Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

TessxSchatje schreef:Bij ons krijgen ze in de winter altijd een klein stukje wei, dat mogen ze helemaal kapot maken, zodra het weer weer beter is wordt het glad getrokken enzo, maar niet opnieuw ingezaaid. Wel groeit er vaak dan nog wel wat gras naar een tijdje. Zo kunnen ze als ze willen toch hun energie kwijt, maar kapot gaat het bij ons wel helemaal..
Ook wat bij voeren als er geen gras meer is
zitake schreef:Ik zie hier vaak mensen op bokt die hun paarden tijdens de winter gewoon op de weide hebben staan. Lijkt me dan ook ideaal voor een pony, kunnen wel tegen een stootje enzo en aangezien ik een jonge pony geen hele winter op stal wil zetten, ben ik dus aan het uitkijken naar een weide voor de winter. Alleen hier is het dus niet zo makkelijk te vinden. Vaak hoor ik dan dat het in de winter niet kan, enkel op stal en mss een paar uurtjes per week buiten. Wat ik heel erg weinig vind voor veulens/jaarlingen. dus benieuwd naar jullie ervaringen en of dit haalbaar is? Blijft de weide een beetje beloopbaar in de winter, of gaat hij helemaal kapot?