wie heeft er tips tegen verveling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nano05

Re: wie heeft er tips tegen verveling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 12:59

Carbolineum is toch verboden? Is volgens mij nog moeilijk aan te komen.

ts: ik zou toch kijken om er een shetje bij te zetten of misschien gaat het wel goed met een geitje.. daarnaast inderdaad pionnen, ballen, hout, wilgentakken is ook een goeie, haal het na een dag weg en leg dan het volgende neer. Ga ook eens met je pony spelen voor de afleiding.

Sterkte met je paardje...

x_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 13:02

Ik zou er een skippybal in leggen en haar lekker verwennen (extra worteltjes Haha! en wat extra knuffelen)

Sterkte Lachen !

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:10

ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om iets op te hangen?
mijn paard heeft namelijk een lege fles in de stal hangen waar hij eindeloos mee speelt.

pimmela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 16:13

maykie schreef:
Carbolineum is toch verboden? Is volgens mij nog moeilijk aan te komen.

ts: ik zou toch kijken om er een shetje bij te zetten of misschien gaat het wel goed met een geitje.. daarnaast inderdaad pionnen, ballen, hout, wilgentakken is ook een goeie, haal het na een dag weg en leg dan het volgende neer. Ga ook eens met je pony spelen voor de afleiding.

Sterkte met je paardje...

ik heb van de week ook nog een stuk hout behandel met carboleum, weet niet hoe lang ik dit al heb maar s volgens mij nog gewoon te verkrijgen.

ik zou wel oppassen met pionnen aangezien ik al verschillende ongelukjes heb zien gebeuren hiermee.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:54

even een vraagje tussendoor gaan ze die pionnen en flessen niet opeten (mijn paard gaat namelijk alles uitproberen met haar tanden)

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 13:57

Beterschap en sterkte met je paardje. 1 van mijn paarden had vorig jaar accute hoefbevangenheid door het eten van kunstmest (foutje van de gemeente, met hele ernstige gevolgen). Ik heb hem gelijk op nat zand gezet, tot de dierenarts kwam. Hij kreeg toen pijnstillers (3 keer daags) en moest zo snel mogelijk op speciaal beslag. Moet jou pony geen speciaal beslag? Dit heeft de mijne heel erg goed geholpen en is volgens mij ook vaak noodzakelijk bij hoefbevangenheid.

Toen hij op ijzers stond, moest het zand niet nat meer. Dat was juist slecht voor de ijzers. We hebben er toen een paard van een vriendin van mij bijgezet. Een paard alleen zetten en al helemaal als hij zich al niet prettig voelt, lijkt met voor het paard geen pretje. Paarden zijn kuddedieren en zullen zich beter voelen met soortgenoten om zich heen. Als is het met een draadje ertussen. Zo kunnen ze nog wel contact met elkaar hebben.

Misschien is stro of heel oud hooi een optie. Mogen ze wat meer van hebben, omdat hier bijna geen voedingswaarde in zit. Voor afleiding zou ik ook gaan voor wat takken ofzo. Denk niet dat spelen of veel aan hem zitten/van hem verlangen zo'n goed idee is, denk dat je pony zich daar te slecht voor voelt.

In ieder geval heel veel succes ermee en sterkte. Hoop dat het allemaal goedkomt.

P.S. met mijn paard gaat het gelukkig heel erg goed.

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 14:02

zo snel te lezen zijn er erg veel opties, maar een vriendje erbij wat op dieet moet of wat dan ook is leuker, een lekkere rolplek creeren is ook leuk, iets om weg te rollen zoals een voetbal? dat van die takken vind ik ook goed idee. maar ik hou dit in de gaten omdat ik hier ook van kan leren ivm dat mijn paard ook vaak zich verveelt.

breakie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:34

euhhh.. een liksteen:P of een bal heeftie paarden om zich heen of niet? anders moet je een maatje de bij in doen een schaap ofzo:P

lumen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 20:55

het hooi in meerdere porties over de dag verdelen misschien?

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:00

lumen schreef:
het hooi in meerdere porties over de dag verdelen misschien?

als het goed is doe je dat toch altijd Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:53

Staat de pony zich nog steeds te vervelen?
Hoe is het nou met d'r?