welke nadelen hebben jullie bij je pensionstallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alani

Re: welke nadelen hebben jullie bij je pensionstallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:18

Biieniie schreef:
Ik ondervind de nadeel van pension klanten bij ons. Die zijn vaak zelfs arrogant genoeg om de hoeven niet uit te krabben en zo de pas geveegde vloer weer ranzig te maken. ZOOO irritant. Plus ze ruimen nu pas hun winterdekens op, die dwalen al 1,5 maand rond in de stallen, belanden zelfs in de stal. Met alle gevolgen van dien.

Heb je daar met hun over gesproken? Communiceren kan vaak een heleboel ergenis voorkomen of oplossen. Als praten geen soelaas biedt, kun je er ook over praten met je pensionhouder. Het is in zijn belang dat iedereen het op zijn stal naar zn zin heeft.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:21

Nja ik werk er, heb de klanten er al meerdere malen op aangesproken, helaas betreft het over het algemeen rijkeluis kindjes die 1 of 2 pony's hebben en de helft van de week hen los gooien ivm geen tijd. Dan vraag je het vriendelijk, en dan zeggen ze ja, en dan kom je 10 min later terug zie je precies een spoor vanuit die stal naar buiten. SUPER irritant

Sietara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:23

Hoi, ik ben blij dat de stalling van mijn paard erg goed is, me schoonouders:D nu lekker buiten lopen in de winter overdag buiten s'nachts binnen. 1 klein probleempje ik moet zelf even helpen om een box te knutstelen:D en later als hun stoppen met het groepsverblijf ga ik er wonen met me vriend:D staat me paardje naar de voordeur:D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:23

Het bemoeien met een ander dat vind ik altijd zeer irrie,hij staat nu op het land en ik gelukkig met weinig mensen te maken.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:26

Biieniie schreef:
Nja ik werk er, heb de klanten er al meerdere malen op aangesproken, helaas betreft het over het algemeen rijkeluis kindjes die 1 of 2 pony's hebben en de helft van de week hen los gooien ivm geen tijd. Dan vraag je het vriendelijk, en dan zeggen ze ja, en dan kom je 10 min later terug zie je precies een spoor vanuit die stal naar buiten. SUPER irritant

Nou dan waren ze bij helemaal aan het verkeerde adres. Aanpakken! Desnoods via de ouders.
Als er ongelukken gebeuren omdat er sprake is van nalatigheid dan heb je de poppen aan het dansen. Dit is ook iets wat je moet aangeven. En als het niet veranderd dan zullen ze toch echt een andere stal moeten zoeken (zo rijk zijn die ouders dan ook niet weer, want dan hadden ze de ponies wel aan huis staan).
Zet em op en laat je niet kisten!

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:27

Sietara schreef:
Hoi, ik ben blij dat de stalling van mijn paard erg goed is, me schoonouders:D nu lekker buiten lopen in de winter overdag buiten s'nachts binnen. 1 klein probleempje ik moet zelf even helpen om een box te knutstelen:D en later als hun stoppen met het groepsverblijf ga ik er wonen met me vriend:D staat me paardje naar de voordeur:D

Staat je paard alleen dan?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:28

Alani schreef:
Het verbaast me altijd weer dat ik lees dat mensen tig x hun paard verhuizen. Ze noemen zichzelf dan stalhopper oid. Ik vind het minstens zo verwonderlijk hoe pensionhouders zich op kunnen stellen. Even ervan uitgaande dat het waar is wat hier geschreven wordt (te weinig voer).

Verhuizen is voor je paard bijzonder stressvol, en als ik dan de redenen lees dan vraag ik me af watmaakt het uit of je 5 of 15 min. moet fietsen/ rijden? En van regen krijg ik echt niks hoor! Welke afspraken zijn er gemaakt? Het lijkt mij logisch dat je elkaar daar aanhoudt.
En dan de reden 'mijn paard kreeg een klap van de pensionhouder' ja en wat deed ie dan? Is het een verwend nest of een brutale aap die op zijn nummer gezet moest worden? Of heeft die pensionhouder echt losse handen?

Ik heb hier niet gepost om iemand te beledigen of te kwetsen, maar ben benieuwd naar de serieuze beweegreden en of ervan uit het paard gekeken wordt of vanuit de ruiter/amazone.

Ik dacht het, jij schrijft het Haha!

Ook van te kleine stallen, te zware bak, geen weiland, teveel lessen, teveel pensionklanten op een te kleine accomodatie... dat weet je toch allemaal al van tevoren?? Kijken hier de 'nieuwe pensionklanten' niet ook met een roze bril naar de nieuwe accomodatie??

En nalatigheid door eigenaar.. maar wel leuk contact onderling? En toch gaan paarden dood?? Waar is dan in vredesnaam de eigenaar van dat paard??

Ik heb mijn pony ook verhuist, ook om verschillende redenen. Nu staat mijn pony lekker dichtbij (was toen geen mogelijkheid) en ik heb het druk gekregen met school/werk ed waardoor ik niet meer in staat was mij zo te schikken dat ik om de lessen heen kon rijden. Ik wist van tevoren dat er lesse waren en alle andere dingen. Ik heb er 2 jaar gestaan (naar mijn zin gehad), maar dichterbij is toch wel heel fijn.

diesel83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 15:30

@alani:
Ik haal mijn paard ergens alleen weg als ik vind dat iets zijn gezondheid in de weg zet zoals nu de bak waardoor hij gallen krijgt zie verhaal. Ik heb hem ook wel iets dichterbij huis gehaald eerder maar daar is ook een goede reden voor ik moest 3 kwartier fietsen om bij hem te komen en zat op school en had nog een bijbaan. Doordat ik hem dichterbij haalde had ik meer tijd voor hem om hem te verzorgen. ik heb er een hekel aan om naar stal te moeten hem uit zn stal plukken snel snel snel poetsen rijden en weer terug op stal. Nee daar heb je geen paard voor. maar verdere verhuizingen omdat ik weg moest of iets niet goed voor hem was

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:34

ik maak er regelmatig melding van bij mijn werkgever, maar die doet er niks aan. Ik neem de zorg van de manege paarden op me, en voel me vreselijk als er wat met hun gebeurd. Maar de pensionklanten heb ik al opgegeven. Ze zijn eigenwijs, vervelend, irritant en ondankbaar (op een enkeling na) Ik vind het vervelend voor de paarden, die kunnen er niks aan doen. Ik zit trouwens in t gooi, geloof mij die mensen hebben geld. Ze willen ze ze niet aan huis hebben, want dan hebben ze de smerige klusjes Tong uitsteken

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:41

Heb na negen jaar mijn paarden verhuisd. Stond altijd op een manege waar ik ook werkte. Maar de sfeer werd heel gespannen omdat er mensen waren die dachten dat ze beter waren. Vaak genoeg met de eigenaar er over gesproken, maar werd niets mee gedaan. Hij wist het wel maar ja vond het ook zol wel best. Toen ik de kans kreeg om ergens anders te staan ook al was het voor mij fin. duurder toch maar gedaan. Samen met nog een paar stalgenootjes. Nu is de sfeer hier ook niet zo leuk meer. Er is een iemand die sinds een jaar een eigenpaard heeft en die nu dus uit de hoogte doet. Haar motto is: "rijden of helemaal niets". Al een paar keer woorden gehad met haar en haar moeder. Ben gelukkig niet de enige die "last "van haar heeft. Heb nu sinds een 1 maand een "eigen" land, daar komt dus een schuilstal op voor me 4 paarden. Gelukkig zal dit geen grote verhuizing worden want het is naast de stal waar ik nu sta.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:42

Biieniie schreef:
ik maak er regelmatig melding van bij mijn werkgever, maar die doet er niks aan. Ik neem de zorg van de manege paarden op me, en voel me vreselijk als er wat met hun gebeurd. Maar de pensionklanten heb ik al opgegeven. Ze zijn eigenwijs, vervelend, irritant en ondankbaar (op een enkeling na) Ik vind het vervelend voor de paarden, die kunnen er niks aan doen. Ik zit trouwens in t gooi, geloof mij die mensen hebben geld. Ze willen ze ze niet aan huis hebben, want dan hebben ze de smerige klusjes Tong uitsteken

das n iet alleen in de gooi zo. Waar ik werkte was het precies hetzelfde.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:46

Ik heb Silence eerst op een manege gehad.
Daar gingen ze niet bepaald paardvriendelijk met de dieren om.
(moesten in de stal blijven met uitmesten, als ze dan in de weg stonden kregen ze een por met de vork, maar ook moesten ze van de grond eten, letterlijk uit hun mest, waterleidingen deden het niet in de winter en dit werd ook niet doorgegeven. Moest van kleine kinderen horen dat mijn paard die dag geen drinken had gehad. enz)

Daarna ben ik naar een pensionstalling gegaan.
Op zich een goede stal, maar de eigenaar werd steeds lakser met allerlei zaken en de sfeer werd er echt verschrikkelijk.
Toen besloten we om Silence maar dichter naar huis te halen. Stalling was in het begin de afstand waard, maar later niet meer.

Nu sta ik op de pensionstalling waar we voorlopig wel zullen blijven.
Eigenlijk niks op aan te merken. Al zou warm water op de spuitplaats wel heel fijn zijn.

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:16

Hahaha ik heb van die mensen op stal die hun paard longeren met bij zet omdat ze dan 'mooi' lopen. Niet omdat het goed is voor het paard en alle bijwerkingen.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:25

Biieniie schreef:

Sorry maar waarom werk je dan op een stal als je er niet tegen kunt?
Ik werk nu al zo lang op maneges en pensioenstallen van dure tot echt basic en dat heb je overal. Dat mensen hun paard uit hun stal halen en dat er dan wat stro op het pad komt. Ik loop dan ook niet elke dag met een bezem achter ieder zijn kont aan. Dat stro wat dan op het pad ligt word wel weer weggeveegd met de volgende veegronde.

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:41

Bij ons is de staleigenaar wel eens chagerijnig.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 19:55

Ik ben blij dat ik mijn paard lekker bij huis heb staan. (net voor de grote prijsstijgingen gekocht, zelf verbouwd en dus nog betaalbaar).

Ik heb een winter met een paard op een stal met binnenbak hier in de buurt gestaan omdat ik een winter goed wilde doortrainen. Er werd te weinig gevoerd en opgestrooid. Meer betalen om meer te krijgen was geen optie. Daarnaast vind ik het prettig als paard er meerdere keren per dag uitkomt en om meerdere keren per dag naar deze stal te rijden was toch wat te ver weg.

OOk een jong paard op prive kleine pensionstal. Super buitenbak, nette boxen maar ook daar werd wel beknibbelt op voer.

Voor training van huidige paard een maand op super stal in Oude Leede (Pijnacker) gestaan. Super, kan niet anders zeggen. Goede binnen en buiten bak. Eigen instructie. Paard krijgt voldoende te eten (eerder te veel), centraal ontwormen, paard kon af en toe box niet in omdat er te veel stro in lag. Heerlijke relaxte eigenaar waarbij alles kan (vitamienen, nat hooi, kuil,). Bakken worden elke dag gesleept. Overdekte stapmolen zonder extra bij te betalen.
Het is dat ik ze thuis heb staan, anders zou ik het wel weten als ik daar in de buurt woonde.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:01

Dieuw_Mien schreef:
Bij ons is de staleigenaar wel eens chagerijnig.

Tja wie niet? Haha!

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:33

Mijn enige nadeel is: het is er zo gezellig dat ik altijd te laat thuis ben, waardoor ik alleen moet eten (behalve als ik daar mee-eet) en mijn huiswerk 's nachts ipv 's avonds moet maken Haha!
Nee, ik sta best wel goed, denk niet dat ik ergens beter kan vinden Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:49

Op de 1e stal waar ik stond met mijn paard, werd ik gek van het prutsmuts! Het was een echte soap!! Ook was het hooi wat er werd gegeven, niet goed genoeg. Mijn paard at het echt niet, en er werd moeilijk gedaan over ander hooi.
Dus ik heb daar mijn paard weg gehaald.

Op de 2e stal waar ik stond was ik helaas ook zo weg. Mijn paard stond letterlijk in zijn eigen zeik (en had doorlig plekken op zijn benen), en elke dag lag er stront in de voerbak waar hij zijn brokken tussen uit had gevist. Zelfs na overleg, kwam er geen verbetering. Ook waren deze mensen geen echte paarden mensen, dikke benen en zo zagen ze niet.
Weer mijn paard weg gehaald.. heb hier nog geen 4 weken gestaan.

Waar ik nu sta, heb ik helemaal niks te klagen! Dat is alleen ook geen pensionstal, maar een stoeterij en deze mensen zijn professioneel met paarden bezig. Elk dingetje wat niet klopt zien ze (ijzers, benen, wondjes, schuren), paarden worden zeer goed verzorgd en gevoerd, en de accomodatie is ook prima. Ook is niets teveel moeite, het belang van het paard staat voorop.
Het is wel 25 minuten met de auto (35 km) maar dat heb ik er wel voor over!!!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:50

pomelo schreef:
Mijn enige nadeel is: het is er zo gezellig dat ik altijd te laat thuis ben, waardoor ik alleen moet eten (behalve als ik daar mee-eet) en mijn huiswerk 's nachts ipv 's avonds moet maken Haha!
Nee, ik sta best wel goed, denk niet dat ik ergens beter kan vinden Lachen

Ohja die gezelligheid is bij ons ook een groot nadeel, rol regelmatig pas in de nachtelijke uurtjes de kantine uit terwijl de wekker om kwart over 6 alweer gaat *LOL*

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:52

Bij mij is het nadeel, dat ik een dik en verwend paard heb nu. Clown
Verder is het heel gezellig, geen rondrennende kinders. Fijne bakken, en een ontzettend mooi terrein, met daarachter een natuurgebied. Lachen

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 20:54

Ik sta nu op een stal waar alles zowel voor mijn paard als voor mij tiptop in orde is. Ik heb echt geen klachten!

Een paar jaar terug stond ik particulier en ik dacht dat mijn paard het daar goed had. Totdat een vriendin een keer langsreed en zag dat mijn paard door een dochter van die mensen werd gereden zonder mijn toestemming.
Toen ik daar 's avonds over wilde praten werd ik voor zeikerd uitgemaakt en heb ik accuut mijn paard en spullen op de trailer gezet en ben ik vertrokken.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:09

femmefatale1 schreef:
Op d

Op de 2e stal waar ik stond was ik helaas ook zo weg. Mijn paard stond letterlijk in zijn eigen zeik (en had doorlig plekken op zijn benen), en elke dag lag er stront in de voerbak waar hij zijn brokken tussen uit had gevist. Zelfs na overleg, kwam er geen verbetering. Ook waren deze mensen geen echte paarden mensen, dikke benen en zo zagen ze niet.

Dat is wel extreem zeg! Maar dan vraag ik me af in hoeverre je dit al niet kan zien als je gaat kijken?

pomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:09

MISTRAL94 schreef:
Ohja die gezelligheid is bij ons ook een groot nadeel, rol regelmatig pas in de nachtelijke uurtjes de kantine uit terwijl de wekker om kwart over 6 alweer gaat *LOL*

Ja, dat ken ik... Maar wel maar om de 2 weken: De eigenaars werken in ploegen, dus de week dat ze met de vroege staan gooien ze mij om 22u al buiten Haha!

Tja, soms is het lastig. Maar als dat het enige nadeel aan de stal is, kan ik daar wel mee leven Knipoog

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:37

zap schreef:
femmefatale1 schreef:
Op d

Dat is wel extreem zeg! Maar dan vraag ik me af in hoeverre je dit al niet kan zien als je gaat kijken?

Het was gewoon hun manier van paarden houden.
En mijn schatje is nou eenmaal een verschrikkelijke viezerik.. maar dan nog.
Toen ik daar ging kijken stonden de paarden de hele dag buiten (zag er gewoon netjes uit), maar door het weer stonden ze ineens de hele dag binnen (was echt verschrikkelijk weer). Ik vond het al heel vervelend om er wat van te zeggen (ik wil geen zeur zijn), maar als ze er dan ook nog eens niets mee doen...

Mijn paard is mijn verantwoording, en als het niet goed genoeg is, verhuis ik em naar een plek waar hij het beter heeft.. heel simpel. Gelukkig heb ik die nu gevonden.