Dressuurruiters, welk zadel gebruiken jullie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 13:41

Nico heeft een of ander dressuurzadel van een spaans merk. Ronaldino geloof ik, had er zelf ook nog nooit ven gehoord maar hij zit wel lekker Haha!

Meryl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 13:44

runningkawa schreef:
Ainsley vanguard
ligt goed en zit goed.

Ben ik het mee eens !! *LOL* Alleen heb je je beugelriemen onder de zweetbladen of er boven?

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 13:46

Ik heb een kieffer wien dressuur, ik vind hem eigenlijk een beetje te hard voor mijn kont. Op Flair ligt hij goed dus hij kan voorlopig nog wel even mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 13:48

Meryl"]
[quote="runningkawa schreef:
Ainsley vanguard
ligt goed en zit goed.

Ben ik het mee eens !! *LOL* Alleen heb je je beugelriemen onder de zweetbladen of er boven?
[/quote]
erboven
Werd me aangeraden omdat Kawa wel eens zomaar opzij sprong van niks.
En zitten dan je beugels onder het zadel heb je minder beweginsvrijheid met je been. En dat heb je dan juist wel nodig.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 14:08

Ik rij op een Ainsley Vanguard. Maar dan de luxe uitvoering met Gelzitting en verstelbare boom (binnenkort komt er een andere kniewrong op, ik ben blij) Hij ligt super op m'n paardje en de zit is super. Ik vind het ook nog een mooi zadel dus dat is mooi meegenomen!

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 14:18

Ik heb Stubben deLuxe, had eerst een Ainsley maar daar zat ik zo vast in dat ik er rugpijn van kreeg, dus maar geruild voor die Stubben, heb je iets meer bewegingsvrijheid Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 14:37

#Ymke# schreef:
Ik rij op een Ainsley Vanguard. Maar dan de luxe uitvoering met Gelzitting en verstelbare boom (binnenkort komt er een andere kniewrong op, ik ben blij) Hij ligt super op m'n paardje en de zit is super. Ik vind het ook nog een mooi zadel dus dat is mooi meegenomen!

Die verstelbare boom werd mij afgeraden omdat die zichzelf wel eens verstelde bij het rijden?
Heb jij daar geen last van ?

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:43

Passier GG en een Barnsby.

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:53

ik heb een kieffer wien, maar ik zat laatst bij een vriendin van me op een euroriding diamant en die zitten echt heerlijk! Zit je muurvast in. Alle euroriding zadels zitten overigens heerlijk!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:58

kn

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 16:29

Ik heb een Euroriding Diamand

Afbeelding

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 16:35

Angeliek schreef:
Ik heb een Euroriding Diamand

Ik ben héél erg benieuwd naar dit zadel; zijn ze duur? Ik hoor eigenlijk bijna nooit mensen die ze hebben?! Verward

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 17:58

Passier, Daaleman.. Gewoon top!
Zitten goed, en liggen goed!
Mij gaat het er in eerste instantie om dat het goed ligt, en je er fantsoenlijk op kunt zitten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 18:01

Vroeger reed ik op een Stubben Tristan, oedegelijk mar kei hard.
Ik rij nu met veel plezier op een KN. Echt een fantastisch zadel!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 18:22

Ik heb een Ainsley Optima Vanguard. Heerlijk zadel en nog mooi ook.
Ik had eerst een Kiefer. Dat was ook een goed zadel, maar toen een vriendin van mij met dit zadel aan kwam zetten (ze wilde het verkopen) was ik om. Helemaal super gewoon.

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 18:37

Ik heb een Kieffer Lech. Het grote voordeel van dit zadel vind ik dat het op veel paarden goed ligt. Ik gebruik het zadel op ponies, iele volbloeden, maar ook warmbloeden. Soms moet ik er weleens een extra bontje tussen leggen maar in de meeste gevallen is dat niet nodig. Ik gebruik er wel altijd een dunne gelpad onder, gewoon standaard bij ieder paard.

Persoonlijk vind ik het zadel zelf niet zo fantastisch meer zitten. Het is al iets ouder, begint een beetje leeg te lopen en er zit weinig knie wrong meer aan. Ook vind ik het zadel erg glad. Mijn volgende zadel wordt dus iets anders dan Kieffer.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 18:39

Ik heb een Barnsby Bonfire,
Het was het enige dresuurzadel dat goed paste op mijn fjord.
Hij zit wel heel erg lekker.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 19:16

Ik heb gereden op een oude Stubben (was geen succes), een oude Kieffer (super!! zat als een huis en je kon m overal op gooien!) en een of ander kunstof thorowgood geval, dat was een ramp.

Jive

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:07

county compatitor 'n tweedehandsje ligt goed en zit lekker !

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 20:14

stubben siegfried VZH. pepeijn is nu 1 jaar serieus onder het zadel en misschien wil ik in de toekomst wel wat gaan springen. fijn zadel, sprong met kop en kont boven de andere uit.

iedereen kan wel zeggen: dit is fijn, of dat is fijn, maar een zadel is heel persoonlijk. het beste is zelf een aantal a-merk modellen te proberen.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 22:16

Ik heb ook een County Competitor, ligt heel goed en rijdt erg fijn. Ik ben aan het sparen voor een Passier Kwijl

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 22:25

France Primeur
super fijn dressuurzadel, ligt goed, en zit heerlijk!

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 22:49

ik heb voor mijn paard een stuebben scandica dl dressuurzadel.
superfijne zadels.
onze halve stal rijdt met een scandica Haha!
toedeledoki
gillian

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 22:57

Eleonoor schreef:
Koortje, een zadel koop je niet omdat je hem zo mooi vind. Een zadel koop je omdat hij goed op je paard ligt, en geen andere reden!!!
Dus voor een goed zadel kopen kan je het best bij een goede zadelmaker zijn ipv een County te kopen omdat je die toevallig mooi vindt.

Ik zelf rij op een Stubben van 4 jaar oud en zit perfect.

O maar ik koop hem niet omdat ik hem zo mooi vind! Eerst vond ik m zelfs heel lelijk, in de gids en ook bij een meisje op stal. Tot ik het eens paste, echt een fijn zadel. En op Kore lag ie ook goed. Ik hoop dat het exemplaar wat ik maandag ga passen goed ligt!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-03 22:58

Youko schreef:
Ik heb ook een County Competitor, ligt heel goed en rijdt erg fijn. Ik ben aan het sparen voor een Passier Kwijl

Mag ik vragen waarom je hem wilt omruilen? Ik ben namelijk bezig een County aan te schaffen, en hoor dus ook graag eventuele minpunten van anderen... als die er zijn Haha!