Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

friesiszwart schreef:ik zou hier niet gaan staan ik wil dat mijn paarden met name ik het winterseizoen 's nachts op stal kunnen zodat de hoeven en benen kunnen opdrogen ivm mok en andere vervelende gezondheidsproblemen. Een groot nadeel vindt ik dat er geen rijbak is
Hooguit 50,00 euro in de maand een kennis van mij staat net op een ander adres en betaald 55,00 euro per maand en heeft een eigen stuk land een stal en gebruik van rijbak. (gelderland)

Maar verder dan wat krampen heeft dat ook niet geleid..
). En ach, voor die keer dat we eens dressuurmatig rijden in een bak ... Ons hoofddoel is toch naar buiten gaan (kan je ook dressuurmatig werken), ook in de winter of als het minder weer is of .. We zijn buitenmensen/paarden

Woon wel in de Randstad, omgeving Rotterdam. 
Coby schreef:Ik zou 100 euro per maand ook meer dan genoeg vinden. Ook omdat je zelf de mest ook nog uit de wei moet verwijderen. Jammer dat er geen stal bij zit. Dit kan zo makkelijk zijn om in de regen toch iets met je paard te kunnen doen. Je hebt zo ook niet de gelegenheid om je zieke paard even op stal te kunnen zetten om aan te sterken.
Dus wanneer het paard ziek is (kreupel, mok, verkouden etc) kan ze niet afgezonderd van de groep aansterken. Ook kun je 's avonds waneer het regent niet het paard afzonderen van de groep om zo lekker wat te kunnen tutten en frutten.
Coby schreef:Een paddock is nog geen stalDus wanneer het paard ziek is (kreupel, mok, verkouden etc) kan ze niet afgezonderd van de groep aansterken. Ook kun je 's avonds waneer het regent niet het paard afzonderen van de groep om zo lekker wat te kunnen tutten en frutten.
) .. dus je hebt dan wel de beschikking over een stal .. Alleen niet echt een stal stal (als in box van 3 op 3 met een halve meter stro) maar ik kan me ook niet zo snel inbeelden dat het nodig is (het is in 2 jaar al niet nodig geweest en daarvoor voor zover ik weet ook niet).
) dan kan je ofwel de schuilstal in, ofwel het paard onder 1 afdak vastzetten .. Bij dat laatste krijg je dan misschien wel gezelschap van de andere paarden, maar je kan wel droog tutten en frutten