Wat is jullie favoriete merk winterdeken.....??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 11:11

S&k, wel duur (de 420 ATC ofzo kost 104 euro, heb hem net verkocht) maar goed.
Verder zweer ik bij canvasdekens, nog meer dan bij alle andere soorten. merk weet ik zo niet, maar blijft goed liggen. Is alleen wat zwaar.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 11:12

Dennis z'n Rhino Lite Turnout. En wil van dit model ook nog de staldeken. Ik moet het alleen uit engeland halen.
Ik heb ook een Harry's Horse en een S&K. Die voldoen ook. Het blijft moeilijk goeie dekens te vinden in die kleine maatjes. Dus ik moet het voornamelijk doen met wat er voor de hand is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 19:06

Ondanks de negatieve kritieken heb ik voor Lois toch een Pagony deken gekocht. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er super tevreden over ben. De pasform is prima en hij blijft heel mooi liggen. De deken wordt niet dun maar blijft lekker dik. Hij schijnt waterdicht te zijn maar Lois staat tochnooit op de wei met regen.
Wat ik wel heel fijn vind ik dat ik Lois er na het wassen nat onder kan wegzetten. Hij droogt heel mooi op en de deken wordt niet vochting.
En dat allemaal voor een deken van E 89,-- Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 19:40

De Rambo Turnout is tot nog toe de enige deken die bij ons sloop proof is gebleken en meerdere jaren achter elkaar goed blijft (record 5 jaar!!!).

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 19:59

Die Rambo turnout (200grams) bleek bij mij dus niet sloop proof Knipoog
Minco (Haflinger van Minky-boy) had hem binnen een paar dagen vol gaatjes gebeten en al snel een grote winkelhaak. Andrew heeft nu een Treadstone (S en K) zodat ik de Rambo kan laten maken, maar ook in deze deken zitten alweer gaatjes... Wel frustrerend, van die ruig stoeiende paarden (ze staan elke dag samen in het land)... En vooral erg kostbaar!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 20:48

We hebben veel soorten dekens op zolder liggen Haha!, maar ik denk de meeste van Weather Beeta, dat vind ik persoonlijk erg goede Lachen

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-03 22:18

Ik heb sinds een week de Rhino Turnout Lite in gebruik op mijn tinker. Blijft prima liggen, ziet er heel schoon uit en ongescheurd. Is van dezelfde "fabriek" als de Rambo dekens. Ademend en waterdicht. Met de flinke vorst hier in het noorden voelt Sox goed aan, niet koud maar ook niet te warm. De kruissingels en borstsluitingen blijven goed liggen. Ik ben tot nu toe heel tevreden.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 09:27

Absoluut Rambo in alle maten en diktes.

Gisteren geweest op een stal waar vele met een Harry Horse stonden, ze hingen echt waar allemaal scheef op de paarden! Nee, geef mij maar Rambo.

Nathalie w

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 16:15

Mijn favoriete dekens Rambo en Kavalkade.
En die van Harry's horse vind ik verschrikkelijk.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 16:40

Eleonoor schreef:
Gisteren geweest op een stal waar vele met een Harry Horse stonden, ze hingen echt waar allemaal scheef op de paarden! Nee, geef mij maar Rambo.

Die van mij blijft perfect liggen, ik heb eigenlijk nog nooit een HH scheef zien liggen. Nu heb ik ze voornamelijk op Fjorden en mijn Haflinger zien liggen, misschien dat de pasvorm daar het meest geschikt voor is. Voor mij iig niets anders meer.

robertus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 12:49

Stephany schreef:
Hebben jullie ook een favo winterdeken? Ik wel voor Pepsi, hij heeft al een aantal winterdekens versleten en die gebruik ik dan voor nu op de wei.... maar sinds ik in november 2001 een winterdeken van ANKY heb gekocht ben ik daar zeer tevreden over!! *LOL*
Ik heb dat ding al vaak gewassen, maar blijft als nieuw, droogt snel en het voornaamste, ik vind dat ie perfect ligt op Pepsi.!! Ook blijft de deken altijd schoner dan de andere...(echt waar!!)
Als ik s'morgens op stal kom ligt de deken nooit scheef of hangen er singels los....ook zit hij als gegoten!!

Kortom voor mij en Pepsi de perfecte deken!!!!! Lovers

ik ben ook zeeeeeer te spreken over de dekens van et merk Anky!!!
makkelijk te wassen (dat van dat schoner is ook zo!) en liggen perfect!! ze zijn wel wat prijzig maar dan heb je ook waT zelfs de kleuren zijn leuk! Kwijl

daarnaast ook hippo wijnchen maar dfaar heb ik geen info over julie wel??
bevalt goed!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 14:19

Ik gebruik mijn dekens niet intensief, dus misschien dat dat mijn ervaringen beïnvloed.. Maar over de Pagony en S&K dekens ben ik wel te spreken.
Mijn HH deken sneuvelde al de eerste nacht dat Yorghos met deken op buiten stond.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 15:53

Ik ben heel erg tevereden over de dekens van Rambo
echt perfeckt,ze zijn wel duur maar ze zijn het zeker waard!

kenomaxbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 20:19

Mijn paarden lopen overdag altijd buiten dus ik moet een volledig waterdicht, warm (met dit weer), ademend (voor als't wat warmer is) deken hebben met perfect snit. Ik heb een rambo, die het ik aan halve prijs kunnen kopen, ben ik zeer tevreden over, blijft perfect liggen en is 5 jaar waterdicht geweest, is nu niet meer waterdicht. Ik vind ze wel heel duur (ik betaalde 5000 bfr (125 euro) en dit was aan halve prijs !). Ik heb ook al enkel Weather betha's gehad. Perfect waterdicht, maar als er beenslingels ontbreken blijft ze niet meer liggen (de rambo wel). Ook niet zo goedkoop (over 5 jaar 5700 bfr of 142,5 euro). Nu heb ik waterdichte, waterafstotende, ademende en gevoerde (300gr) dekens van harry's horse: hebben een perfecte snit en zijn soepel om op en af te doen : prijs-kwaliteit voldoen deze mij het meest (ik betaalde 130 euro). Ik heb ook efkes getwijfeld om een BR te kopen, maar deze zijn heel zwaar en stug om aan en af te doen en geven, alhoewel er schoudervrijheden zijn voorzien toch schuurplekken op de schouder (een vriendin heeft er) : niet goed dus.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 22:06

Ik heb een 200 grams Harry's Horse. €60,- en ik ben er echt superblij mee. Baduh zwabbert tuusen de maten 185 en 195 en ik heb een 195 gekocht. Ondanks dat ie net iets te groot is overleefd ie rollen in de stal met gemak. Ik heb nog geen schuurplek gezien, terwijl toen ik 2 dagen zo'n leuk gemoddelleerd dekentje op deed omdat de HH gewassen moest worden ik 3 schuurplekken op zijn borst terug vond.
De deken ligt er sinds oktober op, en vandaag was het voor het eerst dat 1 van de dekensingels los was geschoten. En omdat die lekker kort zijn, kan er geen ongeluk mee gebeuren. Ik ben tevreden met HH, ik vind het sowieso een supermerk.

leoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 22:16

harry's horse is wel een goed merk vind ik lekker dik en zacht Pling

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 01:43

Lamicell, nooit meer iets anders! Geen schuurplekken, ligt altijd perfect, is lekker warm en niet omhandig dik.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 01:54

Ik heb voor mijn paarden verschillende dekken,maar ik vind het dek van Anky het beste.Blijft perfect liggen en geeft geen schuurplekken.

VeraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 16:25

Ik heb nu twee waterdichte winterdekens van IR. Eentje zonder hals en eentje met hals. Ik vind het perfecte dekens, liggen mooi en blijven liggen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 16:28

Ik heb al jaren Rambo Turnout dekens, ideaal. Nooit schuurplekken, blijven altijd liggen, 100% waterdicht.

lissyjd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 18:23

Ik heb een dominick deken die aangepast is aan het model van en fries en ze heeft hem 24 uur per dag op binnen en buiten en bevalt prima.
De deken van rambo was ik niet blij met het model want hij zat voor geen meter bij mijn fries maar het zijn wel goede dekens.
Dus dat verschilt per paard natuurlijk.