Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Urielle schreef:Sammie bedoelt: OO Seven zelf (de vader dus) zuigt ook lucht. Als luchtzuigen zo'n gevaarlijke besmettelijke doodzonde was (:+ ), zouden luchtzuigers niet goedgekeurd worden voor de dekdienst en bovendien zouden dan alle paarden die met een luchtzuiger op stal staan wel gaan zuigen. Dus het gaat niet zozeer om wie de vader is, maar dat OO Seven ook een bekende luchtzuiger is.
De staleigenaar heeft dezelfde mening als mijn overburen over luchtzuigen en vindt dus dat ik een band aan moet doen
(op mijn opmerking dat ik liever een happy luchtzuigend paard heb staan, dan een doodongelukkig paard met een band om werd gereageerd dat ik overdreef. En bovendien was luchtzuigen nooit goed vond hij. Ik had geen zin om de discussie aan te gaan of luchtzuigers meer gevaar lopen op koliek, vond het wel weer welletjes voor vandaag.)
. Zoiets zeggen, als mensen zich bezig houden met de fokkerij tenminste, kan misschien voor een deel meehelpen om te accepteren dat Wrangler nu eenmaal lucht zuigt, maar dat het absoluut niet schadelijk is voor andere paarden.
(zodat je ze er mee kan confronteren als dat nodig mocht zijn als er weer iets is)want veel is er niet goed besproken zoals ik dat goed begrijp.
_Sammie_ schreef:Urielle schreef:Sammie bedoelt: OO Seven zelf (de vader dus) zuigt ook lucht. Als luchtzuigen zo'n gevaarlijke besmettelijke doodzonde was (:+ ), zouden luchtzuigers niet goedgekeurd worden voor de dekdienst en bovendien zouden dan alle paarden die met een luchtzuiger op stal staan wel gaan zuigen. Dus het gaat niet zozeer om wie de vader is, maar dat OO Seven ook een bekende luchtzuiger is.
De staleigenaar heeft dezelfde mening als mijn overburen over luchtzuigen en vindt dus dat ik een band aan moet doen
(op mijn opmerking dat ik liever een happy luchtzuigend paard heb staan, dan een doodongelukkig paard met een band om werd gereageerd dat ik overdreef. En bovendien was luchtzuigen nooit goed vond hij. Ik had geen zin om de discussie aan te gaan of luchtzuigers meer gevaar lopen op koliek, vond het wel weer welletjes voor vandaag.)
Dat bedoel ik inderdaad! Ik zei het alleen een beetje krom misschien. Zoiets zeggen, als mensen zich bezig houden met de fokkerij tenminste, kan misschien voor een deel meehelpen om te accepteren dat Wrangler nu eenmaal lucht zuigt, maar dat het absoluut niet schadelijk is voor andere paarden.
Misschien als ik wat meer mensen ken dat er voor de winter wel iemand is die zegt dat ik daar wel tegenover mag?

schat!!!tita schreef:In je samenvatting staat dat er er nog een lege ruimte is met boxen.
Nu staan ze er met tweeen maar over een tijdje komen daar vast wel meer paarden te staan.
Ik zou zeggen ga lekker daar staan, de paarden zijn maar tijdelijk alleen op stal.
Als je gaat rijden doe je de ander in de stapmolen of weide of los of je geeft hem lekker veel hooi.
Je stelt gelijk een contractje op waar in staan dat je paard daar op die nog lege stal geen band om hoeft en dat als er mensen daar komen te staan, het moeten accepteren.
Lijkt me een goede oplossing.
friesiszwart schreef:de meeste problemen zijn ontstaan door iets niet te vertellen van beide kanten. Ik denk dat je indien je zegt dat je een luchtzuiger hebt je moeilijk ergens stalling kan vinden maar goed op deze stal staan meerdere luchtzuigers dus zou dit voor hen geen probleem moeten zijn dat je paard lucht zuigt.
Het andere het telkens verplaatsen van je spullen is nalatig van de staleigenaar. Hij had aan moeten geven waar jij je spullen kan opbergen en wat jouw ruimte daarin is zeg maar. Hierdoor heb je u een slechte start gemaakt met de medestalgenoten terwijl je nergens vanaf weet.
Vandaag nog naar de staleigenaar toestappen en duidelijkheid vragen omtrent het plaatsen van je spullen en bekijken waar je paard wel kan staan zonder de problemen met de anderen te hebben.
Succes en mocht dit niet veranderen binnen 2 weken zou ik zeker op zoek gaan naar een andere stalling en weet je waar je op moet letten.
KiWiKo schreef:Urielle![]()
schat!!!
ga gewoon op je strepen staan, in geval van nood kan je altijd terug naar je vorige stalling ......... maar echt he.........
die overburen moet je gewoon eens een grote bek geven, weg ermee en dan dimmen ze wel in........
trustHim schreef:wat een narigheid zeg! dat mensen nu nog niet weten dat luchtzuigen niet wordt overgenomen, mijn merrie staat al zeker 5 jaar naast een zuiger, tegenover staat een wever en ze doet geen van beide.