Dat of je de tijd heb, laat ik toch aan jou zelf over, Niemand kan voor je beslissen of je wel tijd heb of niet, net zoals dat ze niet in jou of mijn portemenee kunnen kijken, waar ik me ook zo gruwelijk aan irriteer..!
Nu je vragen

1. Hoeveel uren per week is dan het minimum wat je zou moeten rijden/ longeren om het dier in conditie te houden? Of moet je een paard elke dag een minimaal aantal minuten longeren/ rijden? Mag het ook om de dag?
Bij een recreatief gereden paard wat lekker voldoende op het land kan, kun je er best eens een dag tussen laten met rijden..
Heb je een wedstrijdpaard, wordt dit een ander verhaal, dan zou je hem toch echt 5 keer in de week minimaal moeten trainen..
2. Los van rijden/ longeren: Is het erg als je eens een dagje niet komt voor de dagelijkse verzorging (poetsen/ aandacht)? En hoe denken jullie over standaard om de dag (dus zeg effe maandag, woensdag en vrijdag naar stal en 1 keer in het weekend)?
de 4 dagen die jij noemt, lijken mij voldoende, je paard voelt zich echt niet fijner als jij hem elke dag borstelt.. Wel is dan echt een ver eiste dat hij weidegang heeft!
3. Kun je in de zomer nog 3 weken op vakantie? Als het paard elke dag buiten staat (dan wel 24/7)? Kortom: kun je je paard 3 weken vakantie geven?
Je kunt hem best 3 weken vakantie geven, maar dan moet er wel iemand zijn die hem even checkt, en misschien rijdt..
4. Stel dat je om de dag komt: is dat te doen qua mesten (winter)?
Nee. in stal niet.. 1 dag niet uitgemest is veels te veel, ze staan dan te soppen en het is zoizo ontzettend slecht je paard de hele dag op stal te zetten..
Nogmaals, bij wat jij zoekt, wil ik je echt aanraden een pension te zoeken met voldoende weidegang, want als je paard de hele dag op stal staat, reken dan maar dat je er iedere dag 3 uur voor uit moet trekken!
Edit: Ik heb zelf een verzogster voor 2 dagen! ook dit vind ik een aanrader, dan kom je net ff wat beter uit

Heel veel succes
. Dat gaat dan natuurlijk niet af van mijn rij-uren! Denk eerder aan bijv een schema als: ik rij op de ochtenden en woensdagmiddag en in het weekend de kinderen OOK. Waarbij het rijden op de ochtenden dan wellicht om de dag gebeurd. Maar ja, watd e kids betreft is het toekomstmuziek en ik moet zelf ook nog fysiek in staat blijven (ben dan 40, WOW
Overigens is die 3 weken vakantie in de zomer heilig voor mijn man. Dat is het eerste waar hij over begint als het om een eigen paard gaat. 
En begrijp je helemaal! Maar een paard moet de wei op kunnen (of in de winter de paddock op). Een stalpaard is dus geen optie. Als ik alleen maar een stal zonder wei kan vinden neem ik geen paard. En dat vindt mijn man ook! Ik denk dat ik er wel uit ga komen tegen die tijd.