geen manen / voorpluk ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Re: geen manen / voorpluk ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 19:09

annes3004 schreef:
wij hebben een arabier die slecht in de manen zat. we hebben opgegeven moment z'n manen geknipt (ja ik weet het... het is niet de juiste manier) maar sindsdien zijn z'n manen veel voller geworden! misschien moet je eens een klein stukje proberen....

Zou kunnen, ik ben alleen zo bang dat het niet meer aangroeit, of dat het zo langzaam gaat, of nog dunner/korter word Tong uitsteken

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 21:45

idd iets van voedingssupplement, zoals lijnzaad voor de vacht.
En anders de crème van Liberate proberen. Die is bedoeld voor paarden met zomereczeem (kan ook voor gewoon paard). Maar als je ziet hoe snel de manen en staart daarvan terug aangroeien wanneer alles is afgeschuurd, vermoed ik dat het bij je pony ook wel kan helpen.
Een clubgenote van mij smeert het ook in de manen van haar paard en ze groeien ook veel meer bij nu.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:14

Hoe vol de voorpluk, staart en manen van een paard worden wordt bepaald in de genen.
Je kunt er weet ik veel wat opsmeren dat helpt echt niet.
Door te zorgen dat het (voor dat paard) maximaal groeit is zorgen dat hij in optimale conditie is, maar dan nog krijgen echt niet alle paarden een weelderige haardos als dat niet genetisch bepaald is.
Als je staart en manen spray gebruikt zorg je er alleen maar voor dat de haren die groeien niet zo snel afbreken.
Spul tegen eczeem zorgt er alleen maar voor dat een paard minder schuurt waardoor de manen weer terug groeien
Dus helaas, geef de hoop maar op. Clown
Heb zelf ook drie paarden waarvan twee met mini pluk en een ander met een enorme bos.