nu zit er binnen/buiten zetten bij in, voeren (MAAR ALLEEN BASISBROK, dus ben zeker 25 extra kwijt per maand aan sportbrok, prijs is 175 van de stal), buitenbak (die meestal erg mul/te zwaar is),
stal wordt uitgemest, maar helaas geen was/poetsplaats oid binnen.
Trailer mag er wel staan. Verzorging is prima.

Ik vind voor hier (ik weet dat er mensen andere prijzen gewend zijn, maar voor hier is het best veel, weet ik uit ervaring, heb zo'n 4 adressen gehad en ken de prijzen hier goed) dat het teveel is,..
Maar mijn paard heeft het goed en is hier erg tevreden en voelt zich goed. Dat is voor mij het belangrijkste. Zelf zou ik graag een wasplaats willen omdat ik ieder weekend zowat op concours ga, dat zou gewoon handig/praktisch zijn, of een binnenbak oid,.. maar ja als mn paard er niet gelukkig is heb ik er natuurlijk ook niks aan.
Zodra ik iets betaalbaars vind (iets dat ik het geld waard vind) wat dat wel heeft en waar ik denk dat mn paard het goed heeft (allerbelangrijkste) ga ik misschien wel weg,. Maar nu kan ik zonder zorgen mn paard achterlaten en dat is heel wat waard,.. hij wordt goed verzorgd.

Mensen in plaatsen zoals Ulft, Varsselder en Neede die ik gesproken heb op concoursen betalen daar 80 euro en 100 euro,..
Echt goedkoop (waarvan de 100 euro ook een binnenmanege ter beschikking had),.. helaas is dat te ver, maar klinkt een stuk beter..

Ook is het een heel verschil of je zelf alles moet bekostigen of dat je ouders betalen.
Want als dat het geval was zou ik ook zeggen: 240 euro is niet zo duur hoor Bloos Vingers aflikken Pling hahah grapje,..
Maar je komt er wel achter als je het zelf moet betalen,..
Het is iedere maand weer een hele smak geld,..
en de auto die je moet hebben voor een trailer, en de trailer zelf,.. kosten van de smid, dierenarts,.. alles komt erbij

Dan heb ik liever een wat goedkopere stal en doe iets meer zelf,..

Vraag me af in de plaatsen waar de stalling zo duur is de mensen ook meer verdienen (salaris) in die omgeving,..

Maar: als je goed zoekt en er een tijd over doet, loop je altijd wel een keer tegen iets goedkopers aan dat ook goed is,..
(behalve in Amsterdam en andere drukke plaatsen misschien Lachen maar in deze mooie omgeving met veel groen/bos/wei en paarden wel,.. gelukkig,.. ben blij dat ik hier woon in het mooie Winterswijk (Achterhoek) met veel zandpaden waar je lekker kan rijden,..

Bandino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:29

het is wel prijzig, maar egt duur is het niet je krijgt best wel veel en hebt veel mogelijkheden.

Yvanka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 21:54

Duur? Hier betaal je gemiddeld tussen de 300 en 400 euro, en dan heb je bij veel stallen nog geeneens weidegang. Dan moet je zelf je voer nog klaar zetten, anders krijgt je paard geen eten, zelf dekens verwisselen en paarden binnen halen.

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 22:01

ik betaal 210 en daar heb ik:
-buitenbak
-grote weiden
-wasplaats
-mooie omgeving ( midden in het bos )
-iedere dag word stal uitgemest
-hooi krijgt ze per dag best veel!!

- mijn paard krijgt 2x per dag voer 's morgens en 's avonds
- word buiten gezet
- word verzorgt als ik niet kan komen ivm mn ziekte
- andere paarden voor te rijden als ik het lichamelijk kan
- goeie hulp omdat mn paard nog jong is.

dit is geen manege ofzo...gewoon een kleine prive stal.. met slecht weer staat ze binnen.zodra het droog is gaat ze weer naar buiten.
tis klein maar vind het prettig hier en mijn paard ook vergeleken met de vorige stal

sannepakito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 22:02

ligt er aan waar ie staat, in de stad of in een dorp. Ik woon in een stad nu, en betaal het dubbele en nog meer, dan wat ik eerst in een dorpje betaalde voor hetzelfde...

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 22:04

sannepakito schreef:
ligt er aan waar ie staat, in de stad of in een dorp. Ik woon in een stad nu, en betaal het dubbele en nog meer, dan wat ik eerst in een dorpje betaalde voor hetzelfde...

klopt..ik woon in een stad en mijn paard staat in een klein dorpje

Yelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 22:05

Ik betaal 325,-
Maar je krijgt er veel voor terug
Hij word zoiezo binnen en buiten voor je gezet in de wei

Binnenrijbaan 20 x 40

Buitenrijbaan 20 x 60

Buitenrijbaan 20 x 50 (ook voor longeren)

(allen voorzien van nieuwe Agterbergbodems)

Grote stapmolen

Ruime paddock voor loszetten

Weidegang (meerdere weides)

Ruime buitenboxen met buitenluik

Ruime binnenboxen met buitenluik

Professionele verzorging

Opzadelplaats voorzien van ruime kasten

Afspuitplaats met warm en koud water

Parkeergelegenheid, ook voor de trailer

Eigen instructie meebrengen is ook mogelijk

Mogelijkheid tot beweging geven van uw paard bij afwezigheid

Hindernismateriaal aanwezig (elke woensdag wordt oefenparcours opgebouwd)

Sfeervolle kantine

Weidegang mogelijk in de zomerperiode

Gelegen aan het Noorderpark

Er word 6x per dag gevoert

3x biks.
3x kuilgras

En een eigen kast. Extra grote
Laatst bijgewerkt door Yelske op 16-07-08 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 22:10

Vond het eerst nog redelijk maar met alles erop en eraan kom je dan toch nog op 307.50 euro uit.
En dan vind ik het best veel.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 22:11

ik betaal 375 euro

en daar heb ik voor

2 x binnenbak 20x 40 en 20 x60
1 buitenbak
1 springtuin
buiten stallen huur is 300 euro
kuil en biks.
solarium
kantine
paddock
longeercirkel
stapmolen
kast
kan altijd gereden worden

wat ik zelf nog moet betalen is zijn zaagsel en weide.
zit dus zo rond de 375 euro.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 15:44

whoo wat een bedragen allemaal zeg!!!ik besef toch maar weer wat een geluksvogel ik wel niet ben.ik betaal niet schrikken mensen..... 55 euro per maand.sta bij kennisen van mij die hebben bij hun huis 3 grote weilanden en 4 stallen.is op nog geen vijf auto minuten rijden van mijn huis,ga dus ook vaak op de fiets haha. ik heb daar verder geen luxe,geen bak geen warm water geen solarium,maar zou echt niet anders meer willen.ik ben lid van de rijvereneging en heb de sleutel van de binnen bak dat is ongeveer een minuut of 5 stappen van stal af,mijn paardje heb ik op hout krullen staan,en staat minstens 10 uur per dag op de wei,ik doe daar echt alles zelf,alleen halen hun de krullen want die passen niet in mijn auto.smorgens rij ik er naar toe en zet ik ze buiten en savonds doe ik iedere dag de stallen mesten en zet ik ze weer binnen,zelf hebben hun een haflinger waar ze niks mee doen en die verzorg ik er ook nog bij,span haar een keer of twee per week in en mijn paardje rij ik drie tot vijf keer per week.ik doe dit al zeven jaar en heb in die tijd ook twee kinderen gekregen,paar dagen na de bevalling was ik er al weer met baby in maxi cosi ze weten niet beter. de jongste is nu anderhalf en gaat nu in de buggy als ik de paarden buiten zet.de oudste is bijna 5 jaar en helpt op zijn manier al mee met stallen mesten,ik gebruik 1 pak krullen van plospan per week, het hooi komt ieder jaar van eigen land en alleen mijn eigen paard krijgt brok,en de haflinger soms een beetje na het rijden
ik werk twee dagen per week op een manege en daar vragen ze bijna 300 euro per maand,de mensen die daar staan hoeven alleen maar hun paard te poetsen en te rijden,de rest word allemaal gedaan voor ze soms denk ik wel eens .... toch wel makkelijk zo vooral swinters,dan kunnen hun daar zo van stal de binnen bak in stappen,als het gaat sneeuwen en het blijft liggen dan ben ik even uitgereden,maar zo vaak komt dat hier niet meer voor. ik ben super blij met waar ik nu sta en hoop er nog lang te mogen blijven Haha!

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:16

DiegoWendy schreef:
Hier in Rotterdam omgeving
zijn die stallen echt (bijna) niet te vinden voor die prijs!
Daar betaal je veeeel meer voor zo'n accomodatie Lachen

Idd!

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 10:18

amazone77 schreef:
whoo wat een bedragen allemaal zeg!!!ik besef toch maar weer wat een geluksvogel ik wel niet ben.ik betaal niet schrikken mensen..... 55 euro per maand.sta bij kennisen van mij die hebben bij hun huis 3 grote weilanden en 4 stallen.is op nog geen vijf auto minuten rijden van mijn huis,ga dus ook vaak op de fiets haha. ik heb daar verder geen luxe,geen bak geen warm water geen solarium,maar zou echt niet anders meer willen.ik ben lid van de rijvereneging en heb de sleutel van de binnen bak dat is ongeveer een minuut of 5 stappen van stal af,mijn paardje heb ik op hout krullen staan,en staat minstens 10 uur per dag op de wei,ik doe daar echt alles zelf,alleen halen hun de krullen want die passen niet in mijn auto.smorgens rij ik er naar toe en zet ik ze buiten en savonds doe ik iedere dag de stallen mesten en zet ik ze weer binnen,zelf hebben hun een haflinger waar ze niks mee doen en die verzorg ik er ook nog bij,span haar een keer of twee per week in en mijn paardje rij ik drie tot vijf keer per week.ik doe dit al zeven jaar en heb in die tijd ook twee kinderen gekregen,paar dagen na de bevalling was ik er al weer met baby in maxi cosi ze weten niet beter. de jongste is nu anderhalf en gaat nu in de buggy als ik de paarden buiten zet.de oudste is bijna 5 jaar en helpt op zijn manier al mee met stallen mesten,ik gebruik 1 pak krullen van plospan per week, het hooi komt ieder jaar van eigen land en alleen mijn eigen paard krijgt brok,en de haflinger soms een beetje na het rijden
ik werk twee dagen per week op een manege en daar vragen ze bijna 300 euro per maand,de mensen die daar staan hoeven alleen maar hun paard te poetsen en te rijden,de rest word allemaal gedaan voor ze soms denk ik wel eens .... toch wel makkelijk zo vooral swinters,dan kunnen hun daar zo van stal de binnen bak in stappen,als het gaat sneeuwen en het blijft liggen dan ben ik even uitgereden,maar zo vaak komt dat hier niet meer voor. ik ben super blij met waar ik nu sta en hoop er nog lang te mogen blijven Haha!

Wow, dat is zeker geluk hebben Lachen, voor €50,- per maand, kun je bij mij in de buurt totaal niks vinden! Je kan er alleen maar op maneges of dure pensionstallingen terecht geloof ik...