Wat pensiongeld voor deze stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

upperlady

Re: Wat pensiongeld voor deze stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 06:47

ik huurde een jaar of 10 geleden ook zon stukje land voor mijn paardjes. Rijbak was aan de andere kant van de weg. Verder was er weidegang, stallen, opbergcontainer en paddock. Ik betaalde daar 55 euro per paard per maand. Maar dan komen er natuurlijk ook nog hooi, krachtvoer en bodembedekkingskosten bij. of ik op met 2 paarden nou zoveel goedkoper uit was als de 220 E per maand per paard. Ja maar de extra tijd die je kwijt bent voor het voeren, land en stal mesten en je paarden beweging geven maakte het voor mij de moeite niet waart.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 07:16

In deze regio betaal je daar toch al heel snel 125 euro voor. Ik vind het wel moeilijk in te schatten want je hebt geen bak. Omdat de prijzen met een (matige) bak hier vanaf 150 euro gaan (excl. voer) gok ik dit op 125.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:55

friesiszwart schreef:
ik zou hier niet gaan staan ik wil dat mijn paarden met name ik het winterseizoen 's nachts op stal kunnen zodat de hoeven en benen kunnen opdrogen ivm mok en andere vervelende gezondheidsproblemen. Een groot nadeel vindt ik dat er geen rijbak is
Hooguit 50,00 euro in de maand een kennis van mij staat net op een ander adres en betaald 55,00 euro per maand en heeft een eigen stuk land een stal en gebruik van rijbak. (gelderland)

Denk dat het eerste ieders eigen keuze is, daar gaat het topic ook niet over Knipoog
Ik wil dat paarden 24/7 buiten kunnen zijn (wel schuilstal uiteraard) en die paarden staan daar al jaren op deze manier en hebben nog nooit mok of andere gezondheidsproblemen gehad. Echt waar, helemaal niks .. de laatste keer dat de veearts is moeten komen was omdat ze uit de weide geraakt waren en zich te goed hadden gedaan aan een halve voerzak en een pot snoepjes, en bij 1 pony was dat toch niet zo goed bekomen Clown Maar verder dan wat krampen heeft dat ook niet geleid..

Een rijbak is er inderdaad niet, maar de weide is zeer goed te berijden, ook een stuk in de winter denk ik (tenzij het natuurlijk echt extreem wordt en de grond bevroren is e.d. maar dan kan je in een buitenbak ook niet altijd rijden denk ik Knipoog ). En ach, voor die keer dat we eens dressuurmatig rijden in een bak ... Ons hoofddoel is toch naar buiten gaan (kan je ook dressuurmatig werken), ook in de winter of als het minder weer is of .. We zijn buitenmensen/paarden Vork

Dus ik denk dat het ook voor een stuk ligt waar je prioriteiten liggen natuurlijk wat je een goede prijs vindt of wil geven Lachen

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:30

Daar ben ik het wel mee eens, je moet natuurlijk kijken naar wat je wil doen met je paard. Er zijn genoeg mensen die voornamelijk buiten rijden. Enne, van buitenstaan krijgt een paard echt niet automatisch gezondheidsproblemen hoor. Dan hadden wij de afgelopen 15 jaar toch al heel wat ellende moeten hebben Clown

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:33

Ik betaal voor mijn 24/7 (grote!) zomerweide met kudde 110 euro per maand, zonder bak e.d. Geeneens schoon water oid..

Ik heb voor zomer en winter bij elkaar dus een hele hoop over, zou er zeker 200 euro aan uit willen geven..maar dat is dan ook omdat ik zo mijn paard niet meer hoef te verhuizen, de moeite niet meer hoef te nemen om die grote zoektocht naar een ander plekje.. Ik denk echter dat niet veel anderen dit er aan uit willen geven. Tjsa, 130 euro vind ik netjes..je hebt immers gelijk een zekerheid voor de winter erbij. Heb je bij een stal ook, inderdaad..maar dan mist je paard het buiten leven weer.

Edit: Is dit in de buurt? Ik zoek nog wel wat.. Haha!

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:23

Bij ons betaal je voor alleen op het land iets van 50/100 euro (ligt eraan bij welke boer) dan word er hooi bijgevoerd.Is niet zo duur dus. (voor een stal betaal je dan wel gelijk 220 of meer haha)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:27

Mijn zusje staat vergelijkbaar aan wat jij noemt en betaalt 85 euro p/m.
Al heeft ze dan wel beschikking over een buitenbak, binnenbak en ruime weidegang en wordt kuil bijgevoerd winterdaags en ze heeft supermooie buitenrijmogelijkheden,..

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:23

ik zou denken aan €60 à €80 per maand.. je moet immers ook helpen met de wei etc. als dat nou niet zou zijn, kan je weer meer vragen, ook een stal zou de prijs kunnen laten stijgen, dan kan je weer gaan denken aan €90 à €115, en tjah.. ik heb in de winter op een weide moeten rijden, en het was verschrikkelijk, is echt niet aangenaam te rijden, maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening Bloos

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 11:57

75 euro vind ik een mooie prijs inclusief kosten ruwvoer en zelf meehelpen, geen bak, maar meer luxe dan alleen een weide.

Je hebt stallen die het voor minder doen. Vanaf zo'n 50 euro.

Op deze manier ben je vaak goedkoper uit dan wanneer je je paard in pension zet, maar het kost je wel iets meer werk.
Kosten onderhoud land worden onderschat.

Als ik mijn schuur vol paardenstallen zou zetten en dan pensionprijs zou rekenen voor hele jaar stalling met elke dag een paar uurtjes paddock en alleen in de zomer overdag weidegang, zou ik minder werk hebben en meer geld overhouden dan bij weidegang 24 uur aanbieden en zorgen dat die wei netjes blijft zodat ze ook echt goed erbij staan.
Ik kan dan namelijk veel minder paarden hebben op dezelfde hoeveelheid grond dan wanneer ik beperkt weidegang en paddock aanbied. Vooral in de winter.

Ik ga mijn land en stallen dus niet zo goedkoop verhuren, en dan ook nog inclusief alles.
Wat het oplevert weegt dan niet meer op tegen het werk wat je er van hebt.
Ons land kost ons aan hypotheekrente al zo'n 1250 euro per ha per jaar. Er lopen nu 4 paarden op 3ha. In de zomer kun je er van hooien, maar in de winter red je het er niet mee. Ze lopen de bodem stuk en je hebt niet genoeg gras voor de hele winter en moet dan bijvoeren.
Als je een paard in de winter niet op het gras hebt, eet hij per dag ongeveer een half pakje hooi, en met 3/4 paarden eten ze ongeveer 1 grote baal voordroog per 2 weken. Dus voor winter bijvoeren moet je ook zo'n 10 tot 40 euro per paard rekenen per maand aan ruwvoer (afhankelijk wat je voert en voor welke prijs) Als dat van die 50 euro af moet... Blijft er weinig over.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:17

Ik zou hiervoor wel €150 p.m willen betalen Ja Woon wel in de Randstad, omgeving Rotterdam.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 15:20

Pfff max €100
Zoiets heb ik zelf voor onze paarden en betaal er denk ik €50 p.m. voor. Vind €100 eigenlijk al best veel aangezien je niet eens een rijbak hebt...

Impssble

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:23

Max 100 euro
Je moet nog best wat zelf doen en je hebt eigenlijk helemaal geen accomodatie.

Tabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:23

Ik ga met de rest mee, max €100 euro lijkt me een goede prijs. Het ligt er natuurlijk wel aan in welke regio je woont maar echt veel meer of minder zal het niet zijn.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:53

Ik sta bij een particulier.
Heeft twee splinternieuwe stallen in de tuin staan.
Ze staan met zn tweeen en kunnen in de winter de hele dag buiten lopen in de paddock en op de stenen.
Dit is om de stal heen gebouwd.
Mesten, voeren (4x), water,licht, hooi, abiose, binnen en buiten zetten zit in de prijs.
Brokken en musli betaal ik zelf.
Geen weide bij stal maar aan de overkant bij de buren, pony's staan er in de zomer 24/7 op.
Verder geen rijbak o.i.d. ben dus aangewezen op buitenrijden.
Mijn pony is 30 dus dat maakt me niet uit.

Ik betaal 150 euro en woon naast Rotterdam

xxCyntxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:56

Ik wou dat ze bij mij zo een goedkopen stalling hadden bij mij thuis ligt het tussen de 200-500 euro whaha daarom mag ik geen paard.....

Nidiot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:13

Ik zou zeggen rond de 100 euro. ik vind dat een pensionstal voor een hoger bedrag een bak zou moeten hebben.

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:16

Ik denk zo'n €150,-

xxCyntxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:46

Bij een Pony Waar Ik Soms op rijd is er een buitenbak , longeerbak etc.
zij betaalt 175 euro, dus ik zou zeggen 120,-

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:07

Ik zou 100 euro per maand ook meer dan genoeg vinden. Ook omdat je zelf de mest ook nog uit de wei moet verwijderen. Jammer dat er geen stal bij zit. Dit kan zo makkelijk zijn om in de regen toch iets met je paard te kunnen doen. Je hebt zo ook niet de gelegenheid om je zieke paard even op stal te kunnen zetten om aan te sterken.

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:21

Coby schreef:
Ik zou 100 euro per maand ook meer dan genoeg vinden. Ook omdat je zelf de mest ook nog uit de wei moet verwijderen. Jammer dat er geen stal bij zit. Dit kan zo makkelijk zijn om in de regen toch iets met je paard te kunnen doen. Je hebt zo ook niet de gelegenheid om je zieke paard even op stal te kunnen zetten om aan te sterken.

er is wel een grote overdekte paddock,
dus ze kunnen wel beschermt zijn tegen regen enz.
nadeel lijkt mij dan dat hij in verbinding staat met de wei.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:29

Een paddock is nog geen stal Knipoog Dus wanneer het paard ziek is (kreupel, mok, verkouden etc) kan ze niet afgezonderd van de groep aansterken. Ook kun je 's avonds waneer het regent niet het paard afzonderen van de groep om zo lekker wat te kunnen tutten en frutten.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 12:26

Ik sta nu op iets soortgelijks,

2 HA aan weiland voor nu 7 paarden.
24/7 in het weiland als het weer het toelaat, in de winter in de nacht op stal, wat voor mij niet hoeft dus ga dit bespreken, er word momenteel een schuilstal gemaakt, een buitenbak, afspuitplaats, zadelkamer, poetsplaats ruime stallen.

100 euro in de maand Haha!

En we maken een lijstje want 1 keer in de week moet je een kruiwagen mest uit het weiland halen.

Zelf hooi, voer en stro kopen

Worden wel gevoerd en in en uit de stal gedaan, maar moet zelf mesten.

Vind het een degelijke prijs.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:28

Wij hebben hier in twente presies zelfde vaselitijten en wij vragen 250, per paard per half jaar. alleen zit voer er niet bij is maar wel 2 hactare staan max 6 paarden en 1 schuilbastal, zadelkamer, en een bak met als bodem gras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 13:52

Coby schreef:
Een paddock is nog geen stal Knipoog Dus wanneer het paard ziek is (kreupel, mok, verkouden etc) kan ze niet afgezonderd van de groep aansterken. Ook kun je 's avonds waneer het regent niet het paard afzonderen van de groep om zo lekker wat te kunnen tutten en frutten.

Als het echt nodig zou zijn kan 1 schuilstal afgesloten worden (doen we ook tijdens het voeren omdat ponybeest de baas is en het minste eten krijgt, wat die eigenlijk maar niks vindt Vork ) .. dus je hebt dan wel de beschikking over een stal .. Alleen niet echt een stal stal (als in box van 3 op 3 met een halve meter stro) maar ik kan me ook niet zo snel inbeelden dat het nodig is (het is in 2 jaar al niet nodig geweest en daarvoor voor zover ik weet ook niet).

En als je 's avonds als het regent persé wil tutten en frutten (moet wel zeggen dat ik niet meteen zo'n tut- en frutmens ben Clown) dan kan je ofwel de schuilstal in, ofwel het paard onder 1 afdak vastzetten .. Bij dat laatste krijg je dan misschien wel gezelschap van de andere paarden, maar je kan wel droog tutten en frutten Tong uitsteken

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 12:38

Ok dat is dan al beter. Ik heb in een ver verleden mijn toenmalige pony 's nachts eens ziek uit het land moeten halen. En gelukkig iemand gevonden in de straat waar ze onder dak kon. Vandaar dat ik dat zo belangrijk vindt. Haha!
Ik ben zelf naast het wassen ook niet iemand van het uren tutten en frutten, maar vind het wel lekker om 's avonds in de winter eens langs te kunnen komen, en dan ook nog een paard te kunnen zien Haha!