Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

rowo schreef:Ik vind niet dat ze een sprintje kunnen trekken in een bak van 20x40... Maar dat is mijn mening.
). 

imker schreef:suuzepuus schreef:beter iets dan niets toch?!! ik heb een hele ruime paddock waar ze lekker in kunnen ravotten en daarbij iets van 800 m2 wei en een stuk wei ietsje verderop . dat is ook iets van 800m2. ze kunnen niet 24/7 op de wei maar toch wel zeer regelmatig een paar uurtjes!
Brrr, dat vind ik persoonlijk een verkeerde insteek.... Paarden horen m.i. zoveel mogelijk buiten te staan, met hun neus in het gras of iig buiten met behoorlijk wat uitloop om hun benen te strekken. Paarden horen ca. 10-15km per dag te lopen (in het wild). Dit is goed voor hun spijsvertering en verdrijft stress.
Mijn paarden staan daarom minimaal 10 uur per dag buiten (mits het niet stormt of sneeuwt), en liefst 24/7 in de zomer.
LADPR schreef:Ohh hier wel lekker aan het rennen en doen, helemaal als ze weer eens een skippybal of iets dergelijks krijgen. Hier staan ze overigens niet op gras maar op zand.
Maar goed jullei zeggen allemaal sprintje trekken is neit genoeg waarom vinden jullie dat dan.
rowo schreef:Sorry, ik las kopen... maar zelfs huren is niet voor iedereen weggelegd.
Ik lees dat TS dus onlangs is verhuisd, ook geen goedkope aangelegenheid.
), ben getrouwd en heb 2 kleine kinderen. Moet ook hard werken om genoeg geld bij elkaar te 'schrapen' om alles in goede banen te leiden. Mijn man is wel eens jaloers op m'n paard, hij vindt dat die meer aandacht krijgt dan hij
madamX schreef:Helemaal mee eens!
Als je een paard niet voldoende ruimte kan geven om buiten te zijn moet je helemaal GEEN paard nemen!
Met een dergelijke redenering (sportpaarden bijvoeren en weinig tot geen weidegang) kweek je maagzweren en erger....
joyce B schreef:Wij wonen in ongeveer dezelfde omgeving qua prijzen...
Voortussen de 300.000 en 400.000 is nog wel wat te vinden met meer grond dan dat, maar dan zul je inderdaad zelf nog wat aan je huis moeten sleutelen want alles nieuw en een flink stuk grond, dat lukt je eigenlijk niet.
Nou, ik ben ze nog niet tegengekomen, dan hadden we dat wel gekocht![]()
Maar de tip van weiland bijhuren in de zomer is zo gek toch niet?
Dat hoeft niet super veel te kosten en kan vaak wel vlakbij als je wat buren en boeren benaderd met de vraag of zei nog iemand weten die een stukje land wil verhuren... Dan kun je ze zomers misschien elke dag meerdere uren tot de hele dag laten grazen of bijvoorbeeld in de weekenden wat langer, of als vakantie...
Ja, dat is op zich ook wel een optie maar dan komen ze sowieso een eind bij ons vandaan te staan. Dat vind ik geen prettig idee. Het zijn wel een stel mafkezen bij elkaar, het jonge paard is al een paar keer over het draad gesprongen op het oude adres, maar dan ben je er bij en kun je optijd ingrijpen. Dus ik durf dat (nog) niet echt aan zonder dat wij er zicht op hebben.
LADPR schreef:Gras heeft er ook geen drol mee te maken, met het welzijn van een paard.
Gras is helemaal geen must.
) aanwezig is... Dus eten is het ook niet lijkt mij?LADPR schreef:Waarom is gras een eerste levensbehoefte van een paard dan leg mij dat eens uit dan