Wat zouden jullie kiezen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Wat zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:30

Ik zou (na diep nadenken Tong uitsteken ) toch ook voor optie 2 gaan... ik vind het persoonlijk belangrijker dat je paard met ándere paarden in een wei kan staan dan in z'n uppie. Zelf woon ik ook op het platteland en is het inderdaad ook voor mij veel in de berm rijden etc. Maar nu kan ik opzich wel naar een bos in de buurt (paard)rijden maar dit zal opzich toch.. mínstens een half uur rijtijd zijn. Ik weet niet of dat misschien een optie is dat je zelf met je paard naar een bos rijd?

Op het moment kan/wil ik ook niet in het bos rijden.. want het bos waar ik rijd... is dat bos waar de laatste tijd die valkuilen allemaal gevonden zijn... en daar waag ik me toch niet aan.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:34

Wesseltje schreef:
paris20 schreef:
dan zou ik gaan voor de 2e, als die andere op 20 min rijstijd is kan je ook gewoon een lang buitenrit maken naar de bossen tog? of heb ik t verkeerd begrepen

Dit antwoord begrijp ik niet helemaal Haha!

ze bedoeld dat je dan per paard een lange rit kan maken naar dat andere bos Knipoog

zelf zou ik voor optie 2 gaan, wei, goede verzorging, vriendjes, niet zoveel mensen maar wel aardige Knipoog

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 22:41

Oh op die manier Knipoog
Te paard naar het bos is helaas geen mogelijkheid, de wegen ernaartoe zijn snelwegen. daarbij zou ik dan uren onderweg zijn.
Helaas..

Ik heb de veluwe op 15 minuten stappen voor mijn neus, en dat geeft voor zowel mijn paard als voor mij heel veel ontspanning en plezier..
En ik vind het toch wel heavy om dat op te geven..

Maar we blijven doordenken! iig bedankt voor jullie bijdrage!

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 00:05

ik zou gaan voor stal 2, vooral omdat de paarden gezamelijk op de wei staan, en omdat me dat gewoon meer aanspreekt, alles word ook voor je gedaan,

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:22

Tja lstig..

Ik sta zelf op stal twee dus weet dat het super is daar, maar het bos zo recht voor je neus is ook wat voor te zeggen..

Ik vind het echt heerlijk dat ik me om de verzorging van mn paard geen zorgen hoef te maken.. Hij krijgt elke dag zn beweging, eten en een aai over zn bol Lachen

Ik zou dus voor optie 2 kiezen, maar weet niet hoe jou stal verder is Lachen kom binnenkort gewoon eens even buurten haha!

Trouwens wij rijden wel veel buiten tegenwoordig, tis dan wel geen bos, maar wel gezellig en ontspannend Haha!

Verwijderd2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:11

ik zou de 2e doen..
Want je kunt als je een keertje naar het bos wil ook ff de trailer pakken of als et maar 20 minuten is er zelfs naartoe stappen Haha!

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 11:42

JenniiCelest schreef:
ik zou de 2e doen..
Want je kunt als je een keertje naar het bos wil ook ff de trailer pakken of als et maar 20 minuten is er zelfs naartoe stappen Haha!

Het is 20 minuten over de snelweg, en de hele andere richting uit Knipoog
Dus te paar ben je uren onderweg.. anders was de keus al heel makkelijk gemaakt Haha!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:58

Wesseltje schreef:
Op stal 1 ga ik niet gerust 3 weken op vakantie Bloos
Met stalgenoten is wel wat af te spreken qua binnenzetten, maar dat betekend direct dat ze ook moeten voeren, en mijn paard in een vieze stal staat (het is een smeerkees)

Als je iemand vraagt om te voeren en ook de stal bij te houden weet ik wel een paar mensen die daartoe niet te beroerd zouden zijn (oa ikke). Met jouw stal ben je zo klaar tenslotte Tong uitsteken Daarnaast kun je ook kiezen dat door om en om door stalgenoten en tegen betaling door de stalhouder te laten doen (die optie is er tenslotte) Knipoog
Edit: En je zou evt ook voor 1 of 2 dagen in de week een stalgenoot kunnen vragen? Dan heb jij die dagen een dagje paardvrij Knipoog Of 1 dag in de week de stalhouder laten uitmesten en een stalgenoot vragen paard binnen te halen en voeren. Verschillende opties mogelijk Haha!

Citaat:
Mijn paard vermaakt zich op beide stallen naar mijn idee prima, alhoewel contact met andere paarden natuurlijk wel erg leuk zou zijn voor hem, maar ja het bos is natuurlijk ook heerlijk voor hem..
Dit worden denk ik nog heel wat nadenk uurtjes Knipoog

Moeilijk moeilijk Clown maar ik hoor gerust nog meer meningen !

Ik snap dat het moeilijk kiezen is Knipoog

Ter info voor meelezers: Wat contact met andere paarden betreft kan ik wat achtergrond geven over waarom bij ons op stal zoveel paarden apart staan. Dat is nl vooral wens van baasjes, niet van de stalhouder...
Toen ik hier op stal kwam waren er een aantal paarden met aparte weides per paard (baasjes bang voor blessures ed) en 2 groepsweides met 4 paarden per wei (waar mijn paard ook instond). Maar door wat wisselingen in paarden en hun eigenaren werd de roep om aparte weides per paard groter en heeft de stalhouder daaraan uiteindelijk toegegeven. Paarden staan wel allemaal in stukken naast en tegenover elkaar. Ongeveer 70% van de paarden heeft een wei voor zichzelf, de rest staat in groepjes van 2 of 3 (oa die van mij).

Voor het paard van Wesseltje is het lastige dat hij momenteel nogal aan het puberen is en eigenlijk met een andere stoere ruin zou moeten staan die hem aan kan. Dat zou bijv mijn paard kunnen zijn, maar die deelt al een weide en staat in wei met schuilstal 24/7 buiten. Het paard van Wesseltje staat in stal met weidegang (ander principe) en `s nachts op stal.

Enne, ik sta dus op stal 1 Knipoog

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 14:07

Hey Djilan Knipoog

Ik kijk de stalhouder er ook niet op aan om paarden dat paarden niet samen mogen hoor..
Ik ben alleen de laatste tijd een beetje aan het twijffelen geslagen, doordat ik ook binnenkort mijn huisje terug krijg, en dan best krap ga krijgen in de tijd, ook ivm mijn honden die er ook zijn.
En op stal 2 heb ik altijd veel meer vrije tijd over gehad, de tijd die ik heb kon ik dan ook vooral in mijn paard steken.

Dit berichtje heb ik puur even geplaatst om t ekijken waar mensen voor zouden kiezen en waarom, want voorlopig wil ik het mooie bos helemaal niet kwijt..
Wat ik wel erg fijn had gevonden is als mijn pony meer persoonlijk contact had kunnen hebben, maar daar kom ik niet uit met de stalhouder Knipoog hij wil dit liever niet.
En dat is dan mijn keuze of ik daar voor kies, of een stapje verder ga, en ik ben er nog helemaal niet uit, dus het kan maar zo zijn dat ik over 5 jaar nog steeds op stal sta Knipoog we zullen het wel zien wat de tijd brengt.
Ik ben me puur en alleen aan het orrienteren Knipoog

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:14

Weet ik, weet ik Knipoog maar ik leg het even uit voor de meelezers waarom er bij ons zoveel paarden apart staan Knipoog
En tijdgebrek kan ik over meepraten toen ik ook nog 20 tot 25 minuten reistijd had. Ik heb dat gewoon opgelost door dichter naar mijn paard te verhuizen ROFL

Persoonlijk kan ik na mijn stallenervaringen zeggen dat ik bos toch wel een erg belangrijke voorwaarde voor mezelf en mijn paard vind. Al mis ik in de winter wel eens die droge en warmere binnenbak Scheve mond

Sterkte met je overpeinzingen Ja

ClooneyManon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:56

ik zou naar de stal gaan waar niet al te veel mensen staan.
dus veel mensen die wat met je paard zouden kunnen doen.
er is dan meer overzich op de stal en je kent elkaar en
het is dan een wat leukeren sfeer.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:13

moeilijk...is er misschien niet een stal in de buurrt die allebei heeft? ik weet dat de veluwe toch aardig paardbevolkt is...

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:26

Ing__ schreef:
Tja lstig..

Ik sta zelf op stal twee dus weet dat het super is daar, maar het bos zo recht voor je neus is ook wat voor te zeggen..

Ik vind het echt heerlijk dat ik me om de verzorging van mn paard geen zorgen hoef te maken.. Hij krijgt elke dag zn beweging, eten en een aai over zn bol Lachen

Ik zou dus voor optie 2 kiezen, maar weet niet hoe jou stal verder is Lachen kom binnenkort gewoon eens even buurten haha!

Trouwens wij rijden wel veel buiten tegenwoordig, tis dan wel geen bos, maar wel gezellig en ontspannend Haha!

Ik zag gelijk in de omschrijving dat het om onze stal ging. Knipoog

Ik zou ook zeker kiezen voor stal 2. Heb er zelf een aantal jaar rondgelopen (met eigen en bijrijdpaard) en het is een heerlijke stal. Zeker wanneer je druk bent met werk, studie etc is het fijn om je nergens druk over te hoeven maken. De eigenaren zijn inderdaad mensen waar je je paard met een gerust hart bij achterlaat. Ja Zelfs ik! Haha!

Dus zonder twijfel, stal 2 wat mij betreft. Bos is leuk, maar zoals Ingele zegt is buitenrijden zonder ook best gezellig.

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:18

Het tweede, dan heb je meer zekerheid denlk ik Knipoog

_Fleur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 08:49

ik zou voor de 2de gaan, dan zit je er niet mee als je niet kan komen en voor parden is het leuker om met meerdere op de wei te staan Lachen

Tezza13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:42

Hee,,

als ik jou was zou ik liever ook voor optie 2 kiezen . je werk fulltime hebt het druk dus. als je dan en nog je paard moet voeren stal uitmesten ens ben je nog wel even bezig en kom je mischien neit eens aan rijden toe ,
dus liever wat meer geld dan in de stress schieten en tijd noot ..

Su6 ermee Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:45

Optie 2, omdat jezelf aangeeft eigenlijk niet de tijd te hebben om alles zelf te doen, daar wordt in principe alles gedaan en door mensen met verstand. Jammer dat het bos dan wat verder is, je hebt iig een bak en longeercirkel tot de beschikking. Hoe ver is het bos als je onder het zadel er heen gaat? Als dat te ver is zou je altijd nog zo nu en dan met een trailer erheen kunnen en dan rijden en de rest van de tijd de bermen pakken langs die weggetjes of in de bak bezig gaan.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:47

Ikzelf zou voor optie 2 kiezen, maar dat is een keuze dat je zelf moet maken aan de hand van wat jij belangrijk vind. Ik zou het ook fijn vinden om meteen de bos in te kunnen. Zijn er alleen landweggetjes of ook een veld oid waar je fijn kan rijden?

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:50

ik kies zelf ook voor de 2e, misschien wat duurder, wel makkelijk.. voor de luie mensen.. [ zoals ik haha ] Haha!

undra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 20:55

ik denk stal 2 daar heeft het paard daar weidegang met andere paarden of ook alleen ?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 06:07

bij stalling 1 kun je dan je paard niet met de anderen op het land zetten. Nu heb je een eigen wei. Zet je je paard met een stalgenoot heb je twee weiden kun je ze direct ook wisselen en komt het land tot rust. Staat je paard direct ook niet alleen.
Ik zou in jouw geval denk ik voor optie 2 kiezen. Door je fulltime baan staat je paard daar denk beter of je moet afspraken met stalagenoten maken op stal 1

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 07:22

Stal 2 lijkt mij de beste omdat de paarden lekker samen op de wei komen en alles gewoon netjes gedaan wordt.
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat het op sommige zelfverzorgingsstallen niet altijd even soepel loopt tussen de mensen onderling.
Aangezien er op de zelfverzorgingsstal behoorlijk wat mensen staan, weet je nooit of ze allemaal even leuk zijn en als je een dag niet kan/wil komen moet je het maar afwachten.
Je betaald wel meer op stal 2 maar er zit wel alles bij en een goede gemoedsrust is ook een hoop waard.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 13:16

Weet je voor jezelf naar welke stal je gaat??

1paardenfan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 14:06

ik zou keuze 2 nemen Tong uitsteken

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 21:08

C_arola schreef:
Weet je voor jezelf naar welke stal je gaat??

Ik heb besloten om nog even aan te kijken, vandaag kwam er iemand naar me toe op stal die eigenlijk ook wel haar paard met een ander samen zou willen, dus misschien is dat een optie om eens voorzichtig bij de staleigenaar op te gooien..
Verder doet nu een stalgenoot mijn paardje 2x in de week tegen een klein bedrag, waardoor ik 2 dagen ´vrij´ heb..

Qua tijd wat het kost heb ik met mezelf afgesproken om het nog een aantal maanden aan te zien, het bos is gewoon zo heerlijk om bij de deur te hebben.
Het enige wat ik kan klagen is dat de paarden apart staan, en dat ik alles zelf moet doen.
Maar word het me binnen een bepaalde tijd toch teveel zou ik toch stappen gaan ondernemen, en een beslissing moeten nemen, want stal 2 is gewoon een superplek! maar ja dat bos weer he Knipoog

Tot zover bedankt voor jullie antwoorden en ideeen!!