Nieuwe stal... o wat leuk...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madamX

Re: Nieuwe stal... o wat leuk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:57

Een paard wat lucht zuigt is verslaafd aan zn eigen endorfines die het bij dat proces aanmaakt; als het paard net begint (ontstaat meestal door verveling) kan men die verslaving de kop indrukken. Is het paard al geruime tijd een zuiger, kan je hem niet zonder geweld van zn verslaving afhelpen.
Zorg (zoals altijd) gewoon voor voldoende beweging en afleiding en laat het paard ermee leven; band om doen, paard vastbinden e.d. is dierkwelling en haalt niets uit.

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:50

Urielle schreef:
Sammie bedoelt: OO Seven zelf (de vader dus) zuigt ook lucht. Als luchtzuigen zo'n gevaarlijke besmettelijke doodzonde was (:+ ), zouden luchtzuigers niet goedgekeurd worden voor de dekdienst en bovendien zouden dan alle paarden die met een luchtzuiger op stal staan wel gaan zuigen. Dus het gaat niet zozeer om wie de vader is, maar dat OO Seven ook een bekende luchtzuiger is. Knipoog

De staleigenaar heeft dezelfde mening als mijn overburen over luchtzuigen en vindt dus dat ik een band aan moet doen Scheve mond
(op mijn opmerking dat ik liever een happy luchtzuigend paard heb staan, dan een doodongelukkig paard met een band om werd gereageerd dat ik overdreef. En bovendien was luchtzuigen nooit goed vond hij. Ik had geen zin om de discussie aan te gaan of luchtzuigers meer gevaar lopen op koliek, vond het wel weer welletjes voor vandaag. Clown )

Dat bedoel ik inderdaad! Ik zei het alleen een beetje krom misschien Haha!. Zoiets zeggen, als mensen zich bezig houden met de fokkerij tenminste, kan misschien voor een deel meehelpen om te accepteren dat Wrangler nu eenmaal lucht zuigt, maar dat het absoluut niet schadelijk is voor andere paarden.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 20:05

Bah wat vervelend zeg, kan je er niet nog eens goed met de staleigenaar over praten?

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 20:07

jeetje riv wat een gezeik ik zou zeggen pak je paarden en weg wezen maar je heb verders niks bij jouw in de buurt, lastig zeg en wat een zeikerds

tja wat moet je , toch een band of niet, dan toch maar die buiten stal,

klote zeg , denk je erop vooruit te gaan krijg je dit

goeie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 20:16

oef , heel moeilijk..
ik weet als geen ander in wat voor soort situatie je nu bevind.
mijn advies is als zovele me al voorgegaan zijn..?

rond de tafel gaan zitten met z'n alle voor goede /redelijke oplossingen en eventueel (graag) ook op papier zetten?! Lijst (zodat je ze er mee kan confronteren als dat nodig mocht zijn als er weer iets is)want veel is er niet goed besproken zoals ik dat goed begrijp.
en ondertussen verder zoeken hoe moeilijk dat dat nu ook is , ogen en oren goed openhouden voor weiland te huur aangeboden stalmaatje gezocht enz.

1 ding weet ik zeker , zo bederft dat heel je humeur en je zin om naar je paarden toe te gaan , dat weet ik zelf uit ervaring .
ook is het zo dat het heel erg veel voorkomt , op elke stal die we wel kennen of van horen zeggen en van andere vriendinnen en bokkers.

zo op afstand kan ik helaas verder niets voor je betekenen Ach gut

groetjes en heel erg veel sterkte en steun toegewenst.

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 20:19

Kan je niet met mensen onderling iets afspreken om je paard tegenover die andere luchtzuigers te zetten?

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 20:20

_Sammie_ schreef:
Urielle schreef:
Sammie bedoelt: OO Seven zelf (de vader dus) zuigt ook lucht. Als luchtzuigen zo'n gevaarlijke besmettelijke doodzonde was (:+ ), zouden luchtzuigers niet goedgekeurd worden voor de dekdienst en bovendien zouden dan alle paarden die met een luchtzuiger op stal staan wel gaan zuigen. Dus het gaat niet zozeer om wie de vader is, maar dat OO Seven ook een bekende luchtzuiger is. Knipoog

De staleigenaar heeft dezelfde mening als mijn overburen over luchtzuigen en vindt dus dat ik een band aan moet doen Scheve mond
(op mijn opmerking dat ik liever een happy luchtzuigend paard heb staan, dan een doodongelukkig paard met een band om werd gereageerd dat ik overdreef. En bovendien was luchtzuigen nooit goed vond hij. Ik had geen zin om de discussie aan te gaan of luchtzuigers meer gevaar lopen op koliek, vond het wel weer welletjes voor vandaag. Clown )

Dat bedoel ik inderdaad! Ik zei het alleen een beetje krom misschien Haha!. Zoiets zeggen, als mensen zich bezig houden met de fokkerij tenminste, kan misschien voor een deel meehelpen om te accepteren dat Wrangler nu eenmaal lucht zuigt, maar dat het absoluut niet schadelijk is voor andere paarden.

idd.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 20:26

wat een moeilijke situatie zeg! kan me voorstellen dat je al je moed bij elkaar hebt moeten schrapen om weer in overleg te gaan met de staleigenaar.
De patstelling waarin hij je dwingt, dwingt jou om terug te gaan naar je oude stal. Was er niet een stal als tweede keuze? misschien daar toch nog eens langs?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 20:31

Verdorie urielle..dat is karel utrecht tango zeg!! Ga je op zoek naar het idiale plekje is het niet wat je dacht dat het was.
Ik zou bijna zeggen...terug naar je vorige stekkie waar je het wel naar je zin had. Kan je niet iets met die eigenaar afspreken om de kosten te drukken? Het lijkt mij verschrikkelijk om elke dag met tegenzin naar je paard te moeten gaan omdat de sfeer daar een beetje verpest is. Aerdenhout is te ver weg voor je he??? Clown Clown

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 23:08

hahaha ja dat is wel een beetje ver ja Haha!
Terug naar mijn vorige stal doe ik liever niet, ik ben daar mede/vooral in het belang van mijn paard weg gegaan, dus ik heb er nog even rustig over nagedacht en dan zal ik als er geen andere oplossing gevonden kan worden, de buitenstal wel nemen. De band doe ik gewoon echt niet, ik ben er ook ten volle van overtuigd dat dat op termijn meer schade oplevert dan problemen oplost Lachen Misschien als ik wat meer mensen ken dat er voor de winter wel iemand is die zegt dat ik daar wel tegenover mag?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 08:23

ach, een buitenstal is ook zo naar niet hoor! wij hebben alleen maar buitenstallen en de keren dat ik in de regen loop met mesten enzo zijn op 1 hand te tellen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 08:41

de meeste problemen zijn ontstaan door iets niet te vertellen van beide kanten. Ik denk dat je indien je zegt dat je een luchtzuiger hebt je moeilijk ergens stalling kan vinden maar goed op deze stal staan meerdere luchtzuigers dus zou dit voor hen geen probleem moeten zijn dat je paard lucht zuigt.
Het andere het telkens verplaatsen van je spullen is nalatig van de staleigenaar. Hij had aan moeten geven waar jij je spullen kan opbergen en wat jouw ruimte daarin is zeg maar. Hierdoor heb je u een slechte start gemaakt met de medestalgenoten terwijl je nergens vanaf weet.
Vandaag nog naar de staleigenaar toestappen en duidelijkheid vragen omtrent het plaatsen van je spullen en bekijken waar je paard wel kan staan zonder de problemen met de anderen te hebben.
Succes en mocht dit niet veranderen binnen 2 weken zou ik zeker op zoek gaan naar een andere stalling en weet je waar je op moet letten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 08:43

ik vind niet dat urielle iets heeft verzwegen door niet te vertellen dat haar paard een luchtzuiger is. Iik ga er vanuit dat alle paardenmensen weten dat luchtzuigen niet besmettelijk is en/of dat andere paarden het gaan nadoen omdat ze het een en ander zien.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 08:45

Nou ik vind dat er best een aardig oplossing voor je is geboden.

In je samenvatting staat dat er er nog een lege ruimte is met boxen.
Nu staan ze er met tweeen maar over een tijdje komen daar vast wel meer paarden te staan.
Ik zou zeggen ga lekker daar staan, de paarden zijn maar tijdelijk alleen op stal.
Als je gaat rijden doe je de ander in de stapmolen of weide of los of je geeft hem lekker veel hooi.

Je stelt gelijk een contractje op waar in staan dat je paard daar op die nog lege stal geen band om hoeft en dat als er mensen daar komen te staan, het moeten accepteren.

Lijkt me een goede oplossing.

Ik heb ook een luchtzuiger en die staat tegenover sportpaarden waarvan er eentje echt labiel en seniel is maar overnemen

Ik heb op een dag gewoon de band afgedaan en geroepen die gaat er nooit meer om en dat bevalt me goed.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 08:52

Urielle Haha! Haha! schat!!!

ga gewoon op je strepen staan, in geval van nood kan je altijd terug naar je vorige stalling ......... maar echt he.........

die overburen moet je gewoon eens een grote bek geven, weg ermee en dan dimmen ze wel in........

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 08:59

Mijn merrie zuigt ook lucht, maar ik heb er nog nooit commentaar over gehad. Nu ze 24/7 buiten staat zie ik het overigens niet meer gebeuren (misschien een optie?).

Op een oude stal van mij hadden we ook zo'n echtpaar, nou kwamen hun toevallig toen ik er al stond, maar die hebben ook zo'n idiote grote b*k, overal mee bemoeien en stoken. Zorgen dat je tegenover hen op je strepen staat, is moeilijker dan je denkt. Vaak zijn ze nog zo sneaky dat ze goede maatjes met de stalhouder worden. Alles verdraaien wat jij zegt en zo de stalhouder zo ver krijgen dat hij het opneemt voor hen, hoe fout ze ook zijn. Ik ben redelijk gebekt, maar als je dat niet bent ben ik bang dat je toch het onderspit delft.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 12:22

tita schreef:
In je samenvatting staat dat er er nog een lege ruimte is met boxen.
Nu staan ze er met tweeen maar over een tijdje komen daar vast wel meer paarden te staan.
Ik zou zeggen ga lekker daar staan, de paarden zijn maar tijdelijk alleen op stal.
Als je gaat rijden doe je de ander in de stapmolen of weide of los of je geeft hem lekker veel hooi.

Je stelt gelijk een contractje op waar in staan dat je paard daar op die nog lege stal geen band om hoeft en dat als er mensen daar komen te staan, het moeten accepteren.

Lijkt me een goede oplossing.

Dat was dus ook een oplossing waarmee ik eventueel nog wel accoord wilde gaan, zeker omdat er over een paar maanden weer paarden bijkomen (winter), maar deze stal moet leeg blijven (zeiden ze toen ik zei dat ik dat voorstel dan wel aan wilde nemen) omdat ze die willen verhuren aan iemand die met zes paarden tegelijk komt en een eigen stalgebouw wil.

Met rijden was trouwens op zich nog niet zo'n probleem, het alleenstaan, maar ik rij natuurlijk ook wedstrijden.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 12:34

friesiszwart schreef:
de meeste problemen zijn ontstaan door iets niet te vertellen van beide kanten. Ik denk dat je indien je zegt dat je een luchtzuiger hebt je moeilijk ergens stalling kan vinden maar goed op deze stal staan meerdere luchtzuigers dus zou dit voor hen geen probleem moeten zijn dat je paard lucht zuigt.
Het andere het telkens verplaatsen van je spullen is nalatig van de staleigenaar. Hij had aan moeten geven waar jij je spullen kan opbergen en wat jouw ruimte daarin is zeg maar. Hierdoor heb je u een slechte start gemaakt met de medestalgenoten terwijl je nergens vanaf weet.
Vandaag nog naar de staleigenaar toestappen en duidelijkheid vragen omtrent het plaatsen van je spullen en bekijken waar je paard wel kan staan zonder de problemen met de anderen te hebben.
Succes en mocht dit niet veranderen binnen 2 weken zou ik zeker op zoek gaan naar een andere stalling en weet je waar je op moet letten.

Ik heb echt nog nooit problemen gehad/gezien met paarden met stalgebreken, echt nergens. Vandaar dat ik er ook helemaal niet bij stil heb gestaan.
De staleigenaar had zelf steeds plaatsjes voor me gezocht voor mijn voer en hooi en daar waren de andere pensionklanten het dus steeds niet mee eens.

Vandaag hebben ze overigens wel paarden van de wei gepakt zodat die van mij erop konden, dat vond ik wel heel vriendelijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 12:36

KiWiKo schreef:
Urielle Haha! Haha! schat!!!

ga gewoon op je strepen staan, in geval van nood kan je altijd terug naar je vorige stalling ......... maar echt he.........

die overburen moet je gewoon eens een grote bek geven, weg ermee en dan dimmen ze wel in........

Weet je wat ik zo moeilijk vind? Het gaat allemaal heel 'vriendelijk' en 'netjes'. Dus als ik uit de hoek kom, dan heb ik het gedaan. Knipoog

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:38

wat een narigheid zeg! dat mensen nu nog niet weten dat luchtzuigen niet wordt overgenomen, mijn merrie staat al zeker 5 jaar naast een zuiger, tegenover staat een wever en ze doet geen van beide.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 12:41

trustHim schreef:
wat een narigheid zeg! dat mensen nu nog niet weten dat luchtzuigen niet wordt overgenomen, mijn merrie staat al zeker 5 jaar naast een zuiger, tegenover staat een wever en ze doet geen van beide.

Ja inderdaad. Ik wou dat ze zo iets leerden zeg, hing ik een schermpje met GPproeven in zijn box Knipoog

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:43

haha ja dan hing ik ook een instructie video op voor dr. maar wel onwijs klote, hoop dat je snel een oplossing vind

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:45

Ik zou het gewoon even afwachten, misschien is het wel de nieuwigheid dat dingen niet zo prettig gaan, maar als je merkt dat je over een paar weken of maanden nog steeds niet lekker staat zou ik vertrekken... Mensen moeten jou niet dwingen je paard een band om te doen, en ik denk ook niet dat je het zo ver laat komen Knipoog

Als je nou in Heiloo zou wonen wist ik nog wel wat voor je maar helaas...Boos!

Bueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:01

Wat kinderachtig.
Heb je zo lang gezocht, en dan kom je in zo'n rotstal. Verdrietig

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 22:45

ik zal wel kwaad bloed zetten maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen luchtzuiger aanneem...
maar buitenomdat vind ik niet dat ze je kunnen of mogen verplichten een band te gebruiken,een band sloopt je paard!
de problemen met je overburen zou ik aan mijn laars lappen,de reactie van de staleigenaar niet.
kijk of je de luchtzuigers gezamelijk in de lege loods kunt krijgen en anders,helaas toch weer koffers pakken.
rotte appels vind je overal en dat is niet erg zolang de stalhouder onparijdig is... Knipoog
succes