vreemd.......kijk ff (shire of tinker)???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 14:52

tis toch echt een drum horse hoor jongens....

Collinnnnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 15:28

Ik denk dat Mon idd gelijk heeft,alles boven de 1.70 = shire

haha we zijn eruit!!!!(denk ik)

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 15:37

Collinnnnn schreef:
Ik denk dat Mon idd gelijk heeft,alles boven de 1.70 = shire

haha we zijn eruit!!!!(denk ik)

Hoho, niet alles is Shire. Er zijn genoeg (zware) rassen boven 1.70.
Daarnaast weet ik bijna wel dat het een Drum Horse is.. En ik denk dat je er niet zomaar uit ben, je zou hem eigenlijk in het echt moet zien, met een kenner erbij. Maar ik denk dat je dan wel erg veel moeite gaat doen om nou te weten welk ras het is Haha!

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 15:50

Nina, die foto`s stonden op die link die ik gepost had.
Er stonden idd verschillende namen ervoor.

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 15:54

ReBaTi schreef:
Nina, die foto`s stonden op die link die ik gepost had.
Er stonden idd verschillende namen ervoor.

Ik had de voorafgaande post niet gelezen, ik heb namelijk lang een site gehad met hengsten, ook Tinkers. Zo ben ik dus ook Drum Horses tegen gekomen.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 21:10

Ben nog steeds benieuwd wie de ouders zijn van dat eerste paard ? Die tweede is echt schitterend, zou hem zo willen hebben Kwijl .

Een drumhorse is trouwens geen ras, mijn Clydesdale was door zijn eerste eigenaar ook aangekocht als drumhorse vanwege z'n bonte aftekeningen (wat een Clydesdale overigens wel mag hebben, in tegenstelling tot de Shire).

De bewering dat alles groter als 1.70 een Shire en alles kleiner dan dat een Tinker is, is wel erg kort door de bocht Knipoog . In een Tinker zit Shire, Clydesdale en weet ik wat nog meer voor bloed, maar in een Shire zit absoluut geen Tinkerbloed Haha! .

Deze Shire-merrie stond een tijd geleden ergens te koop. Ze is ongeveer 1.40 m. hoog !! Shire-ouders, maar niet goedgekeurd voor het stamboek. De natuur doet soms rare dingen Verward .

Afbeelding

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 21:19

Jezus, die DRUM Horses zijn heeeeelemaal te gek zeg!! Kwijl

blancatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 21:51

Zo'n prachtige beestjes,....om zot van te worden!!!

Collinnnnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 23:18

Ze mailt maar niet terug..............

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 23:20

denk ook dat het een drumhorse is!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 23:36

Drum horse is inderdaad geen ras... Dit zijn bonte shires sie in Engeland in het korps de drums dragen... Waarom ze bont zijn geen idee ik denk dat er ooit eens een bonte shire drum horse is geweest als uitzondering, want alle paarden moeten daar zwart zijn met witte sokken en dat het toen traditie is geworden... daar zijn de britten erg goed in!

Deze dan...ook van de marktplaats:

Citaat:
Te koop: Zwartbonte tinkermerrie met een stokmaat van 1.80
Deze merrie is drachtig van de Shirehengst Metheringham Upton Arthur, met een stokmaat van 1.92(zwartbles met vier witte benen)
Tevens is de merrie betuigd, ze wordt vijf jaar.
Eventueel te koop met een zo goed als nieuwe wagonette.
Alleen voor serieuze belangstellenden, foto op aanvraag.

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 23:49

Afbeelding

Zeer zeldzame foto van een drumhorse uit 1860 !! Niet bepaald een bonte Shire dus. Drumhorses kunnen ook Clydesdales of uit de kluiten gewassen Tinkers zijn. De drumhorse-hengst op de tweede foto in dit topic is trouwens "maar" zo'n 1.73 m. hoog, dus dat valt nog best wel mee.

Jammer dat ze nog niet geantwoord hebben, kunnen ze misschien z'n papieren niet vinden ? Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 00:06

tinkernikky schreef:
Tinkers zijn tot 170 alles er boven is shire enz..
dus een tinker van 180 bestaat volgens de stamboeken voor tinkers niet!
dus dit is geen tinker! maar inderdaad een bonte shire!!!!!!

Monique

Erg kort door de bocht moet ik zeggen!

een tinker is t idd niet, maar shires mogen niet bont zijn. Zoals al vaker gezegd hier. Een drumhorse is idd geen ras, geen stamboek etc, ze bestaan wel Haha! Je kan t ook een bont paard van 1.80 noemen voor mijn part, maar hij ziet eruit als een drum horse! En met drum horses wordt wel gefokt, waarom zouden er anders dekhengsten zijn???

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 01:43

Ik vind hem wel heel erg gaaf, zou zo bij mij op stal mogen....maar denk dat ik het voorlopig toch maar bij de 4 meiden hou, want dat is druk genoeg........

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 10:26

De eigenaren van deze hengst heb ik aan de telefoon gehad, want ik wilde het natuurlijk weer perse weten, en het dier heeft geen papieren maar is zeker weten een shire

jaja

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 10:38

Grappig, speling van de natuur Lachen

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 12:09

Vraagje...
Dus zijn er ook Friesepaarden met zo een hoge stokmaat?

Als ik kijk naar het friese hengst, het staat bij dezelfde plek op de foto, en het lijkt erop dat er weinig hoogte verschil is tussen die 2 paarden..

Aan te raden is het website van Horse Trader op te zoeken..

www.horsetrader.nl

Daarin staat ook verschillende paarden te koop,
-en ook opsporingberichten van de politie van gestolen paarden.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 12:31

Drum Horse is geen ras, Drum hors is een paard dat in een stoet de trommels draagt!
Dat is geen stamboek paard of dergelijke ze vallen overal buiten de boot!

Op de foto is een bonte Shire! of cladesdale net hoe je het zien wilt.

Maar een tinkers is het in iedergeval niet, maar hij lijkt er op als je zijn maat niet zou weten.

Waar komen de grote tinkers vandaan? Juist omdat er veel shire bloed in de voorouders heeft gezeten.

En bij deze is het dus doorgeschoten.

Niks mis mee lijkt mij, er zijn genoeg liefhebbers voor denk ik.
lijkt me gaaf voor de koets zo'n groot gevlekt beesie..

Mon

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 12:49

tinkernikky schreef:
Mon

Dat kun je wel zeggen ja Liet de foto's die Nina heeft geplaatst aan Roy zien, reactie van hem: "Wow!! Wat een gaaf paard!! Zo een wil ik later ook wel hebben!!" *kwijl, kwijl, kwijl* Whahaha, zie je wel, uiteindelijk krijg ik wel mijn zin voor nog een Tinker erbij Haha! Alleen is deze een heel stuk groter en geen Tinker maar vooruit het heeft vlekken, is stevig, lange manen, staart en sokken aan de benen. Een leek ziet het verschil niet Tong uitsteken
Mijn mening: een bonte Shire of Clydesdale. Moeder natuur maakt wel eens vaker een foutje en niet alleen in de aftekening van een paard (denk maar aan die muilezel die een veulen kreeg).

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 13:51

snowdon"]
[quote="tinkernikky schreef:
Tinkers zijn tot 170 alles er boven is shire enz..
dus een tinker van 180 bestaat volgens de stamboeken voor tinkers niet!

Monique

Erg kort door de bocht moet ik zeggen!

een tinker is t idd niet, maar shires mogen niet bont zijn. Zoals al vaker gezegd hier. Een drumhorse is idd geen ras, geen stamboek etc, ze bestaan wel Haha! Je kan t ook een bont paard van 1.80 noemen voor mijn part, maar hij ziet eruit als een drum horse! En met drum horses wordt wel gefokt, waarom zouden er anders dekhengsten zijn???
[/quote]

Als je de dingen goed uit elkaar wilt houden leon moet je wel kort door de bocht zijn!
en niet het mischien spelletje spelen. mischien een tinker NEEN! alles boven 170 is geen tinker! Duidelijkere taal is er niet.
Wat is het dan wel???????
In iedergeval geen ras paard! Er bestaat geen stamboek van of dergelijke.
en dan schrijf jij toevallig bestaan er wel dehensgten van, nou toevallig bestaan er ook merrie's van leon! en of dat zo toevallig is weet ik niet wel dat het ongelukkjes zijn! toeval bestaat niet, en mensenmaken gebruik van deze ongelukjes om ze samen te brengen.
Waarmee vele mensen blij zijn, zoals de mensen die ze dankbaar gebruiken als trommel dragers...

Wel weet ik dat uit tinkers merrie's vaak te grote veulens komen(bont) die sterven omdat het een tinker merrie is met als vader shire!
deze veulens zijn ook bont, maar echt geen drum horses!
Mochten deze veulens blijven leven, zijn het zeker geen drum hors gefokt paard!

Maar een pure kruising tinker/shire
wat helaas vaak fout afloopt. Omdat het veulen in de verdrukking komt.
In friesland was een prachtig bont veulen geboren dood, wat uit een tinker x shire kwam.

Ook in onze tinkers zit shire bloed, tinkers zijn immers een vuilnisbak afkomstig uit allerlei rassen.
maar regel is bij tinkers 170 is de maximale hoogte dat een tinker mag halen.

Natuurlijk zijn er mensen die juist deze paarden prachtig vinden, omdat ze groot en bont zijn, ik zie ze ook liever dan een bruine shire of een spier witte albino shire.
maar een officeel ras is het nog niet.

wel gemakkelijk omdat ze als trommel paarden gebruikt worden om het dan het trommel paard te noemen.

Monique

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 13:53

flettie"]
[quote="tinkernikky schreef:
Mon

Dat kun je wel zeggen ja Liet de foto's die Nina heeft geplaatst aan Roy zien, reactie van hem: "Wow!! Wat een gaaf paard!! Zo een wil ik later ook wel hebben!!" *kwijl, kwijl, kwijl* Whahaha, zie je wel, uiteindelijk krijg ik wel mijn zin voor nog een Tinker erbij Haha! Alleen is deze een heel stuk groter en geen Tinker maar vooruit het heeft vlekken, is stevig, lange manen, staart en sokken aan de benen. Een leek ziet het verschil niet Tong uitsteken
Mijn mening: een bonte Shire of Clydesdale. Moeder natuur maakt wel eens vaker een foutje en niet alleen in de aftekening van een paard (denk maar aan die muilezel die een veulen kreeg).
[/quote]

Zeker weten, ik heb zo ook een bonte belg gezien, die staat hier vlak bij in een wei, ik heb de eigenaar er over gesproken.
En vertelde me dat moeder een tinker was en vader een belg.
ze heeft de bouw van een belg en de vlekken van een tinker.
prachtig beest hoor niks mis mee..

Ik heb ook totaal geen problemen met bonte shires, ik vind ze gaaaaaf.

Mon

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 15:55

tinkernikky schreef:

volgens mij bedoeld leon dit met kort door de bocht. een shire mag namelijk niet bont zijn, net als dat een tinker niet boven de 1.70 mag zijn.
je kan dit ook een uit de kluite gegroeide tinker noemen, denk dat dat meer in de buurt komt, zuiver shire of clydesdale zeker niet zijn.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 16:41

Typisch tinkereigenaren, ik en anderen hier, lekker eigenwijs Knipoog Ach ieder recht op zn eigen mening, vooruit dan maar

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:13

Inderdaad Leon We zijn lekker eigenwijs, maar daar sta ik om bekent!!

'nou als ik schrijf Marjolein een Bonte Shire is dat net zo als een uit de kluiten gegroeide tinker!
Beide kan niet! Lips are sealed
Maar wat kan dan wel? Verward
Hij bestaat wel dat zie je op de foto.

Maar ik als Tinker eigenaar zeg dan neeh het is geen Tinker, een Shire liefhebber zou zeggen dat bonte ding een shire? neeh die willen we niet!
En zo valt hij tussen sloot en wal.

Dat er mensen zijn die dus gebruik maken van dit tussen de sloot en wal vallende paard is prachtig(drum hors)....

Want ik moet zeggen dat ik ze een keer op tv heb gezien lopen zo tussen de andere paarden ene ze vielen het meeste op en als ik moest kiezen welk paard ik zou willen hebben zo tussen al die warmbloedjes(meeste bruin) dan wist ik het wel......
Maar dan zou ik aan de stal eigenaar moeten vragen of ze het plafond zouden willen ophogen.......... Haha! Haha! Haha!
wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhahahhaha Anders moet hij zo bukken steeds op stal..

Soms ben ik kort door de bocht, sorry kan er ook niks aan doen.
Zo eigenwijs ben ik geboren..
Ik hoor het me hele leven lang al "wat ben jij eigenwijs zeg"maar vaak zie ik het als compliment!!!
"van je eigen wijs worden" ........

Monique

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 17:56

tinkernikky schreef:
Zeker weten, ik heb zo ook een bonte belg gezien, die staat hier vlak bij in een wei, ik heb de eigenaar er over gesproken.
En vertelde me dat moeder een tinker was en vader een belg.
ze heeft de bouw van een belg en de vlekken van een tinker.
prachtig beest hoor niks mis mee..

Ik heb ook totaal geen problemen met bonte shires, ik vind ze gaaaaaf.

Mon

Als je daar ooit 's een foto van te pakken krijgt, die zou ik ook wel graag 's willen zien! t'Is vast een heel leuk beest om te zien!!!