Is ook niet slomer met 30 graden. Ze heeft een sloot om uit te drinken en een bak water zodat ze 's nachts niet te dicht bij de sloot hoeft te komen. Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Is ook niet slomer met 30 graden. Ze heeft een sloot om uit te drinken en een bak water zodat ze 's nachts niet te dicht bij de sloot hoeft te komen. 

brigitta1987 schreef:Het ligt eraan hoe lang ze buiten staan. Bij de pensionstal waar ik stond was geen schaduw (of schuilstal) maar daar gingen ze maar 4 uur per dag naar buiten. Als het echt heel hard regende gingen ze niet naar buiten (of werden ze binnen gehaald) en bij erg warm weer (25+) gingen ze alleen 's ochtends vroeg een uurtje.
Als je het zo oplost vind ik het geen probleem dat er geen schaduw is.
brigitta1987 schreef:Het ligt eraan hoe lang ze buiten staan. Bij de pensionstal waar ik stond was geen schaduw (of schuilstal) maar daar gingen ze maar 4 uur per dag naar buiten. Als het echt heel hard regende gingen ze niet naar buiten (of werden ze binnen gehaald) en bij erg warm weer (25+) gingen ze alleen 's ochtends vroeg een uurtje.
Als je het zo oplost vind ik het geen probleem dat er geen schaduw is.
Maar ze gaan er niet dood van hoor om de hele dag in het zonnetje te staan. Meestal vinden ze het nog lekker ook 
Meestal liggen ze heerlijk languit in de zon. saskiakefie schreef:ook bij 34 graden (in de schaduw)? zouden ze dan niet liever in de schaduw staan?
Somebitch schreef:saskiakefie schreef:ook bij 34 graden (in de schaduw)? zouden ze dan niet liever in de schaduw staan?
Nee.![]()
Bij ons is het of op de wei of op het zandstuk in de schaduw of in de stallen. Ze kunnen dus zelf kiezen waar ze gaan staan..
Naja ze staan altijd op de wei pal in de zon hoor.
Yinari schreef:Ik vind dat een paard wel de keus voor schaduw moet hebben. Je ziet er inderdaad heel veel zonder staan. Mijn pony's gebruiken het zo goed als nooit, maar het paard kan slecht tegen de hitte en staat graag in de schaduw. En op sommige dagen heb je, ook op open stukken, geen zuchtje wind....

.

Yinari schreef:Dat heb ik niet gezegt en ik zal de eerste zijn om te beweren dat een paard naar buiten moet.
In mijn ogen is schaduw altijd wel te maken, op wat voor manier dan ook. Je hebt tegenwoordig van die tijdelijke luifels voor paarden (soort partytent maar dan stevig) en een paar bomen zijn bijna overal wel mogelijk.