schimmel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

z0rr0

Re: schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 18:55

vaak kale plekken jeuk en wonden.
wassen met imaverol alles ontsmetten en injectie van de dieren arts

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:29

Bij mij zijn het zwarte vellen op het hoofd van mn paard en ik hoef maar een klein beetje in een emmer te doen... geen heel flesje hoor,,, beetje duur €21 per keer wassen.... ik heb het nu 2x gedaan en het trekt al aardig weg. heb het trouwens 1x puur erop gedaan (maar dat ook maar een heel klein beetje..)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:40

kijk aub uit met pure imaverol!! de dosering is niet voor niks dat je het flinkt moet verdunnen!! Ik heb gehoord van een diergeneeskundestudent die ringworm had en het puur erop gesmeerd heeft en dus mooi 2e graads brandwonden heeft opgelopen.
Tevens een paard gezien die was gewassen met bijna pure imaverol en bij haar kon je alle haren er zo afvegen, huid deed vreselijk pijn en dier kon bijna niet meer lopen.
Je moet het echt niet voor niks verdunnen! Op zich een miniplekje zou nog niet echt kwaad kunnen maar echt grote plekken ermee wassen NIET doen!

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 06:21

Je hebt echt een flesje per volle emmer nodig. Het is zeker duur, maar het is de dosering. En ik zou er zeker van willen zijn dat het over gaat, dus ik hou mij gewoon aan de doseringen. Het staat er niet voor niets op.
Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk.

Anna_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:47

Waarschijnlijk is het ook duurder doordat het op recept moet tegenwoordig. Maar daar is ook een oplossing voor!
Imaverol voor honden is namelijk precies hetzelfde flesje alleen met een andere verpakking!
Kun je bij de grotere dierspeciaalzaken wel krijgen.!

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 22:23

nou ik doe 3 dopjes imavorol met 150 dopjes water en het is helemaal weg. alleen die kale plekken, maar er beginnen al haren op te komen, deed ook pure imavorol op die plekken, nu gaat het veel sneller, heb het nu 4 keer gedaan, heel me paard gewassen, ziet er nu goed uit!

Laat haar zeker ook nog enten!

Bedankt voor de reacties!

p.s. mijn paard heeft geen brandwonden, van die pure imavorol.. dan zouden wij dat toch ook moeten krijgen als het op onze huid kwam ik doe het met mijn vinger.. helpt goed.

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 22:24

mijn moeder werkt trouwens in een apotheek en die kan het daar gewoon bestellen vanuit hun groothandel, dus het is gratis voor mij, kan wel een handel gaan beginnen Knipoog ze kan bijna aan alles komen! dus wie wat nodig heeft roept maar, voor een leuk prijsje

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:27

niet elk paard en elk mens krijgt er gelijk brandwonden van maar het kan wel degelijk. Zoals ik al zei ken ik een paard bij wie zn haren loslieten en die dikke vochtbulten ervan gekregen had (normale dosering niks aan de hand, dit was bijna puur gedaan omdat het volgens hen niet snel genoeg ging...)
Maar goed, iedereen moet het zelf weten, het zal vaak wel goed gaan maar het kan mis gaan!