Hoe moet ik omgaan met een schoppend veulen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 23:30

Jamy schreef:
Rodin gaat idd niks of niemand uit de weg en doet lekker waar die zelf zin in heeft.[/quote
Nou daar gaat hij nog wel achter komen Haha!
[/quote]

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 23:32

Ja zo is het maar net Haha!

kenomaxbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 20:40

Bij nh is de verzorger niet de gelijke aan het paard hoor, maar wel de dominante. Het paard ziet je als leider en dan zal hij automatisch respect voor je tonen . NH is echt een goeie methode om met je paard te communiceren en de "leider" te zijn, maar je moet de technieken wel een beetje beheersen, anders loopt het net zo fout als als je op de "klassieke" manier niet consequent omgaat met je paard. Of je het nu NH doet (in de taal van het paard) of op de klasiek manier (in onze taal), het komt erop neer dat het paard inziet dat jij de baas bent en dat je niet gediend bent van zijn slecht gedrag. Als je consequent optreedt moet je meestal maar één keer of hoogstens een paar keer de boeman uithangen om het paard duidelijk te maken waar zijn plaats is en wat mag en niet mag. Je hoeft echt geen schrik te hebben het opgebouwde vertrouwen te verliezen, het paard weet heel goed waarvoor het gestraft wordt, op voorwaarde natuurlijk dat de straf onmiddelijk (dwz binnen de 3 sec) na de "zonde" uitgevoerd wordt. Anderzijds mag je niet vergeten het paard uitvoerig te belonen als hij iets juist doet natuurlijk.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 20:55

Ik lees je topic nu pas!
Jeetje, dat hij zo omgedraaid is..
Nouja, ergens sta ik er niet super van te kijken..
Bij Pinky en Mysty deden zijn dagelijks dingen toen ze veulen waren, die hebben nooit echt moeilijk gedaan (ja ok, toen Pinky 1,5 was wat hengstenkuren..). Met Rossy zag ik het tegenovergestelde (ong. wat jij nu over Rubbo verteld) en die is alleen maar op de weide gezet...

Weer een duidelijk voorbeeld waarom ik er zo op voor ben om veel te frutten als ze jong zijn... Helaas verzorgde ik al niet meer vast toen Rubbo geboren werd... En zijn vorige eigenaren zijn heel goed voor ze hoor, maar echt veel opvoeding ed zat er niet in...

Succes ermee! Knuffel aan mijn kleine stoere (nu iets minder lieve) hengstje... Lovers En als het echt niet gaat brng hem maar, Misschien als hij ziet hoe braaf zijn grote broer en zus zijn dat hij tot inkeer komt Knipoog Tong uitsteken

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-03 01:12

Jeetje Irene dat is niet zo leuk dat hij zo stout is geworden.
Maar als je een aantal keren "duidelijk" tegen hem bent geweest word het vast minder.
Gewoon heel consuquent blijven en dan komt het best wel goed.
Het zijn ook net kleine kinderen.
Want ze zullen net zolang grenzen blijven verkennen tot jij aangeeft hoever ze kunnen gaan.
Succes ermee en ik zie je wel weer.