Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
ze kunnen ook gewoon bij elkaar in de stal etc.
. Mijn verzorgpony is echter kei bang voor geiten
, maar dat zal niet vaak voorkomen denk ik. Def schreef:Ik snap dit soort verhalen nooit zo goed.
Het lijkt alsof er niet over na is gedacht.
Je hebt een paard gekocht blijkbaar, maar hij kan niet in kudde verband staan. En je hebt geen ruimte voor een soortgenoot erbij.
Een paard is niet blij alleen (in de regel). Een van de eerste levensbehoeften voor een paard is om in kuddeverband te staan. Lekker met zn vriendjes spelen, frustraties afreageren, opgevoed worden, liefde geven en krijgen enz enz.
Een geit spreekt geen paardentaal. Sommige paarden zullen uiteindelijk best 'tevreden' zijn met een geit. Maar ik vind het not done.
Gun je paard soortgenoten in kuddeverband. Koop lekker een shet erbij. Of een andere kleine pony.
Of overweeg zelfs om je paard ergens anders neer te zetten, zodat hij met soortgenoten kan staan.
Maanling schreef:Def schreef:Ik snap dit soort verhalen nooit zo goed.
Het lijkt alsof er niet over na is gedacht.
Je hebt een paard gekocht blijkbaar, maar hij kan niet in kudde verband staan. En je hebt geen ruimte voor een soortgenoot erbij.
Een paard is niet blij alleen (in de regel). Een van de eerste levensbehoeften voor een paard is om in kuddeverband te staan. Lekker met zn vriendjes spelen, frustraties afreageren, opgevoed worden, liefde geven en krijgen enz enz.
Een geit spreekt geen paardentaal. Sommige paarden zullen uiteindelijk best 'tevreden' zijn met een geit. Maar ik vind het not done.
Gun je paard soortgenoten in kuddeverband. Koop lekker een shet erbij. Of een andere kleine pony.
Of overweeg zelfs om je paard ergens anders neer te zetten, zodat hij met soortgenoten kan staan.
Volledig mee eens. En dan ook nog eens: die geit zou nooit naar buiten kunnen? Dat slaat natuurlijk nergens op.
Als je geen plek hebt voor een pony erbij, had je eigenlijk niet aan een pony moeten beginnen. Of je moet het diertje ergens stallen waar soortgenootjes zijn. (pensionstalling?). Thuis alleen houden zou eigenlijk nooit een optie mogen zijn.
runningkawa schreef:En omdat je op hoger nivo rijdt (wat dat ook mag zijn) moet je paard maar afleren dat hij kuddedier is?
En een geit is dus ook geen optie, gezien je omheining.
Dus toch maar een shetje?
Want alleen....not done

runningkawa schreef:Kun je nagaan wat voor extra goed prestaties hij gaat geven als je aan zijn natuurlijk behoefte gaat voldoen
runningkawa schreef:Heb jij hiervoor een ow??

CD28 schreef:. Rij op hoger niveau en ben erg zuinig op mijn wedstrijdpaard.

CD28 schreef:Een pony zou wel mee naar buiten kunnen. Alleen heb je dan weer veel meer werk met afmesten van de stal omdat ze daar dan samen in staan en ook meer mest in de bak.
de geit mest dus niet
Jelleee schreef:Een paard is een kuddedier, en heeft dus ook een soortgenoot nodig, en geen geit.
De enige tip die ik je kan geven is een Shetlander erbij.